• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky

Oj oj fått två ondare förvärkar med 10 min mellan åååå hoppas hoppas!! Men det är iaf ett stort steg framåt då mina förvärkar inte gjort ont på det viset innan :):) lycklig!

• Haanky
    fair skrev 2012-01-30 04:29:32 följande:
    Spännande haanky!! Hoppas att det är din tur nu! :)

hoppas :) än är de mellan 7 och 10min mellan :) nu äter ja mat å laddar :)
  • pamatakada

Jag är oxå kvar....Bf + 12 i dag =( Men har tid för igångsättning nu på onsdag ( 1/2 -12) så det är nog bara att vänta...

• Jämthund

Fick ju bebis den 12:e men jag läser här inne varje dag. Det är ju superspännande. Angående att ha ont under revbenen när man misstänker havandeskapsförgiftning är väl ett teckEn på att levern blir förstoRad? Jag menar inte att skrämma upp någon men det hade jag kollat upp iallafall.

• KärlekenÄrEvig
    twistedtofit skrev 2012-01-29 10:50:39 följande:
    Kl5, 4.06 föddes vår tjej. Jag var öppen 5 cm när jag kom in och 20 min senare var hon ute! Galet!!
    Fan vad härligt att det gick så fort.

Våran lilla tjej valde att titta ut den 23:e januari (egentligen var hon beräknad till 29:e enligt ultraljudet). Jag var också 5 cm öppen när vi kom in till förlossningen och gjorde undersökningen kl 12.00 men sedan så kom hon inte ut förrän 23.18 på kvällen. Så jag var helt utmattad när hon äntligen kom ut och vilken smärta (första barnet för oss)! Men resultatet av vår lilla prinsessa var helt klart värt all smärta jag fick utstå.

Grattis till alla er andra som fått era bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar.
  • Skåne85

Jämthund: jag har ont under revbenen (magen) men det inträffar endast kvällstid och har gjort det ett tag, vet inte va det beror på men om det skulle vara hf gör det väl ont hela tiden ?!

• coockiejar

Misssally- jag fick havandeskapsförgiftning. Och det tog de på allvar av ren tillfällighet. I vecka 38+4 var jag in till FL för att kolla mitt ödem. Jag hade gått upp 5kg på några dagar. Det togs ctg, urinprov, blodtryck och blodprov. Jag skickades hem med att allt såg bra ut. Jag är normalt en lågblodteyckare. 90/60 är inte ovanligt. Men mitt blodtryck steg sakta men säkert. Sista 2 månaderna pendlade det från 120\80 till 140/90. Men det var inte alarmerande högt så det ansågs normalt. Mitt urinprov hade visat på spår av protein och blodprovet visade på för låga trombocytvärden. Men då inget av det andra ansågs vara av större fara så skickades jag hem utan att veta ngt om mina blodprovssvar. Så i vecka 41+5 åkte jag in igen. Denna gång för att jag blivit än mer svullen. Samma procedur och samma prover togs. Jag skickades än en gång hem och läkaren sa att det skulle ta 2 timmar innan blodprovsvaren kom. Men allt annat ansågs ok (trots att mitt blodtryck stigit och jag nu hade protein i urinen). 2 timmar senare ringer läkaren mig och säger att jag måste in på övervakning. Min lever var påverkad och mina trombocytvärden )som de ju redan visste var låga sen sist) hade sjunkit radikalt än mer. Så på mig märkte man inte av havandeskapsförgiftningen och skulle antagligen missats om det inte var för blodprovet. Jag hade inte ont i magen och inget flimmer. Men jag hade huvudvärk och var trött (fast det anses höra till graviditeten). Nu kom min förlossning igång under natten av sig självt men annars hade de startat mig på morgonen. Så alla som funderar och oroar sig - hellre kolla upp det en gång för mkt. I mitt fall så hade det helt missats om jag inte var envis om mitt ödem. Jag har gått ner 20 kg! Det säger en del om hur mkt vatten jag hade samlat på mig. Ta hand om er :)