• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Jag längtar också efter att få göra vul! Så man får se om krabaten därinne mår bra. Inatt drömde jag att jag fick missfall. Himla obehagligt! :(

Är det någon mer som vaknar ovanligt tidigt på morgonen nu när ni är gravida? Tänkte om det kunde vara något hormonellt?

• roxylady
    zatori skrev 2011-05-27 09:02:43 följande:
    Jag längtar också efter att få göra vul! Så man får se om krabaten därinne mår bra. Inatt drömde jag att jag fick missfall. Himla obehagligt! :(

Är det någon mer som vaknar ovanligt tidigt på morgonen nu när ni är gravida? Tänkte om det kunde vara något hormonellt?
    Ja jag gör det också vissa dagar. Jag som läst att man är dundertrött på morgonen. Men inte jag tydligen :) Men jag har inga problem att somna om och då är jag megatrött istället när jag vaknar för andra gången.

Ursch vad jobbigt att drömma om det :( Ja jag längtar också till vul! Dock får man inte göra den här förens tidigast v 17. 
  • roxylady

Någon mer som käkar mamma vital? De tabletterna får jag kväljningar av för att de är så stora trots att jag bryter dem på mitten :S

• plingplong

Vecka 6+0 idag och imorse var det blod på papperet Rynkar på näsan
    Har inte blött nått mer sen dess men gissar på att det är missfall på G.

• Endo86
    roxylady skrev 2011-05-27 09:16:59 följande:
    Någon mer som käkar mamma vital? De tabletterna får jag kväljningar av för att de är så stora trots att jag bryter dem på mitten :S
    Jag äter Lifeline Care Gravid kosttillskott och där är det 4 piller varav en som är ganska stor men då fick jag medcoat tablett överdrag och det funkar faktiskt JÄTTE bra man hinner inte ens reagera och svälja utan den bara glider ner :) testa medcoat finns på apoteket.

Jag var på VUL i tisdags och fick se mitt lilla frö <3 hjärtat tickade jätte stark :)
  • Silverklar

sandy87: Grattis till lyckat vul!

Och alla andra som haft det sedan sist.

Zatori: Hemsk dröm du drömt!
    Jag drömde min första gravidröm inatt, också en mardröm men inte lika hemsk som din. Jag drömde att jag och maken blev utpressade och att jag hotades med att om vi inte betalade så skulle jag akta mig för att gå ut som gravid...

Vi kommer att försöka kolla kön. Lättare att planera runtom då tycker jag och lite lättare att knyta an/tänka på lill*n i magen.

paet: kommer inte ihåg vad mina tabletter heter, men de är ganska stora. Sväljer ner dem med mycket vätska. Mina omega 3 tabletter är annars ännu större, men de har lite glatt yta och är ovala, så funkar det med.

• Endo86
    plingplong skrev 2011-05-27 09:20:00 följande:
    Vecka 6+0 idag och imorse var det blod på papperet Rynkar på näsan
    Har inte blött nått mer sen dess men gissar på att det är missfall på G.
    Fyy vad tråkigt.. men det behöver inte vara så.. för mig kom det oxå lite blod men det var bara en sorts cysta som hade gått sönder.. man har tydligen sånna cystor när man är gravid, kommer inte ihåg vad dom heter dock.
    ring till gyn så du får komma och kolla.

Håller tummarna för dig...
  • plingplong
    Endo86 skrev 2011-05-27 09:26:00 följande:
    Fyy vad tråkigt.. men det behöver inte vara så.. för mig kom det oxå lite blod men det var bara en sorts cysta som hade gått sönder.. man har tydligen sånna cystor när man är gravid, kommer inte ihåg vad dom heter dock.
    ring till gyn så du får komma och kolla.

Håller tummarna för dig...
    Tänkte avvakta tills nästa vecka och se om det kommer mer blod. Gör det inte det tänker jag ringa och kräva ett VUL.
    Har knappt haft några symtom så känns som att jag har kännt på mig det här hela tiden...
  • mia1986

Har precis varit på vul. Vi såg hjärtat slå så himla glad! Doktorn sa att allt såg bra ut

Svar på tråden Januaribebis 2012