• MissT

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-12-15 12:09:32 följande:
    Ursch vad jobbigt.. vad tar du för smärtstillande mot detta? Eller är det något du fått utskrivet? Ja.. bebisen sparkar dock på mitt.. kreverar varje gång han gör det när han väl börjat göra så att det ömmar såhär hemskt!
    Äter bara panodil (2 tabletter upp till 4 gånger/dygn) och det hjälper inte direkt så mycket men lite i alla fall.
    Sjukvårdsupplysningen tyckte att jag skulle ta kontakt med VC och få något annat utskrivet men jag vill
    helst inte behöva ta något starkare så jag försöker härda ut. Äter även antibiotika mot mycoplasma och vill inte ta mer tabletter än nödvändigt.
    Hoppas din lille slutar sparka mot dina revben snart...det är ju en plåga att ha ont där.
  • MissT

Två veckor kvar idag till jag ska till SMV för undersökning/läkarsamtal inför igångsättning. Vi ska då lägga upp en plan för hur vi ska gå tillväga och vilken dag igångsättningen ska göras. Är kroppen redo och det finns plats på förlossningen kanske det blir redan dagen efter annars får jag vänta ytterliggare någon dag.
    Inte lång tid kvar nu tills man får träffa den lille i magen
    Åhhh vad jag längtar! Inte efter förlossningen men efter att träffa Pyret.

• MissT
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 11:55:00 följande:
    hoppas det finns plats för er då!
    Det hoppas jag också
  • MissT
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 10:54:24 följande:
    24 dagar kvar!  tyckte det var långt nu när man väntade på julafton men det sa bara svisch så är det bara 5 dagar kvar... hoppas dessa 24 dagar går lika fort och att man slipper gå över. bm vill inte låta mig gå över utan sätta igång senast bf men jag är inte så sugen på det. vill att liten ska välja sin egen födelsedag i den mån det går!
    Hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv innan BF så du inte behöver bli igångsatt utan att din lille får välja sin födelsedag som du vill att den ska få göra.
  • MissT

Zatori skönt att allt såg bra ut och att bebisen ligger med huvudet ner.

Min BM har också haft svårt att känna hur bebisen ligger. "Jag tror det här är huvudet, det kan inte vara något annat" sa hon sist när hon kände om huvudet låg ner. Kroppen verkar hon inte kunna känna ordentligt. Ska iväg på onsdag igen så då hoppas jag hon kan känna efter bättre. Det känns dock som att bebisen fortfarande är ganska rörlig därinne och olika kroppsdelar verkar vara på olika platser vid olika tillfällen.

• MissT

Spännande LillaEko
    Återstår att se om bebisen kommer i år eller nästa.

Med första barnet gick slemproppen på morgonen den dagen hon var beräknad. På kvällen kom värkarna och dagen efter föddes hon. Men det verkar vara väldigt olika det där. Med andra barnet märkte jag inte ens av slemproppen.

• MissT
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Oj vad spännande Då har du säkert en bebis snart. Stort lycka till!
  • MissT

Jag går varannan vecka och har min sista inbokade tid i morgon. Vi har inte bokat in någon mer  tid eftersom jag ska bli igångsattt. Men jag får kolla med henne i  morgon om vi ska boka in ytterliggare en tid eller inte.

• MissT

Var hos BM idag i v 36+5. Allt såg bra ut, det är bara lite funderingar kring sf-måttet eftersom det inte hänt så mycket sedan v 31 så på fredag ska jag iväg på TUL. Tror inte att det är någon fara men det är ändå skönt att bli kollad ordentligt för säkerhetsskull och så får vi ju en extra titt på Pyret. Magen växte väldigt mycket i början så det känns ganska skönt att det lugnat ner sig så länge allt är bra med bebisen.

Svar på tråden Januaribebis 2012