• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse

Tack för berättelse coockiejar. Alltid intressant att läsa andras historier.

Var inne på mvc imorse, men blev bara bortviftad känns det som. Önskar jag också fick lämna ett blodprov. Är så irriterad för om jag ätit kolhydrater och varit svullen hade de tagit mig på allvar, har gått ner drygt 10 kg de senaste elva dagarna på grund av att jag blivit av med all vätska, så nog är det något vården idag inte känner till...

Kvinnan på mvc sa hur som helst att det väl inte direkt var något spår av protein (vad menar hon med det liksom?) i urinen och tyckte inte att 117/80 var så farligt. Men för mig är det ett högt/högre undre tryck och jag mår riktigt risigt nu. Känner mig sjuk och vill bara sova. Såhär kommer jag ju inte orka med en förlossning.

Vad sjutton ska man göra? Tycker alla inom vården verkar så handfallna Rynkar på näsan

• SysterAnna

Nu har vi varit på TUL. Bebisen hade från sist ökat till 2850g, vilket innebär att den gått från -21% och -18% vilket är toppen! Pigg och kry därinne så nu sa läkaren att den var välkommen ut när som och vi håller med. Angående att rörelserna varit färre under helgen sa hon inte så mycket bara att så länge den kommit igång igen, vilket den har, så var allt bra. 
    Maken var helt fascinerad då han fick se (jag kunde inte se skärmen därifrån jag låg) en jättefin bild på ansiktet, man kunde se hur den låg med stängda ögon och lilla näsan och allt. 
    Nu har bebisen varit igång som vanligt igen och ligger och knådar mest hela tiden och har gjort det sedan sent igår kväll. Har precis vaknat ordentligt efter lunchvilan, maken åkte till skolan under tiden som jag låg och vilade och då blev katten jätteledsen över att han trodde att han blev ensam, sprang runt och ropade och galopperade runt. Var bara att vakna och krama honom en liten stund, är väl lika bra att man vänjer sig. Nu sover katten gott och här ska bakas hallongrottor och sedan skall jag ta en promenad i solskenet!
    Ha en fin resterande dag!!!

• misssally

Mabuse - tyvärr är det ju ofta "ta en Alvedon och vila lite" som man får höra, men jag stod på mig idag! Jag hade tid hos spec-mv igen i morse och självklart såg ctg bra ut osv, men jag påpekade att jag känt mig tröttare och även att jag sovit mindre pga oro i helgen.. Mitt blodtryck var 140/100 så de kunde inte riktigt blunda för det. Fortfarande +2 i urin.. Nu ska jag ligga på observation, de vill inte sätta igång mig än för livmodertappen var helt intakt fortfarande. Men en redig hinnsvepning fick jag, så vi får se.. Du känner dig själv bäst, och märker du minsta skillnad skulle jag ringa fl för att få komma på ytterligare kontroller.

• ccecy
    Min lilla tös är lite lustig, hon är väldigt nöjd o glad o pigg av sig, men jag tycker inte hon äter så ofta som dom skall, eller som de sägs att dom ska! t.ex. inatt, hon somna runt 00.30, mätt o belåten, hade lite småljud för sig sådär som dom kan ha då dom sover, men hon vakna aldrig, fören halv 8 idag på morgon, jag sov så länge, men då väckte jag upp henne.  hon har gått upp de som hon mist av födelsevikten, o tror hon ligger på kanske lite över 3.5kg nu i fredag var det 3420g o då hon föddes 3450g. frågade hon på rådgivningen om de va normalt, men hon hade nog inte några kommentarer som hjälpte direkt, bara att hon kommer på hembesök imorgon igen. hon äter kanske 4-5ggr per dygn, men de står att dom ska äta 6-12. vet att hon får i sig mat, samlar även upp de som läcker från de andra och fryser ner o från de bröstet läcker de ca 60ml under amningen, sen samlar jag inte mer, o låter hon äta tills hon somnar eller är nöjd. hm tror ni hon äter för sällan ?  hon blir 8 dygn ikväll
  • mabuse
    misssally skrev 2012-01-30 14:14:32 följande:
    Mabuse - tyvärr är det ju ofta "ta en Alvedon och vila lite" som man får höra, men jag stod på mig idag! Jag hade tid hos spec-mv igen i morse och självklart såg ctg bra ut osv, men jag påpekade att jag känt mig tröttare och även att jag sovit mindre pga oro i helgen.. Mitt blodtryck var 140/100 så de kunde inte riktigt blunda för det. Fortfarande +2 i urin.. Nu ska jag ligga på observation, de vill inte sätta igång mig än för livmodertappen var helt intakt fortfarande. Men en redig hinnsvepning fick jag, så vi får se.. Du känner dig själv bäst, och märker du minsta skillnad skulle jag ringa fl för att få komma på ytterligare kontroller.
    Härligt att du stod på dig! Får se hur jag gör, vill inte ränna till förlossningen hela tiden och till antenatal åker jag inte igen och sitter i fem timmar på stenhårda stolar i deras väntrum, usch. Får hoppas att bebis kommer ut istället så att jag slipper allt det här tjafset.

Lycka till nu med observation och förlossning, hoppas hinnsvepningen gör att du kommer igång snart!
  • PrickenoGrodan
    ccecy skrev 2012-01-30 14:21:17 följande:
    Min lilla tös är lite lustig, hon är väldigt nöjd o glad o pigg av sig, men jag tycker inte hon äter så ofta som dom skall, eller som de sägs att dom ska! t.ex. inatt, hon somna runt 00.30, mätt o belåten, hade lite småljud för sig sådär som dom kan ha då dom sover, men hon vakna aldrig, fören halv 8 idag på morgon, jag sov så länge, men då väckte jag upp henne.  hon har gått upp de som hon mist av födelsevikten, o tror hon ligger på kanske lite över 3.5kg nu i fredag var det 3420g o då hon föddes 3450g. frågade hon på rådgivningen om de va normalt, men hon hade nog inte några kommentarer som hjälpte direkt, bara att hon kommer på hembesök imorgon igen. hon äter kanske 4-5ggr per dygn, men de står att dom ska äta 6-12. vet att hon får i sig mat, samlar även upp de som läcker från de andra och fryser ner o från de bröstet läcker de ca 60ml under amningen, sen samlar jag inte mer, o låter hon äta tills hon somnar eller är nöjd. hm tror ni hon äter för sällan ?  hon blir 8 dygn ikväll
    Hoppa in i bebistråden!
  • roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-30 14:27:26 följande:
    paet !!
    hör av dig!
    Skickade ett PM till dig!
  • Prinzessan

Den 21 jan kom våran Melvin <3 Var en lång förlossning, men det var det värt! Han vägde 4,2 kg och var 53 cm.