• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori
    partouze skrev 2011-05-25 21:01:00 följande:
    När jag va i v 6 hade ja inte så mycket känningar bara ömma bröst och trötthet :)
    Då kanske det inte är så ovanligt då! :)
  • zatori
    Kissekatten skrev 2011-05-25 21:01:43 följande:
    Zatori: Jag tror inte jag gillar dig riktigt... ;) Fy fan vad avis jag blir! Har hört andra berätta om att de aldrig har mått så bra som under graviditeten. Jag vill också må bra! Idag fick sambon lämna iväg dottern till sina föräldrar medans han var på möte (han är pappaledig) jag kände att jag inte orkade med nåt. Så idag har jag legat i sängen till 16:00!! Det är ju inte klokt! Hoppas det blir bättre efter v. 12! Går in i v.10 på måndag så det känns inte som det är så långt kvar.
    Haha! Men mycket kan ju hända ännu. Jag kanske börjar må pissdåligt imorgon? I vecka 10 kanske jag också blir sängliggande till 16.00. det vet man aldrig! Men hade du symtom så tidigt som i v 6 eller kom de senare? Isf vet jag vad jag kanske har att vänta mig. ;)
  • roxylady
    Sofie emma 80 skrev 2011-05-25 22:59:17 följande:
    Paet, det är ju absolut troligast inte något problem alls med din lilla. Tänk på hur många det är som följer tråden och aldrig skriver och aldrig får missfall! De som får missfall ser överrepresenterade ut eftersom de skriver när de får det..
    Jo det har du rätt i! Det är väl bara att man fastnar vid dem olyckorna som skrivs ut och man blir paranoid att man har samma utgång. Ja det verkar i alla fall vara som du säger :) Men oro har man troligen alltid för något vad jag förstått ändå. Ja precis.. Tack för dina fina lugnande ord! :)
  • roxylady

Idag var vi ut och käkade med jobbet. Var ju till MVC idag för att bara samtala lite om hälsa osv.
    På jobbet tror de att jag var iväg på läkarbesök för min mage. Och att det är magkatarr så det var ju väldans bra att man kom på det för då får man ju inte dricka alkohol ändå ;) Nog tyckte de nog att det var skumt att jag inte tog ett glas vitt, för det är vad jag brukar göra. Men de gick på det iaf så det känns superskönt att man inte behöver förklara mer varför man inte tog det där glaset :) Hur har ni gjort?

• Sofie emma 80

Paet, hihi jag säger det lika mycket till mig själv, jag är hysteriskt orolig själv men försöker verkligen intala mig att det inte är någon fara :)

• roxylady
    Sofie emma 80 skrev 2011-05-25 23:10:08 följande:
    Paet, hihi jag säger det lika mycket till mig själv, jag är hysteriskt orolig själv men försöker verkligen intala mig att det inte är någon fara :)
    Hihi me 2! Nej man får tänka på att det ska gå bra helt enkelt och att man ska få bebis i Januari :) Åh kan inte tiden gå lite fortare?? ;)
  • Anna 594

Jag e i vecka 5+5 idag. Jag undrar en sak. Vissa skriver att dom e gravida tex 5+0= vecka 6. Är jag alltså i vecka 6 nu då eller? Någon som fattar?
    En annan sak. Jag ser ut som jag e i v12 redan. Magen e riktigt svår att dölja med tanke på att jag e ganska så smal. Jag hörde att svullnaden försvinner om några veckor innan den riktiga magen kommer. Det kommer ju kännas jättekonstigt isf ju! Först har man mage och sen försvinner den. Det vill man ju inte=( 

• Butikslager
    roxylady skrev 2011-05-25 22:48:00 följande:
    Är det bara jag eller är det väldigt många som råkar ut för missfall? :( Tycker det är så hemskt att man läser det hela tiden här inne på FL.. blir nästan bara mer säker på att man kommer att få det än att lyckas då man tycker det bara kommer mer å mer.. Försöker att inte tänka på det.. men det är ju första graviditeten så... man känner ju inte riktigt igen sin kropp nu och oro finns väl alltd.. men ändå. Jag blir bara så rädd... Förlåt fick lov att skriva av mig bara.. Annars mår jag toppen och BM sa till mig idag att så länge brösten ömmar som de gör nu och blir större så är allt i sin ordning.. men kan fler ha det utan att allt är okej med? Kan inte släppa detta... dumma mig..
    Jag tror det är vanligare med MF än vad man tror, men inte lika vanligt som det verkar på FL. Här samlas ju folk för att prata om sånt, och då verkar det ju som om alla varit med om det.

Jag vet att det är skitsvårt att inte oroa sig, men man måste försöka.

Jag själv har inte riktigt tagit in det faktum att jag är gravid än. Jag vill inte hoppas på något eftersom vi haft två MF och det senaste tog hårt eftersom det var så sent. Som tur är så är det ovanligt med sena MF och risken för ett till sent MF borde inte vara stort.
  • Sussolita
    Butikslager skrev 2011-05-25 22:08:17 följande:
    Trött som tusan är bara förnamnet! Jag slocknade två timmar idag när sonen tog sin vila. DÖSKÖNT! Fast jag är ändå skittrött konstant och hela tiden.

Dessutom mår jag illa och kräks med jämna mellanrum. Helt plötsligt kommer det bara och jag måste kräkas för att det ska bli bättre. Har märkt idag att jag blir mest illamående när jag kör bil! Det är ju lagomt dumt!

Sen har jag växtvärk som tusan och är svullen som fan. Magen är lika stor nu som i vecka 15 med sonen.
    Yrseln är också jobbig. Känner mig lite halvlullig typ.

Nästa vecka ringer jag nog BM och ber om ett VUL.

Hur tidigt har ni vart på VUL och sett ett hjärta?

Med sonen var vi i vecka 9..? Tror jag..
    Heeeej Liiv!

Har helt missat att du kommit in i tråden!
    Hoppas det går vägen för Er denna gången *håller tummarna*
    Själv är jag i v9 nu och skall på VUL nu kl 10, är sååå spänd
    Men jag vet om vänner som gjort VUL från v 6 och framåt men för att
    säkert höra hjärtljud ska man väl helst vara i v 7 som jag förstått det.
    Kram
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Butikslager
    Anna 594 skrev 2011-05-26 07:49:31 följande:
    Jag e i vecka 5+5 idag. Jag undrar en sak. Vissa skriver att dom e gravida tex 5+0= vecka 6. Är jag alltså i vecka 6 nu då eller? Någon som fattar?
    En annan sak. Jag ser ut som jag e i v12 redan. Magen e riktigt svår att dölja med tanke på att jag e ganska så smal. Jag hörde att svullnaden försvinner om några veckor innan den riktiga magen kommer. Det kommer ju kännas jättekonstigt isf ju! Först har man mage och sen försvinner den. Det vill man ju inte=( 
    Barnmorskorna räknar oftast att du är i vecka 5 (5fulla veckor och fem dagar), men på nätet räknar dom att man är inne i sjätte veckan. Det är lite tjorvigt det där. Haha.

Antagligen går magen ner i storlek lite grann och gör plats för riktiga bebismagen, i början är det tarmarna som sväller och förbereder sig för att flyttas om när livmodern växer till sig.

Fast det behöver ju inte gälla alla.

Med sonen fick jag mage först i vecka 17 typ. Och då var den inte alls så stor. Fick aldrig någon riktigt stor mage överhuvudtaget faktiskt. Haha. Man vill ju så gärna att det ska SYNAS! Men jag fick nog aldrig mindre mage efter svullnaden, den ändrade väl mer form tror jag..
Svar på tråden Januaribebis 2012