• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Bella73
    Zaarah1984 skrev 2012-01-04 23:41:08 följande:
    Oj.. Är det inte jobbigt att gå över tiden så länge? Fast du är väl van nu Bor du inne i halmstad?
    Nej faktiskt inte, var inställd på 2-3 veckor över tiden.
    Bor ute i Söndrum. Läste att du var rätt nyinflyttad här.
  • shadowstorm

Nä dags sova =) Hoppas det händer massssooor här i natt nu :) Jag vill ha min bebis NUUUU!!!  Men gissar det blr ännu en lugn natt.

• marickan

Paet: Det där med vad som gör ondast under förlossningen tror jag är väldigt individuellt. Beror nog på hur värkarna känns. För mig blev värkarna ohanterbara redan vid ett tidigt skede. Jag öppnade mig inte mer än fyra centimeter heller så jag gav upp och ville ha epidural vilket jag var inställd på att inte ta. Det var dock det bästa jag gjorde för då öppnade jag mig resterande 6 centimetrar på en dryg timme. Sen stängde de av epiduralen då jag ville börja krysta och det gjorde jag i ungefär 20 minuter och visst var det obehagligt när huvudet var på väg ut. Det brände och sved men jag tyckte inte det var någon smärta i jämförelse med de hemska värkarna jag hade före epiduralen. Dessutom är det en väldigt kort del av förlossningen och sen är bebisen ute och då är det redan glömt ;)

• Jämthund

Inte sovit en blund på hela dagen men när man väl får gå och lägga sig varför skulle man va trött då? Nejdå, legat här i ett par timmar nu.. Höll på att somna innan men piggnade till efter en kvarts blundande. Var ju tvungen att gå upp och kissa!! Har fruktansvärt mycket sammandragningar nu ikväll men det känns inget mer än så. Färdknäppte innan och visst lite molande mensvärk finns där men fränare än så är det inte. Suck! Om man bara hade kunnat sova lite... Angående försäkingskassan drog jag oxå på det rätt länge men kan inte säga hur snabba dem är. Med tanke på att jag har bf den 20:e vilket är ett brytdatum för deras utbetalning så får jag bara betalt för en dag i januari månad. Jippie lixom. Skulle behöva mina pengar från sjukskrivningen jag har haft nu men dem är det ingen som vet någonting om. Eller nu och nu men lagom till den 25:e iaf. Dessutom har jag 25 betalda semesterdagar jag skulle plocka ut men det vet jag inte om man kan göra nu när man är sjukskrivEn. Det blir ju en dubbel inkomst men samtidigt pengar jag tjänat sedan länge. Ja, vad vet jag.... Måste verkligen läsa på den där försälrnhskassans hemsida eller ringa till dem. Jag tycker verkligen att det är skitsvårt.

• Zaarah1984
    Bella73 skrev 2012-01-04 23:59:38 följande:
    Nej faktiskt inte, var inställd på 2-3 veckor över tiden.

Bor ute i Söndrum. Läste att du var rätt nyinflyttad här.

Flyttade till Halmstad för lite mer än ett år sedan och till Åled för några månader sedan. Jobbar på att lära känna lite nya människor här i stan :)
  • fair

Pernillis: tyvärr är det nog inte mycket att gå efter. Min lilla buse har legat LÅNGT, LÅNGT ner i 3 veckor om inte ännu längre och på bm besöket jag var på 28/12 var hon fixerad. Min slempropp har till och med släppt i omgångar sen 3 veckor tillbaka men ingenting händer. Har BF om 7 dagar, andra barnet. En "besvikelse" då första var ruckbar, slemproppen släppte och sen var hon född dagen efter i vecka 38+6....

• Alltochinget

Försäkringskassan har nu haft 30 dagar handläggningstid sen jag ansökte om fp men inget nytt på mina sidor. Jag har BF 23/1 men har begärt pengar från 9/1 just för att inte stå tomhänt i januari. Hoppas bara de kan bevilja det så jag slipper oroa mig att jag inte får några pengar.

• misssally

Anonyym: så var det för mig också, det hade gått mer än 30 dagar, men jag såg ingenting på Mina Sidor. Då ringde jag in och kollade, och då var allting klart, så om du är osäker, slå en signal dit bara.

• Alltochinget

Misssally: ja jag får ringa in nästa vecka om inget hänt tills dess. När det blivit beviljat och är färdigt, står det under utbetalningar då och hur mycket jag kommer få ut?

• misssally

Nja, nu tror jag det står "preliminär utbetalning 2012-01-26" men inte någon summa tror jag. Jag kan kolla senare, måste hitta bankdosan först ;)