• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Alltså. Jag mår så jävla bra. Jag undrar om det är legitimt att må så bra som jag gör såhär tidigt under graviditeten? Innan åt jag medicin för förhöjt prolaktinvärde och var alltid trött och mådde illa minst en gång om dagen. Men jag kommer faktiskt inte ihåg senast jag mådde såhär bra som jag gör nu!

Jag har mer energi än någonsin, (även om TRÖTTHETEN kommer över mig med jämna mellanrum) jag var ute och sprang tidigare idag och fick en fyra minuter bättre tid än vad jag hade senast, jag mår inte illa, jag känner nästan ingenting förutom ömhet i brösten. Och det känns knappt heller längre. iallafall om man ä'mför med förra veckan. Molvärken är borta, vilket känns oroväckande. Ibland undrar jag om jag verkligen ÄR gravid? Jag vet inte vad jag ska tro. För jag borde känna mer och borde må konstigare. Eller?

Visst kan det vara så att det inte "slagit till" ännu med illamående och andra krämpor, men ändå. Jag måste nog ta ett test till imorgon bitt och se om strecken blivit svagare, för som det är nu känner jag mig verkligen INTE gravid. Och om det är såhär det känns att verkligen vara gravid vill jag vara gravid jämt! :)

Hur mår ni andra som är ungefär lika långt gångna som mig, eller hur mådde ni som är längre gångna när ni var i v 6?

• partouze

När jag va i v 6 hade ja inte så mycket känningar bara ömma bröst och trötthet :)

• Kissekatten

Zatori: Jag tror inte jag gillar dig riktigt... ;) Fy fan vad avis jag blir! Har hört andra berätta om att de aldrig har mått så bra som under graviditeten. Jag vill också må bra! Idag fick sambon lämna iväg dottern till sina föräldrar medans han var på möte (han är pappaledig) jag kände att jag inte orkade med nåt. Så idag har jag legat i sängen till 16:00!! Det är ju inte klokt! Hoppas det blir bättre efter v. 12! Går in i v.10 på måndag så det känns inte som det är så långt kvar.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • Shirin85
    bumbi 84 skrev 2011-05-25 16:46:20 följande:

Jag hade gått 15.7% känns mkt bättre än vecka 7

tänker man i procent har man gått långt vid 10 veckor även om det inte känns så:.-) (25%)

Precis, känns så mycket längre men det är bara bra!Glad
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • curiosa

Hur fungerar era magar?
    Jag har sånna problem med min. Dricker lunelax två gånger om dagen men det hjälper inte,
    Ena dagen är jag jätte lös och nästa är det så trögt.
    Får jätte smärtor i magen med kramper om vart annat.

Några tips hur man kan få den att fungera normalt?

• Missoctober88

Idag måste det börjat växa mera det har svidit. Mår förövrigt kanon lite trött bara.

• Pebbles82
    curiosa skrev 2011-05-25 21:38:29 följande:
    Hur fungerar era magar?
    Jag har sånna problem med min. Dricker lunelax två gånger om dagen men det hjälper inte,

Samma här. Ena dagen får jag kramp för att det är hårt, andra dagen får jag ont för att det är för löst. Nästan så jag tror att jag har rejäl mensvärk, sen är det bara tarmarna... :o
  • bumbi 84
    curiosa skrev 2011-05-25 21:38:29 följande:
    Hur fungerar era magar?

samma här! blir jätte uppblåst och får kramper. och lös ibland hård ibland.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • Butikslager

Trött som tusan är bara förnamnet! Jag slocknade två timmar idag när sonen tog sin vila. DÖSKÖNT! Fast jag är ändå skittrött konstant och hela tiden.

Dessutom mår jag illa och kräks med jämna mellanrum. Helt plötsligt kommer det bara och jag måste kräkas för att det ska bli bättre. Har märkt idag att jag blir mest illamående när jag kör bil! Det är ju lagomt dumt!

Sen har jag växtvärk som tusan och är svullen som fan. Magen är lika stor nu som i vecka 15 med sonen.
    Yrseln är också jobbig. Känner mig lite halvlullig typ.

Nästa vecka ringer jag nog BM och ber om ett VUL.

Hur tidigt har ni vart på VUL och sett ett hjärta?

Med sonen var vi i vecka 9..? Tror jag..

• erajka
    minneli skrev 2011-05-25 17:36:36 följande:
    Smart! Fast undra om det går att montera på citkorgen?
    ingen aning, men gå till någon butik som säljer emmaljunga och fråga =)
Svar på tråden Januaribebis 2012