• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    roxylady skrev 2012-01-04 19:18:43 följande:
    Okej då måste han ha gjort det på mig då.. eller så har det med att göra att det är två olika BM som känt på honom hur han legat så de kan ju ha sagt olika.. kanske han inte rört sig alls.. utan en av dem har rätt helt enkelt. Okej har googlat lite.. lät inte alls trevligt.. Jobbigt att bebis inte bytt position ännu.. men det står ju att många gör det ändå precis i slutet när de ska ut så hoppas den gör det för dig med! Håller tummarna för dig!!
    Fast den kan ju flytta ryggen från höger till vänster sida för man kan ju vrida huvudet 90 grader åt bägge håll. Du kan ju titta åt höger eller vänster och på samma sätt kan ju bebis vrida sin kropp, men den kan ju inte vrida kroppen ett helt varv när huvudet sitter fast ;) Jo men det är ju under själva förlossningen och det är ju det som kan göra det långdraget och jobbigt, att den ska vrida sig så långt och om den inte vrider sig rätt under förlossningen så kan det ju vara svårt att få ut den och den får syrebrist och allt vad det är. Nä usch, jag som hela tiden sett fram emot förlossningen känner bara att jag vill ha skiten undanstökad och ha en frisk kry bebis i famnen utan några hjärnskador pga syrebrist och inga akuta kejsarsnitt eller sånt tack. Inte nog med att man ska ha ont hela tiden utan man ska behöva oroa sig hela tiden också :( Hoppas jag får sova inatt så kanske jag är lite mer positiv imorn =/
  • bumbi 84
    Cia80 skrev 2012-01-04 19:19:49 följande:

Läste på en sida att det är lagom att åka till förlossningen om det är 5-6 minuter mellan värkarna som omföderska. Jag har nu haft 3 värkar med 3 minuters mellanrum. Jag får andas mig igenom dem, men är ändå hanterbara.

Men vad är det här för fusk hoppas det håller i sig och att det ökar jag hade ringt in så vet dom iaf att det är på g.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Wicky81

Har idag ÄNTLIGEN varit till BM :D

Allt såg jättebra ut :D

SF-mått 37-38 nånting
    Bltr 105/45
    HB 122

Gossen ligger neråt men är rörlig....Så för mig är det inte dags än att få nån bäbis :D Får vänta tåligt ett tag till....

• bumbi 84
    minjalin skrev 2012-01-04 19:51:25 följande:
    Fast den kan ju flytta ryggen från höger till vänster sida för man kan ju vrida huvudet 90 grader åt bägge håll. Du kan ju titta åt höger eller vänster och på samma sätt kan ju bebis vrida sin kropp, men den kan ju inte vrida kroppen ett helt varv när huvudet sitter fast ;) Jo men det är ju under själva förlossningen och det är ju det som kan göra det långdraget och jobbigt, att den ska vrida sig så långt och om den inte vrider sig rätt under förlossningen så kan det ju vara svårt att få ut den och den får syrebrist och allt vad det är. Nä usch, jag som hela tiden sett fram emot förlossningen känner bara att jag vill ha skiten undanstökad och ha en frisk kry bebis i famnen utan några hjärnskador pga syrebrist och inga akuta kejsarsnitt eller sånt tack. Inte nog med att man ska ha ont hela tiden utan man ska behöva oroa sig hela tiden också :( Hoppas jag får sova inatt så kanske jag är lite mer positiv imorn =/
    Båda mina första är födda så.
  • Skåne85

Tar ni hb varje gång hos bm ? Måste bara kolla så hb är det man kollar järnvärdet...eller?
    Mitt låg lågt för 9 veckor sedan och sist jag var hos bm tog hon inget blodprov!

• Cia80
    bumbi 84 skrev 2012-01-04 20:11:46 följande:

Men vad är det här för fusk hoppas det håller i sig och att det ökar jag hade ringt in så vet dom iaf att det är på g.
    Jag har ringt och förvarnat. Tagit 2 panodil och avvaktar.nu.
  • bumbi 84
    Cia80 skrev 2012-01-04 20:57:20 följande:
    Jag har ringt och förvarnat. Tagit 2 panodil och avvaktar.nu.
    Hoppas att dom inte tar bort det
  • mlish

Hur ofta man tar hb är nog väldigt olika. Jag tar varenda gång, men det är för att jag normalt har lågt och fick problem med det efter förra förlossningen. Men säg till nästa gång! Jag vet av erfarenhet att det är viktigt att ha koll på det.

• shadowstorm

Jag ber dem ta HB varje gång för jag vill veta eftersom jag ligger alldeles för lågt och vill ha lite koll :)

• Skåne85

Jag bad om det sist men då hon verka lite stressad sa hon vi tar det nästa gång. Jag hadeäven lite lite protein i urin då