• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pamper

Den 4 februari kom min lilla tjej som ska heta Siri, 49 lång o 3845 tung

bf+3
    i förlossningsrum 3
    förlöstes av barnmorskan Maria, undersköterskan Maria och min doula Maria, maria x3
    och var det 300 barnet som förlöstes i min stad år 2012

Har varit på BB i dagarna 5 så kom hem igår så därför jag e sen på o skriva.
    BB e väl en typ av bed and breakfast? =) fattar inte de som har bråttom hem, jag fick hjälp o stöd under 3dagars krisen o när jag fick klart besked att jag kunde amma på båda brösten- ena blödde oförklarligt i 6 veckor innan förlossningen o när mjölken rann till ordentligt o när vikten stegrade igen efter den normala viktnedgången kände jag att jag kunde åka hem i lugn o ro =)

Vaknade av små värkar kl 8 på morgonen
    kl 10 gick mitt vatten
    kl 14 åkte jag till förlossningen
    kl 15 fortfarande massa oregelbundna värkar men starka
    kl 16 endast öppen 2 cm, ville skicka hem mig så jag kunde komma tillbaka om värkarna blev mer regelbundna
    men bad o få stanna i 1 timme för o se vad som hände.... fick lustgas då jag tappade fokus i värkarna o fick panik känsla
    kl 17 blir jag inlagd hade då öppnat mig till 6cm
    kl 17.30 får jag EDA
    kl ?? får jag krystvärkar efter typ 5 st var hon ute
    kl 19.35 föddes hon

tog lite tid för moderkakan o lossna men kom till slut hade blivit OP annars så den skrämdes väl ut haha
    om en moderkaka kan va fin så var denna då då den var formad som ett hjärta =)

3 invärtes stygn pga blödande reva
    3 yttre som "pynt" det var någon flarp som behövde snyggas till

första besöket bb hade hon av farmor, vilket va otroligt kul då pappan inte vill vara delaktig o ja trodde att de gällde för hela hans familj

känner mig otroligt stolt över denna mäktiga upplevelsen!

• MaJe2011

Här har ni en ännu snabbare förlossning, min lille kille var snabbare än blixten o föddes i v 36.
    Jag vaknar av att de hugger till i magen den 8januari. Klockan är 09:30, vattnet går, jag får värkar..det går fort. när vi ringer in på förlossningen hade jag 5-10 minuter emellan värkarna. På vägen innan är det 2-3 minuter emellan.

Vi är inne på förossningen 12:08, jag är då öppen 3-4 cm.
    Klockan 14:02 är han född...

Från vattnet gick: 4,5 timmar
    Inne på förlossningen: 2 timmar.

Ingen smärtlindring hanns med. Jag hann ju inte med själv. Inte Sigge heller..

• Astrogirl

Hej allihopa!

Ville bara komma in och säga att vi fick en stor liten Dante den 28 januari 2012. Han vägde 4505 gr och var 56 cm lång. 

Förlossningen var en pärs. 27 timmars värkarbete, men då han låg lite snett med huvudet så kom han inte ner ordentligt trots att jag öppnade mig fullt, så därför fick jag aldrig några krystvärkar. De försökte dra rätt honom med sugklocka, men det lyckades inte, så det blev kejsarsnitt till slut för att få ut honom. Som tur är glömmer man det jobbiga rätt fort, så nu känns det som om det var värt det hela när man har Dante här hemma hos sig. Nu myser vi hemma och försöker få igång amningen. Inte helt lätt, men förhoppningsvis kan jag helamma snart. Vi får se vad som händer. 

Jag är väldigt sällan inne på FL nu. Önskar er allt gott här inne och lycka till! Solig

• Frökensvensson

Här vill det inte komma igång riktigt trots att slemproppen släppt... hade förvärkar som bara slutade helt enkelt.

Så har nu fått tid för igångsättning, skönt det!Glad längtar ju efter min lille prins!!Hjärta

• got2b

Vi fick en son den 7/2 efter ca 12h värkar, varav 9h på förlossningen. Var helt öppen ganska länge, tog flera timmar att rotera ner. Hade 5-6 krystvärkar sen var han ute. Hade lite lustgas ett tag på slutet bara. Allt gick bra och nu myser vi här hemma. Nätterna fungerar väldigt bra här (matpaus nu), likaså amningen. Har knappt tid att vara här inne nu :) Världens sötaste bebis tar ju all tid :)

• suomigirl
    got2b skrev 2012-02-14 04:03:33 följande:
    Vi fick en son den 7/2 efter ca 12h värkar, varav 9h på förlossningen. Var helt öppen ganska länge, tog flera timmar att rotera ner. Hade 5-6 krystvärkar sen var han ute. Hade lite lustgas ett tag på slutet bara. Allt gick bra och nu myser vi här hemma. Nätterna fungerar väldigt bra här (matpaus nu), likaså amningen. Har knappt tid att vara här inne nu :) Världens sötaste bebis tar ju all tid :)
    Grattis!!