roxylady skrev 2012-01-05 22:55:22 följande:
Okej ja du får göra det. Då blir det nog bra ska du se när de också kan föra din talan
Jo det lär det ju vara i med att de valde elektroden framför det.
Gud vad skönt att du slapp må illa! Jag hoppas också jag slipper det. Jag brukar ju vara den som mår illa så lätt annars så skulle inte förvåna mig.. Iofs mådde jag inte så illa i första trimestern.. var ju ett par veckor där som jag mådde små illa av äckliga saker (som jag då tyckte var äckligt) men jag kräktes aldrig! Inte en enda gång.. konstigt nog.. Men detta är ju annorlunda.. man lever ju inte med den här passagen så länge kanske så man blir i värsta fall dålig ändå då. Fy då mår du illa nu om nätterna alltså? Stackare

Läst att många gör det nu.. jag kan ha mått illa när jag klev upp de sista arbetsdagarna jag hade. Skönt att det är över.. Jo jag tänkte det också att man har ju redan så ont överallt så man känner ingen specifik smärta nånstans.. tur är väl det kanske?
Fy då.. hört att det kan kännas som att ryggen går av nästan.. låter läskigt :S Nä kan nästan tänka mig in lite i det lite att man är så inne i allt vad som händer så man glömmer massor och funderar mindre :p
Jo så jag hoppas det blir likadant denna gången. Mamma mådde jätteilla med sina två första för på den tiden låg man på rygg och födde, men med mig sen så fick hon stå på alla fyra mot en sackosäck och då slapp hon illamåendet och sprack inget. Första sprack hon hela vägen bak och andra blev hon klippt. Jag mådde inte så illa varken i början eller på slutet med Leon, men minns att jag mådde lite illa i slutet med honom men då fick jag akupunktur av sambons mammas man och det hjälpte. Ska få det idag så jag hoppas på att det hjälper den här gången med för denna gången är det ju värre, men inte så jag spyr och inte varje natt, men vissa nätter mår jag såpass illa att det är svårt att sova. Sen kan man väl må illa av smärtan också under förlossningen så det är väl inte alltid så att man bara mår illa den passagen utan vissa spyr ju hela förlossningen, men det är väl inte så vanligt.
Jo jag har beskrivit det som att på mig kändes det som att ryggraden liksom slets isär så det stämmer ju ganska bra med att ryggen går av ;) Men man vet ju att det inte är så utan bara känns så. Och sen var det ju topparna av värken som kändes så och det är ju ändå inte så många sekunder egentligen. Det kändes som en outhärdlig smärta när man var hacket under toppen och ändå stegrade det ändå mer, men sen när man vart på toppen och värken vände och hoppade ner till hacket under så kändes det helt plötsligt skönt för då hade man liksom vant sig vid ännu värre smärta. Hoppas du fattar min konstiga beskrivning xD det var nog därför jag i alla fall tyckte jag stod ut med värkarna, för det var så liten del av dom som jag upplevde som nästan outhärdlig smärta.