• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    partouze skrev 2012-01-11 15:31:57 följande:
    Håller fortfarande i sig :) 4-7 minuter imellan. Men har ek ringt in ännu . Vill att de ska komma tätare först
    Ring säger jag efter min nya erfarenhet.
    Prata med dom och rådfråga istället för att vänta hemma. Det kan ha gått längre än du tror :)
    Lycka till.
  • Sapato

Åhh neeej, jag tror bebis vände sig med huvudet uppåt nyss
    Fyfan vad ont det gjorde, om det är så kommer jag bli sååå ledsen. Ska till bm på fredag så får se vad hon säger.
    Kan lika bra göra kejsarsnitt då!!

• ccecy

har bf om 6dagar, borde packa väskan, men har absolut ingen ork till det :S vet ju ungefär va jag ska ha med men blir bara inte av :p får nog ta o skärpa mig, tror slemproppen släpper också så, eller så är den borta helt snart :S och bm sa att de trycker på bra neråt idag på besöket, men känner inte av det :S

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-11 14:46:40 följande:
    Paet: Jag födde ettan i Falun och de var inte på om amningen. De frågade om man ammade och jag bad att de skulle kolla att han sög rätt. Att de frågar handlar ju om att det är viktigt att barnet får mat. Säger man att det inte går kan man ju få ge ersättning redan på bb. MVC i Falun (gick ju där med ettan) pratade väldigt mycket om amning men det är nog i syfte att man ska vara förberedd på att det kanske inte går automatiskt och att det i början tar jättemycket tid. På bvc i Falun hade de inget emot ersättning. Frågade om jag kunde ge det till sonen eftersom han var så snuttig och min bvc-sköterska sa att det tycker jag du ska göra. Sen vägrade han flaskan så det blev aldrig någon ersättning för hans del.
    Vad jag vill säga är att jag tycker inte att du ska bestämma hur du vill göra nu. Se hur du känner efter förlossningen och känn ingen prestige i ammandet. Gör det du själv mår bäst av! Mår du bra, så kommer även ditt barn att må bra.
    Vad skönt att höra att de inte var på dig.. dessvärre har de varit på en av mina vänner. Men man får hoppas på att man får rätt personal när man är där. Absolut.. jag har sagt det till mig själv, min sambo och min BM att jag kommer att ge det ett ärligt försök och även att de får säga till om jag gör rätt eller fel där uppe. Bara de inte tar i mig. Men just nu känns allt bara så otroligt påtvingat att man tvekar och får konstiga tankar. Jag hoppas ju på att kunna amma och att jag kommer tycka om det. Men går det inte så går det inte. 
    Visst gick du på norslund? Det är inte riktigt lika nu som det var tidigare.. De har slagit ihop några och något ligger kvar.. vet inte riktigt hur det funkar nu.. men det är som ett centrum. Får hoppas att vårt BVC kommer att hjälpa mig och inte tvinga mig om det inte fungerar. Precis så känner jag också! 
  • roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-11 15:14:09 följande:
    Låter bra det! :) 

Skönt att tiden har gått fort, jag hoppas få sova ikapp lite när jag väl slutar jobba. Eller ja, efter helgen då sambon ska resa bort och jag blir själv hemma med en 2½ åring som är mer vild än tam. Nästan så jag skulle önska att hon fick en förkylning och speedade ner lite (fast såklart vill jag inte att hon blir sjuk). 

Jag jobbar på ett IT-företag med administrativa uppgifter som interncontroller, så jag har visserligen möjlighet att sitta ner hela dagarna, men hjärnan måste ju fungera och det är knappt så den gör just nu.....  

Kul att vi ligger nära i tid - även om jag är lite bitter att jag blev flyttad från mitt ursprungliga datum den 20:e. 8 dagar känns ju läääänge när man dessutom räknar med att gå över! 
    Ja sover ikapp är vad jag gör nu ;) Slockade 1h och 40min precis. Gissa om det var skööööööönt!! Jag älskar att sova! Haha då skrattar folk åt mig och talar om att det kommer jag minsann inte att få göra sedan. Nä klart inte på samma sätt men det behöver ju inte bli ett helvete i alla fall Och man värdesätter det inte på samma sätt sedan kan jag tänka mig.

Okej! Då har du ett skönt och stillasittandes jobb då :) Skönt!! Jag hade det också iofs men det var ändå spring när man skulle hämta saker till kunder eller bara att finnas öga mot öga där för kunderna gjorde att jag kunde bli stressad. Som man vet är inte alla kunder snälla Nä jag förstår att den inte alltid gör det nu hihi! Men snart får du vila :)

Åh okej.. då ska jag säga något positivt, det är att Januari är ju oftast den fattigaste månaden på året efter jul och så. Kan ju vara skönt att ha ny lön på kontot när den lille fyller år För att vara lite bekväm sådär *fniss* Jo jag tror att jag också kommer att gå över! Men han är välkommen tidigare med.
  • roxylady
    Sapato skrev 2012-01-11 16:30:11 följande:
    Åhh neeej, jag tror bebis vände sig med huvudet uppåt nyss
    Fyfan vad ont det gjorde, om det är så kommer jag bli sååå ledsen. Ska till bm på fredag så får se vad hon säger.
    Kan lika bra göra kejsarsnitt då!!
    Neeej!! Hoppas det inte är så!! Fy vad det måste ha känts Håller alla tummar å tår på att h*n inte har det!
  • Loppan81

Vår lilla son kom till världen igår den 10 januari klockan 10:14! :)

Läser ikapp och skriver mer om förlossningen(om någon är nyfiken) när tid finnes! 

• roxylady
    Loppan81 skrev 2012-01-11 17:43:46 följande:
    Vår lilla son kom till världen igår den 10 januari klockan 10:14! :)

Läser ikapp och skriver mer om förlossningen(om någon är nyfiken) när tid finnes! 
    Grattis!!!! Vad mysigt!! Klart vi är nyfikna :)
  • roxylady
    ccecy skrev 2012-01-11 16:35:16 följande:
    har bf om 6dagar, borde packa väskan, men har absolut ingen ork till det :S vet ju ungefär va jag ska ha med men blir bara inte av :p får nog ta o skärpa mig, tror slemproppen släpper också så, eller så är den borta helt snart :S och bm sa att de trycker på bra neråt idag på besöket, men känner inte av det :S
    Jag har 10 dagar mer i väntetid än dig.. jag har bara packat bebisens kläder. Våra kläder, hygienartiklar osv osv känns som att man använder varje dag.. då blir det ju svårt å packa det så långt innan känner jag :( Okej! Men man behöver väl inte känna av det? Jag tex känner inte alltid av det, bara ibland.

• missable

Grattis Loppan!!!

Jag vaknade ju av att magen var skit idg ju... Nu har slemproppen gått och jag har varit sjukt trött hela dagen och bara sovit vilket jag lätt vill göra nu med... Iik kan det vara så att det är på gång av sig själv??