• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

Inatt trodde jag tarmen skulle till och tömma sig och jag fick nån hemsk värk men nu är de lugnt. Nu börjar jag dock bli orolig för bebisen va jätte lugn hela dagen/kvällen igår och jag har ännu inte lyckats få nån buff i magen och de brukar alltid va aktivitet morgon eller kväll...! Så blir de inge mer aktivitet under dagen så får sonen åka hem till sin mormor ikväll så får vi åka in till fl och kolla.

elias är världens sötaste!!!
  • Kissekatten

BF+4 och aaaaallt e lugnt!!

Hur ska ni fira nyår?

Vi ska fira med svärföräldrarna, blir god 3-rätters middag och bara mys. Sedan får dottern sova där så vi får sova i fred... Kanske det blir att testa färdknäppen med ;) Har inte vågat mig på något sånt på länge, inte haft lust heller. Men i natt ska jag nog banne mig göra ett försök. I morgon blir det till att sticka ut och springa.

Gott nytt år alla!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Velociped

Då har man haft sina första lite mer regelbundna, ordentliga förvärkar. Var på ICA när jag insåg att jag helt enkelt inte kunde gå, det blev till att stå still med stöd av kundvagnen. Det gjorde inte alls ont men musklerna i ljumskarna lade helt enkelt av. Spännande! Sambon blev lite stressad men vi tog oss sakta men säkert genom shoppinglistan ändå, tills det började trycka rejält nedåt/bakåt. Då kände jag att hemmet och närhet till en toalett inte vore helt fel. :P Undrar hur länge man får gå med det här nu då? Bf 13/1 enl mig, 19/1 enl Rul. :)

• Jamirl

Haha, provade färdknäppen men vi asgarva hela tiden, så osmidigt, funkade inte heller Fick ju hinnsvepning igår av doktorn, han va inne och röjde, men inget nu heller Tyckte det va lite mer igår, men då blir det en 12:a bebbe

• fabler
    Kissekatten skrev 2011-12-31 09:46:45 följande:
    BF+4 och aaaaallt e lugnt!!
    Hur ska ni fira nyår?
    Vi ska fira med svärföräldrarna, blir god 3-rätters middag och bara mys. Sedan får dottern sova där så vi får sova i fred... Kanske det blir att testa färdknäppen med ;) Har inte vågat mig på något sånt på länge, inte haft lust heller. Men i natt ska jag nog banne mig göra ett försök. I morgon blir det till att sticka ut och springa.
    Gott nytt år alla!
    jag och sambon är super duktiga på att göra barn, vi är desto sämre på att träna. Så här har vi inte fått till de sen bebisen vann sitt lopp. När jag va gravid med sonen så fick nog till de lite fler ggr men då hade vi ju inget barn som tog uppmärksamhet heller. Mitt problem är att jag är mest sugen på morgonen och då är de näst intill omöjligt att få till de här hemma.
    elias är världens sötaste!!!
  • theesi

Hej på er! Ville bara önska gott nytt år och hurra lite för att det kanske blir en 12a ändå! :) Vi blev gravida i oktober då vi upptäkte att vi var i vecka 26 ungefär, nu efter tre UL så har vi ett ungefär datum på 5-13jan.. Han vägde 3kg i vecka 35(uträknat på BF 24jan) och jag har gått med värkar från och till nu i snart 3 veckor.. Vi får se, trodde att han skulle födas på mellandagarna, nytt UL den 3 jan för att kolla vikt och så igen..

Jag vet de är krångligt men ändå! Gott nytt år på er!

♥ Vincent 070925 ♥ Melvin 100813 ♥ Lillebror BF jan2012 ♥
  • Alltochinget

Igår kväll låg sambon och myste med bebis i magen och han hörde hjärtat slå på jättetydligt! :) blev lite avis. Jag vill också höra! Hör era män också bebis hjärta?

• Haanky
    theesi skrev 2011-12-31 09:58:49 följande:
    Hej på er! Ville bara önska gott nytt år och hurra lite för att det kanske blir en 12a ändå! :) Vi blev gravida i oktober då vi upptäkte att vi var i vecka 26 ungefär, nu efter tre UL så har vi ett ungefär datum på 5-13jan.. Han vägde 3kg i vecka 35(uträknat på BF 24jan) och jag har gått med värkar från och till nu i snart 3 veckor.. Vi får se, trodde att han skulle födas på mellandagarna, nytt UL den 3 jan för att kolla vikt och så igen..

Jag vet de är krångligt men ändå! Gott nytt år på er!

oj:D:D i v26??? denna grav måste gått snabbt nu då :D:D
  • Prinzessan

Hej! :)
    Har 4 dagar kvar till BF. Har börjat få sammandragningar på kvällarna. I går blev min magen som en luftfyllt ballong och jag måste gå på toa ofta. I dag mår jag rätt illa å magen protesterar fortf lite. Är det någon som också mår så här nu?