• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2012-01-04 12:41:14 följande:
    Jo, igår hade jag som toppar som kom som jag fick andas lite extra igenom. Men nu är det bara ont konstant. Men nåt kanske det är som pågår. Men vågar inte hoppas för mycket
    Din första eller fått barn tidigare? :)
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2012-01-04 12:41:14 följande:
    Jo, igår hade jag som toppar som kom som jag fick andas lite extra igenom. Men nu är det bara ont konstant. Men nåt kanske det är som pågår. Men vågar inte hoppas för mycket
    Såg du hade barn =) För jag minns med sonen hade jag en extremt lång latensfas (visst heter den det?) Hade värkar i sammanlagt 5 dagar innan han kom och då blev jag igångsatt. Men var öppen 3cm när jag blev igångsatt så de var säkra att det hade satt igång självmant inom närmaste dygnen.....och då hade jag ungefär som dig, värkar som kom och gick, kunde vara borta i timmar för sedan återkomma med full styrka =(
  • Cia80
    shadowstorm skrev 2012-01-04 13:04:54 följande:
    Såg du hade barn =) För jag minns med sonen hade jag en extremt lång latensfas (visst heter den det?) Hade värkar i sammanlagt 5 dagar innan han kom och då blev jag igångsatt. Men var öppen 3cm när jag blev igångsatt så de var säkra att det hade satt igång självmant inom närmaste dygnen.....och då hade jag ungefär som dig, värkar som kom och gick, kunde vara borta i timmar för sedan återkomma med full styrka =(

Japp, är andra barnet. Men huh vad man förtränger saker. Sen att det är över 3 år sen sist jag gick igenom förlossningen hjälper ju inte direkt minnet
  • fair

Min barnmorska verkar inte alls vilka göra hinnsvepning, men det kan ha berott på att jag frågade ang. det i vecka 36. Menade dock inte att hon skulle göra det då men hon kanske trodde det :P ska iaf fråga henne på måndag om ingenting hänt till dess...

• mabuse

Apropå bebiskläder som diskuterades nyss i tråden tycker jag att mammor borde våga packa ner och klä sina barn i sina egna favoritfärger. Jag har bara köpt kläder i färger jag gillar (mannen har förstås valt några plagg han också) och mina favoritfärger är rosa, rött, gult, orange och brunt. Tids nog får barnen egen smak och väljer kläder själva så jag tycker man får passa på - och dessutom försöka mjuka upp könsfärgkodningen av kläder lite grann Glad 

Till något helt annat - när jag vaknade imorse var det en liten pöl med brunt i i sängen, men diametern var inte större än 4-5 cm. Orkar inte ens bli exhalterad längre. Någon mer som har brun-slempropps-avgång?

Tack Lilla Pricken för förlossningsberättelsen! Skönt att du blev nöjd med själva förlossningen! 

• shadowstorm
    fair skrev 2012-01-04 13:15:02 följande:
    Min barnmorska verkar inte alls vilka göra hinnsvepning, men det kan ha berott på att jag frågade ang. det i vecka 36. Menade dock inte att hon skulle göra det då men hon kanske trodde det :P ska iaf fråga henne på måndag om ingenting hänt till dess...
    Ja inte tror jag du får hinnsvepning i vecka 36. De brukar vara nära bf eller när man gått över. Jag fick 2 med sonen, första när jag gått över 1 dag andra 6 dagar över för jag bad om det igen.
  • fair

Nä men det var ju det jag menade, att hon måste ha missförstått mig! :P jag frågade om det fanns möjlighet längre fram eftersom jag haft såna bekymmer med huvudvärk, foglossnig och sömnbesvär. men nu på måndag är jag i v.39+3 så då kanske, är ju redan öppen 2cm också.

• chasmin

Vår lilla skatt kom den 3/1 efter 22 minuter på förlossningen Glad Hon hade bråttom minst sagt!

• Jämthund

Måste oxå gnälla över min pissnatt. Varit vaken inte mindre än 8 gånger och Kissat. Helt sjukt ju. Dock så har den förbaskade blåsten gjort sitt till och lite det som gjort att jag vaknat lätt. Haha, sambon gick upp inatt och kollade ut genom fönstret och så pratade vi lite. Skulle självklart passa på att gå upp och kissa och han passade på att hjälpa mig genom att dra mig upp ur sängen. Knäckte till som tusan i blygdbenet och han stannade upp, Tittade på mig, svalde och frågade med en förskräckt blick och darrande röst "var det vattnet som gick?" jag låg dubbelvikt av skratt och fick fram att nej, det var det nog tyvärr inte. Haha, vilken puls han fick. Vaknade med ont i kroppen idag. Mest var det nog för att jag halkade igår men nog har jag mensvärk allt. Men haft det i ett par dagar nu så ger inget hopp till den. Har för övrigt en bra dag. Väntar på mina småsyrror som kommer hit. Skall nog allt sätta dem i arbete:)

• shadowstorm
    fair skrev 2012-01-04 13:50:29 följande:
    Nä men det var ju det jag menade, att hon måste ha missförstått mig! :P jag frågade om det fanns möjlighet längre fram eftersom jag haft såna bekymmer med huvudvärk, foglossnig och sömnbesvär. men nu på måndag är jag i v.39+3 så då kanske, är ju redan öppen 2cm också.
    Hoppas du har en bra BM =) Jag sa till min BM innan jag lämna rummet sist att kommer jag tillbaka igen den 13.de ska jag ha en hinnsvepning HAHA :) Och de lova hon mig ;P Men vi bestämde vi inte skulle ses mer innan efterkontrollen men jag gissar på att jag får gå på MINST ett besök till