• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jessica82

Hej hej! ser att ni diskuterat syskonvagnar/ståbrädor1

våran mellan kommer vara 2½ ungefär när bebis kommer och vi har bestämt oss för att inte skaffa någon syskon vagn.. kommer bli bärsjal första månaderna och till våren när snön är borta tas ståbrädan fram så bebben får vagnen,

tycker det är fruktansvärt mysigt att ha bebis nära sig i början och det blir varmt och mysigt innanför gravidjackan ändå :) det är inte så värst tungt att bära runt och riktigt smidigt i hemmet med när man behöver ha händerna fria

sedan har vi en resesylky stående hos barnens farmor som extra vaggn OM man nångång skulle behöva köra båda.

apropå symtomen har det försvunnit ganska mycket här med förutom tröttheten, och att ta av sig bh:n är inte det roligaste på kvällen är nu i vecka 7+4 och kommer ha inskrivning/hälsosamtal 13/6 så ganska sent enligt mig

• curiosa
    Stellan skrev 2011-05-25 12:22:50 följande:
    Nu har vi varit på vul där vi fick se en liten liten larv med bankande hjärta!!!! SÅ SKÖNT att få se att allt var ok! Läkaren flyttade mig till 6+2, fast det var svårt att mäta den lilla. Räknar nog efter det datumen till nästa koll.
    Grattis :)
  • curiosa

Har nu oxå sutiit och kollat runt bland vagnar och kommit fram till att jag vill ha en Teutonia igen. Prestige denna gången i någon grå/rutig färg.
    Hade mistral för 9 år sedan men nu har den små framhjul och jag vill att alla är lika stora så då får det bli Prestigen istället. Med mjuklift.

Synd att man inte kan köpa redan nu......

• Shirin85

Vi ska inte köpa någon ny vagn, barnvagnen (liggvagn) som min son har nu ska ju bebisen ha.
    Vi får köpa en sulky till sonen, teutonia har bra tycker vi också, ska spana in några därGlad

Enligt FL har jag gått  18,9% procent av graviditeten (!!),  jag har ju bara vetat om att jag är gravid i 3 veckor så 20 procent känns som mycketFörvånad 

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • 79a
    Cvb skrev 2011-05-25 13:49:46 följande:
    På första hälsosamtalet, bör fadern vara med då ? Är det hälsofrågor och dylikt till honom med ?  :)

- Jag funderar på att göra ett vul/ul privat, för att se den lille. Någon som vet en bra person, helst kvinna i Sundsvallsområdet ? :)
    Min sambo fick också fylla i papper om alkoholvanor. Jag vill att han ska vara med på alla möten och det vill han med. Känns bra att han är lika delaktig där som jag. Som han sa själv så blir det lite milstolpar för honom och ger en större känsla av att VI är med om detta, inte bara jag som ändå känner allt inom mig och därmed mer naturligt vänjer mig vid känslan.

Det är också bra att han kan ställa de frågor som dyker upp och att han får se vad jag går igenom

v 23 ska vi på infomöte om KUB samt inskrivning
  • bumbi 84
    Shirin85 skrev 2011-05-25 16:30:05 följande:
    Vi ska inte köpa någon ny vagn, barnvagnen (liggvagn) som min son har nu ska ju bebisen ha.
    Vi får köpa en sulky till sonen, teutonia har bra tycker vi också, ska spana in några därGlad

Enligt FL har jag gått 18,9% procent av graviditeten (!!), jag har ju bara vetat om att jag är gravid i 3 veckor så 20 procent känns som mycketFörvånad

Jag hade gått 15.7% känns mkt bättre än vecka 7

tänker man i procent har man gått långt vid 10 veckor även om det inte känns så:.-) (25%)

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • MiAmore

Nu är ni så där aktiva så man inte hinner med igen! *skrattar*
    Jag är glad idag för att jag har inte kräkt en enda gång på hela dagen för första gången på mer än en vecka, och jag har tom. haft energi till att orka dammsuga huset för första gången på typ två veckor. Börjar dock komma igen nu; TRÖTT *ler smått*

♥Milo 090107♥
  • shadowstorm

Idag har varit en bra dag för illamåendet inte mått illa alls. Men tröttare än tröttast har jag varit käkat druvsocker hela dagen på jobbet för hålla mig vaken haha

• MiAmore
    shadowstorm skrev 2011-05-25 17:04:01 följande:
    Idag har varit en bra dag för illamåendet inte mått illa alls. Men tröttare än tröttast har jag varit käkat druvsocker hela dagen på jobbet för hålla mig vaken haha
    Kanske man skulle inhandla *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-05-25 17:06:53 följande:
    Kanske man skulle inhandla *ler*
    Det är jättebra för att hålla illamåendet i schack med
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012