• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Har ju mått jätteilla de senaste mornana, spytt hela veckan, men idag fick jag i mig både fil, macka, proviva och kaffe. Klöktes bara lite nu ca 30 min efteråt....snacka om nojjig!

igår grät jag över att jag bara spydde och klöktes hela tiden så jag fick tårar i ögonen och kramp i magen, idag när jag inte gör det, gnäller jag för det.
    Snacka om kluvet!
    Längtar som sjutton efter vulet på tisdag nu, måtte allt fortfarande se bra ut.

MaHo89 skrev 2011-05-26 09:59:07 följande:
    Hej igen tjejer..
    Jag var ju bombsäker på ett nytt MA. Förra veckan sa de att de inte såg bra ut, har gått och väntat och väntat, tagit fler prover och gjorde ett andra vul idag.. Idag fick vi se ett pickande hjärta, bf är i slutet av januari istället för början men vad gör det? =)
    Hoppas jag får komma tillbaka i tråden! =)
    Grattis, vad skönt!

• LillaEko
    79a skrev 2011-05-26 11:00:09 följande:
    imorgon går man in i vecka 9. Midsommarveckan kommer vi att vara v 12, då har vi semester och då ska jag för första gången njuta av att kunna visa magen och berätta om min graviditet

Känns jobbigt just nu att försöka dölja magen hela tiden.
    Jag är också i v 12-13 midsommarveckan. 
    Ska iväg till sommarstugan med några kompisar, så lär får roa mig själv på lördag morgonen när de andra ligger slitna i sängen =P

Önskar jag hade tidig semester med.
    Jobbar ju inom skolan så egentligen sommarlov om 3 veckor (dessutom bara 1 hel 5 dagars vecka kvar). Men har lovat att jobba 5 veckor till på en folkhögskola här sen. De har sommarkurser för handikappade och utvecklingsstörda. Så 8 veckor kvar till semestern, hoppas det går fort! 
  • pernillis

Jag har hört mycket om MA och MF och har lite funderingar kring det. Om man fortfarande mår illa och känner massa i brösten, kan man då vara säker på att fostret fortfarande lever? Om inte, varför släpper inte symtomen i samband med att fostret dör? 

• Kajsa84

Efter 3 år kämpande, ett MA 2010 i vecka 11 och första IVF behandlingen plussade jag den 18/5 Beräknad ca den 23 Januari.

Skitnervös och orolig men försöker att se bortom det gamla.

Pga Av IVF fick jag ultraljud i vecka 9 (8+2) För att kolla att hjärtat slår. Det känns verkligen jättebra.

Är nu i vecka 6 (5+3)

Har lite milstolpar för att det ska gå fortare i alla fall.

Ultraljud Vecka 9

KUB ca Vecka 12

RUL Vecka 17-18 (Plus semester veckor)

Flytta till ny lägenhet Vecka 20 HALVA GRAVIDITETEN!

Delmål är alltid bra

Kram på er alla

• Syoss
    bumbi 84 skrev 2011-05-26 09:31:16 följande:
    hur många är det som INTE kommer ta reda på kön ??
    ena dagen vill jag veta och nästa så vill jag vänta till förlossningen men jag tror inte jag kommer orka hålla mig faktiskt :P

Ringde BM imorse, då jag haft lite problem till och från några dagar. Feber i början av veckan, yr och skakig. Känner mig allmänt svag och svimfärdig. Blödde lite igår. Hon trodde att det kunde vara en infektion i kroppen, så jag blev beordrad vila ett par dagar, vilket innebär hemma från jobbet. Jag ska ringa tillbaka imorgon och få en läkartid. Lite orolig är man ju :/
  • sandy87

Vi ska inte ta reda på kön!
    Bara den lilla/lille lever,växer & mår bra så är vi nöjda!
    Vilket kön den har ju ingen betydelse tycker vi, det är ju ett barn man vill ha.... 

• Silverklar

Hej,

Hoppar in här och presenterar mig. 5+1 idag.
    Gravid igen efter 2 IVF och en FET. Haft 3 "naturliga" graviditeter innan varav den första och den sista resulterade i MA. Tvåan blev en liten tjej som fyller tre år i juni.
    Alla mina tre tidigare graviditeter har jag haft tydliga symtom flera dagar innan bim och även plussat före. Denna gång har jag inte känt av någonting och var helt säker på att det inte tagit. Men när jag tog grav.test för att "skrämma igång" mensen var det ett PLUS! Glad

Dock orolig för speciellt MA, om det här går åt skogen blir det troligen adoption för oss. Vi har kvar ett fryst embryo i frysen, men inte säkert att det klarar upptining, fäster osv. ... Så den här graviditeten är i princip sista chansen för oss att få ett till eget biologiskt barn.
    Har nästan inga symtom, men försöker vara positiv. Kunde jag plussa utan symtom kanske jag kan vara fortsatt lyckligt gravid utan symtom...
    Har ett första vul inbokat 9 jun (7+1) och vul + inskrivning 23 juni (9+1). Vi börjar med vul innan inskrivning för att se att allt ser bra ut.

Håller tummarna hårt för att det ska gå bra hela vägen för oss alla!

ps: Pernillis: Vid MA fattar inte kroppen att embryot/fostret dött och stöter inte ut det (direkt). Därför kan t.ex. livmodern och magen fortsätta växa och även övriga symtom fortsätta som vid en vanlig graviditet. Det är därför som MA är så lömska jämfört med vanliga MF. Fast vad gäller mig så har just brösten varit ett tydligt tecken vid de två tidigare, större spända bröst vid graviditet med dottern, bara lite bröstpirr vid de två MA:n även om jag hade övriga symtom i ungefär samma grad. Men jag tycker man ska försöka tänka att "man väntar barn och inte MF/MA" även om det kan vara svårt. Just nu är vi ju faktiskt alla gravida! Glad

• partouze

Hemma från VUL och provtagning . Snacka om svimanfall efter blodproverna så rädd ja va :)! Fick se en liten också med ett tickande hjärta på rätt ställe i magen :)

• Silverklar

Grattis till lyckat vul! Härligt!

Svar på tråden Januaribebis 2012