• MissT

Januaribebis 2012

Majskorn skrev 2011-12-22 13:10:59 följande:
    Min tenta är färdig!!!!!!! Nu är jag ledig!!
    Åh vad härligt Grattis! Själv så sitter jag med en c-uppsats som ska lämnas in och opponeras på i mitten av januari.
  • MissT

Stort lycka till LillaEko! Spännande att se när den lille kommer

• MissT
    LillaEko skrev 2011-12-22 17:22:03 följande:
    Har nu varit in till fl då jag inte kunde avgöra om flytningarna blivit vattnigare eller om jag helt enkelt läcker vatten. Sammandragningarna kommer ca 2 per 10 min och som kraftigare menssmärtor speciellt ut i ryggen.
    De tror inte jag läcker men att det verkligen är förlossning på g inom det närmaste. Så nu far vi runt på stan för att slå ihjäl tid för vid ca 19 ska vi tillbaka till fl för nya tester och ul.
    Åh vad spännande! Stort lycka till!
  • MissT

Har nyss kommit hem från TUL och allt såg bra ut
    Pyret växer som hon ska och är enligt barnmorskan alldeles normalstor. Hon väger nu ca 3kg och eftersom jag ska bli igångsatt, antagligen om ca 1,5 v, så känns det som det blir en lagomt stor bebis att föda fram

• MissT
    LillaEko skrev 2011-12-23 13:07:26 följande:
    Lilla Stella kom till världen via kejsarsnitt 09.07 idag då hon låg i säte visade det sig. Det man trodde var ett fixerat huvud var en rumpa. Hon väger 3375g och är 48 lång. Efter omständigheterna mår vi bra, bara den nyblivna mamman som känner sig lite smått överkörd.
    Stort grattis till er! Vilken underbar för tidig julklapp ni fick
  • MissT

Hade ordenliga värkar under ca 1,5 timme igår kväll sen klingade de av sig och gav sig. Idag har jag mensvärk och en del sammandragningar. Återstår att se om det fortsätter, blir mer eller ger sig.....Skulle inte ha något emot om Pyret ville komma...längtar!

• MissT
    Frökenolson skrev 2011-12-26 11:00:44 följande:
    Nu gick min slempropp! 
    Undra hur långt tid det tar nu, kan ju ta upp till en vecka sägs det ju...
    Spännande...
    Åh vad spännande!
    Med mitt första barn gick min slempropp på morgonen, på kvällen satte värkarna igån och dagen efter föddes hon. Med andra märkte jag aldrig av slemproppen. För se hur det blir denna gång.
  • MissT
    fair skrev 2011-12-26 19:41:08 följande:
    Åh så lättad man kan vara, alla prover var bra, trots ett lite för högt blodtryck. Men det sjönk i alla fall medan jag satt där. Har hunnit med en snabbis på hm och sen handlade jag och min karl mat på Ica maxi. När vi var där höll jag på att gå åt, märks att jag rör mig för lite, blev superandfådd av ingenting! Sen beror det säkert på blodtrycket och pulsen också.. Tur att det inte är så länge kvar nu!!
    Åh vad skönt att alla prover var bra!
Svar på tråden Januaribebis 2012