• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • TyckOmMig

Jag är ganska nöjd med mina vagnar som kommer att brukas ännu ett bra tag framöver...
    Twinsen på 2,5 år åker fortfarande i sin syskonvagn CityCross Emmaljungas och till vintern då liten föds kan dom gå bättre själv så chansen för lillasyster på 1 år som har en ny BRIO Happy ligg/sittvagn är stor att hon kan åka som syskon då jag hade mjukliftar i CityCrossen till dem-nu behöver jag kanske bara den ena...om det inte är tvillingar igen då lillhönan oxså var tvilling från början.Ska på UL i v 11 den 13/6 så då vet vi!Alltså kör jag med två vagnar i nuläge och gjort det senste året.Rätt tufft vintertid men det går om man inte ska gå för långt.

• Stellan

Nu har vi varit på vul där vi fick se en liten liten larv med bankande hjärta!!!! SÅ SKÖNT att få se att allt var ok! Läkaren flyttade mig till 6+2, fast det var svårt att mäta den lilla. Räknar nog efter det datumen till nästa koll.

• bumbi 84
    Stellan skrev 2011-05-25 12:22:50 följande:
    Nu har vi varit på vul där vi fick se en liten liten larv med bankande hjärta!!!! SÅ SKÖNT att få se att allt var ok! Läkaren flyttade mig till 6+2, fast det var svårt att mäta den lilla. Räknar nog efter det datumen till nästa koll.
    Grattis!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • LillaEko

Stellan: Grattis, ja jag blev tillbaka flyttad 4 dagar på mitt vul. Men räknar fortfarande efter mitt, men får se vad de säger på nästa vul nu på tis.

• Missoctober88
    roxylady skrev 2011-05-24 22:39:19 följande:
    Hihi ja det är lite lätt å vara trött nu ;) Dock går det upp å ned för mig med alla mina gravkänningar. Men man ska väl inte känna efter allt för mkt när man bara är i v5 :) Vad gör man mer på hälsosamtal mer än få reda på vad man ska äta och inte äta?
    Pratar om alkohol, tobak och motion. Sen får man fråga vad man undrar om.

Jag fick fylla i ett papper om hur jag dricker och sedan räknade bm ut hur många poäng jag fick. Hon sa att det var för att vi skulle tänka på hur det skulle bli när barnet kommer men jag tror att det var för att se om man har alkoholproblem.
  • Cvb

På första hälsosamtalet, bör fadern vara med då ? Är det hälsofrågor och dylikt till honom med ?  :)

- Jag funderar på att göra ett vul/ul privat, för att se den lille. Någon som vet en bra person, helst kvinna i Sundsvallsområdet ? :)

• LillaEko

På hälsosamtalet handlar det bara om mammans vaner, så min bm tyckte det var onödigt att vi skulle hitta tid som passade både mig och mannen.
    Så han var inte med på det, men han var med på inskrivningen. Detta var vår förra graviditet i sept-dec.

Denna gången följer han inte ens med på inskrivningen. Är ju mest provtagning och så, så han kände inget behov av det. 

• Sussolita

Hej vänner!

Har varit obeskrivligt trött dom senaste veckorna, men illamående har jag (nästan) klarat mig utan helt :) Växtvärken molar, hugger och sticker lite hela tiden dock :) Och brösten är som två stenar :P

Tycker att jag mår nästan lite för bra så idag tog oron över och jag ringde och bokade ett VUL på privatklinik. så imorgon kl 10.00 är det dags, längtar med både lycka och ängslan,tänk om pyret inte lever :(

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • annanoa

Känner lite likadant, får man må såhär bra?!

Ska också på tidigt ul imorgon, är jättenervös men samtidigt så känns det bättre att "ta tjuren vid hornen" å se hur det står till. Är det illa så måste det ju vara bättre att få veta det tidigare eller hur? I alla fall så försöker jag intala mig själv det här hemma idag :)

• Sussolita
    annazelda skrev 2011-05-25 15:33:13 följande:
    Känner lite likadant, får man må såhär bra?!

Ska också på tidigt ul imorgon, är jättenervös men samtidigt så känns det bättre att "ta tjuren vid hornen" å se hur det står till. Är det illa så måste det ju vara bättre att få veta det tidigare eller hur? I alla fall så försöker jag intala mig själv det här hemma idag :)
    ja det är verkligen så, men min vän sa till mig idag nått jag upprepar för mig själv heeeela tiden. Så länge mamma mår bra, mår bäbis bra"

Ja precis, hellre veta nu i v 9 än i v 20 på RUL.
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
Svar på tråden Januaribebis 2012