• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse

Suck, nu sitter jag här och är nervös. Har fått sådan klåda över hela kroppen de senaste dagarna. Därtill röda utslag, illamående och aptitlöshet. Berättade för barnmorskan idag och läste sedan på internet, ska tillbaka till barnmorskan imorgon och lämna blodprov för att kolla levern så att det inte är hepatos, men ser ju att jag har alla symptom typ. Saken är den att jag får inte provsvaren förrän onsdag nästa vecka Förvånad Jag kommer oroa ihjäl mig! Ska försöka sova nu fastän det kliar något förjävligt nu på kvällen. Jag som först trodde på havandeskapsförgiftning, kanske ska jag hoppas mest på hypokondri...? Blir så orolig för bebis Rynkar på näsan

Någon som har erfarenhet av hepatos? 

• Haanky

Den 1 feb. 12:34 kom han 4225g och 54 lång! Allt gick bra! Han är underbar !!!Ligger hemma nu och natt ammar och slåss med efter värkar:) är världens stoltaste mamma !

Grattis ni alla!

• Velociped

Mabuse - jag hade en fruktansvärd klåda sista månaden av graviditeten. Provet visade lättare påverkan på levern (lättare hepatos) men det var inget dom behövde åtgärda. Klådan försvann nästan direkt efter förlossningen. Så oroa dig inte i onödan. :)

• Krikiz
    Skåne85 skrev 2012-02-01 13:55:45 följande:
    Krikiz: grattis :) det gick fort ja, men om det bara var mensvärkar först... Hur visste du det var på gång ? Är livrädd denna bebis vill ut fortare än vad storebror ville (3timmar) och är rädd att inte känna igen när det är dags!

Ja du, jag trodde först att jag bara var lite risig i magen, men när knipen fortsatte komma trots att jag varit på toa började jag klocka dem. Det var redan från start 2-3 min mellan och de höll i sig kring 1 minut. När det varit så regelbundet i en timme ringde jag förlossningen - just pga att första förlossningen gick så snabbt. Den BM jag pratade med tyckte att vi skulle komma in för säkerhets skull - och DET rådet är jag tacksam över att vi följde. Värkarna blev snabbt kraftigare och när vi kom fram till FL vid 04-tiden tryckte det på rejält! BM ville köra en remsa, men jag tjatade till mig en undersökning för att kunna få en EDA. Var då öppen 7 cm, och innan vi kommit in på rummet började jag känna krysttendenser. BM hann inte ens sätta en venflon förrän vattnet gick och jag ville krysta - och mycket riktigt var det fritt fram. 23 min krystande och sedan var det över Slapp spricka och klarade mig med några få "skrubbsår" i slemhinnan. Hade min BM och jag inte pratat om att jag nog borde åka in ganska snabbt när värkarna började, hade jag säkert väntat hemma ännu längre (ryser vid tanken på hur det hade gått isåfall)...... Så mitt råd är att åk hellre in för tidigt!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • mabuse
    Velociped skrev 2012-02-02 07:50:58 följande:
    Mabuse - jag hade en fruktansvärd klåda sista månaden av graviditeten. Provet visade lättare påverkan på levern (lättare hepatos) men det var inget dom behövde åtgärda. Klådan försvann nästan direkt efter förlossningen. Så oroa dig inte i onödan. :)
    Det var skönt att höra. Får försöka ta det lugnt tills provsvaret kommer och tänka att så länge bebis rör sig som vanligt, vilket den gör, så får jag ta det som gott tecken nog. 

Grattis till alla bebisarna!