• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    shadowstorm skrev 2012-01-04 15:05:06 följande:
    som sagt motsatt efffekt ;)
    ja jävla skit!! inge mer sex här inte! HAHA 
  • curiosa
    C R skrev 2012-01-04 15:39:18 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. Igår började ju slemproppen lossna. Hade värk i mage o rygg. Vid 18 la jag mig o hade sammandragningar som kändes ganska mycket med 10-15 emellan. Höll på till 22tiden då de började göra ganska ont o.kom tätare 7-8 min emellan. Höll i sig till 6 i morse. Da försvann de i ngn timme för att sedan komma tbx glesare o svagare. Ganska lugnt på fm för att sedan vara tillbaks på 6-7 min emellan. Avtog efter lunch 15-20 min emellan.. nu gör dom riktigt ont, kan inte ligga still o kommer med ca 10 min emellan. Hur länge kan det hålla på så här? Undrar om de gör ngn nytta. Jag har sovit 1 timma sen i går morse. Andra barnet. Någon som har erfarenhet eller tips?
    Här är det till och från hela tiden och det gör en ju tokig att för varje gång det drar igång så tror man ju att nu, nu är det dags.
    Åk in och kolla om det händer ngt så vet du var du står.
  • Pusselbiten86

Magen är på gång hela tiden!
    Stoppade in ett finger när ja var klar på toan... ( ursäkta info )
    Och jag kan känna huvudet strax innanför... Den måste lugga extremt långt ner då väl? :o ?

• fair
    Pusselbiten86 skrev 2012-01-04 16:02:43 följande:
    Magen är på gång hela tiden!
    Stoppade in ett finger när ja var klar på toan... ( ursäkta info )
    Och jag kan känna huvudet strax innanför... Den måste lugga extremt långt ner då väl? :o ?
    Jag har känt min bebis huvud så långt ner i ca 2 - 3 veckor nu.
  • shadowstorm
    missable skrev 2012-01-04 15:54:18 följande:
    ja jävla skit!! inge mer sex här inte! HAHA 
    Jag har lovat sambon sex om han stooorstädar ;) Han är i full gång hahaha
  • ccecy

Har börjat känna tryck neråt under sammandragningarna nu, så kanske på gång nått om nån dag elr vecka  :) dock förvärrades foglossningen, antar att de var den från ingenstans, känns som 200knivar mellan benen oavsett på vilket sätt man rör sig, känns inte då man sitter ner som tur är! så blir nog lugnt för min del nu framöver!

• mabuse
    C R skrev 2012-01-04 15:39:18 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. Igår började ju slemproppen lossna. Hade värk i mage o rygg. Vid 18 la jag mig o hade sammandragningar som kändes ganska mycket med 10-15 emellan. Höll på till 22tiden då de började göra ganska ont o.kom tätare 7-8 min emellan. Höll i sig till 6 i morse. Da försvann de i ngn timme för att sedan komma tbx glesare o svagare. Ganska lugnt på fm för att sedan vara tillbaks på 6-7 min emellan. Avtog efter lunch 15-20 min emellan.. nu gör dom riktigt ont, kan inte ligga still o kommer med ca 10 min emellan. Hur länge kan det hålla på så här? Undrar om de gör ngn nytta. Jag har sovit 1 timma sen i går morse. Andra barnet. Någon som har erfarenhet eller tips?
    Har varit likadant för mig, sedan igår kväll framför allt (har ju varit starkt från och till sedan 23/12). Jag håller på att bli vansinnig. Det gör skitont nu och kommer massa brun slempropp, men uppenbarligen händer ingenting. Har dessutom illamående så illa att jag bara vill gråta. Om det fortsätter såhär kommer jag kräva igångsättning av bm nästa gång jag ska dit 10/1, jag fixar inte det här psykiskt känner jag nu, jag är ett vrak... Jag hoppas att det blir bättre för oss, med vila eller bebis!
    shadowstorm skrev 2012-01-04 16:36:04 följande:
     Haha! Vilken fantastisk deal Skrattande Och vilken fin bild du bytt till förresten!
  • Mittänglabarn

Hej alla i väntans tider!
    Mitt första inlägg i denna tråden men vill ha lite pepping nu in i det sista. Hoppas det är ok att hänga på.
    Jag har BF den 21/1. Mitt andra barn. 
    Hur har ni det?
    Här kör vi operation UT drivning/ vräkning.     

Frågor svara gärna! 

• minjalin
    roxylady skrev 2012-01-04 15:40:20 följande:
    Nej sant.. men de kan ju ändra läge med att snurra rumpen till andra sidan tex.. min hade rumpan under höger revben förut jättelänge. Nu har han bytt till vänster enligt BM. Ska bli intressant att se vilken sida han ligger på, på Onsdag. Men jag är glad så länge han är fixerad som han är just nu. Så man vet ju aldrig tänkte jag. Hm okej.. kanske din kan ändra sig nu ändå. Hoppas! 

Jo men den kan ju inte andra huvudet lika lite som du kan vrida huvudet så du tittar bakåt. Alltså måste den hoppa ur fixeringen. googla vidöppen Kronbjudning och läs så förstår du nog mer hur jag menar. Ingen munter läsning direkt.
  • missable
    shadowstorm skrev 2012-01-04 16:36:04 följande:
    haha, smart där!