• MissT

Januaribebis 2012

Sapato skrev 2011-12-09 10:29:33 följande:
    BM igår

Vecka 35, symfus 33, alla värden var toppen och hjärtat slog fint.
    Han har vänt sig neråt så hoppas han stannar kvar så nu

Härligt
  • MissT
    sandy87 skrev 2011-12-09 11:19:51 följande:
    Hej!

Nyss hem kommen från BM & orolig...
    Mitt sf mått hade inte ökat sen sist, 31 cm i vecka 32 & 31 cm nu i vecka 34 oxå. Någon som varit med om samma?
    Tidigare har hon sagt att bebisen var fixerad men idag var hon osäker på hur den låg, men trodde huvudet var neråt.
    Vad hade ni gjort i min situation? Jag vill så klart göra ett till växt ultraljud & kolla så att allt är bra, igår gjorde det jätte ont när lite rörde på sig & jag är osäker på om jag läckt fostervatten...
    Någon som varit med om något liknande? possitivt som negativt... Tacksam för alla svar :) 
    Jag är just nu i samma sits gällande sf-måttet. Mitt var 31 i både v 31+4 samt v 34+0. Är i dag i v 35+0 och ska snart iväg till BM för en extra mätning för att se om det vuxit. Jag började med att ligga på översta strecket till att kommande mätningar ligga mellan mittersta och översta och vid förra mätningen har jag halkat ner under mittersta strecket. Får se hur det ser ut idag.......

Vad sa din BM? Kommer hon fortsätta ha koll eller ska du får komma iväg på ett TUL?. För mig hänger det på mätningen idag. Har inget hänt så tror jag att de går vidare med det och då borde det bli ett TUL tycker jag. Får vänta och se vad mätningen visar och vad BM säger.
  • MissT
    sandy87 skrev 2011-12-09 11:51:28 följande:
    BM sa att det var "normalt" men jag ser ju själv att det inte ökat, känner även att fosterrörelserna känns anorlunda plus att BM var osäker på hur den låg, nästa BM besök är den 23/12 men då trode hon redan att bebisen kommit sa hon?... Ska ringa till danderyd & höra vad dom säger..
    Jag har också reagerat på att jag inte tycker att min mage vuxit på flera veckor samt på fosterrörelserna.

Hoppas och tror att det inte är någon fara med våra bebisar men om du känner dig orolig tycker jag absolut att du ska ringa. Man vill ju gärna veta att allt är som det ska där inne samt att hur bebisen ligger även om den fortfarande kan vända sig. Hoppas att du får bra hjälp/råd/stöd på Danderyd.
  • MissT

Charlie har vi också varit inne på . Det hade vi som namn innan vi visste kön eftersom det passar både tjej och kille. Har fortfarande namnet kvar men det lutar mer åt Elvira eller Nellie just nu. Våra andra tjejer heter Felicia och Wilma.

• MissT

Fy vad jobbigt shadowstorm. Hoppas att du slipper spy mer.....

• MissT

Jag sover också dåligt. Nu beror det nog främst på mina sönderhostade revben/muskelfästen runt revbenen pga mycoplasman. Får sova uppbullad med massa kuddar i soffan om nätterna och det är inte det lättaste att hitta en ställning där det inte gör ont.Känns så typiskt när antibotikan äntligen hjälpt och jag så gott som slutat hosta så kommer denna hemska smärta i revbenen istället. Känner mig helt gråtfärdig. Varje rörelse, hostning och djupare andetag är vidrig och jag vill inte gärna proppa mig full med smärtstillande heller.
    Hoppas verkligen att det går över innan Pyret föds......och gärna innan så jag kan få lite ordentlig sömn. 

• MissT
    Yrla skrev 2011-12-14 02:55:18 följande:
    Nu är vi på g in till FL med kraftiga Sd, tryck neråt som känns ungefär som att man vill göra nummer 2 och blödningar. Snälla håll tummarna för mig och kotten.
    Håller tummarna stenhårt!
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-12-15 05:12:31 följande:
    Mina fötter kliar?!??
    Var uppe och kissade runt ett och var sen vaken en stund för att de kliade så.
    Och nu likadant?!?! Någon ner som har det?
    Jag har haft samma besvär men det börjar bli bättre nu. Fötterna, händerna....hela kroppen kliade så jag fick åka in och lämna blodprover för att utesluta gravidhepatos vilket det som tur var inte är. Om det fortsätter tycker jag du ska ringa din BM för då vill de säkert ta prover på dig också i så fall. Min klåda har nästan försvunnit nu. BM sa att det kan bero på gravidhormoner eller att jag haft en infektion i kroppen och äter amtibiotika och tidigare även hostmedicin. Kan också uppstå om huden är torr.

Hoppas att det snart går över för dig!
  • MissT
    roxylady skrev 2011-12-15 11:40:33 följande:
    Min tur att gnälla. Fasiken vad ont jag har i mitt vänstra revben igen. Kan knappt ta mig upp ur sängen/soffan.. och kan heller inte skratta avslappnat!! Damn it! Buseunge som sparkar där det gör ont Tungan ute Mamma kan inte sova om nätterna! Andra gången jag har det nu.. fler som haft det i omgångar?
    Jag känner igen det där.......Jag har också ruskigt ont i revbenen fast mitt beror på att jag hostat "sönder" dem. Gör ruskigt ont och för att kunna sova måste jag ta smärtstillande och så får jag ligga i soffan uppbullad med massa kuddar överallt. Som tur är sparkar min bebis inte på revbenen för då vet jag inte vad jag skulle tagit mig till. ......
Svar på tråden Januaribebis 2012