• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Haanky

Pebbles: det kanske är en pojk denna gången :)

• Butikslager

Vad underbart att läsa om alla som sett hjärtan på VUL! Grattis alla! :)

Och jag känner som du Pebbles. Hade inte kräkts på hela dagen idag och började bli orolig! Vart tusan tog illamåendet vägen? Är det kört nu igen? Men sen kräktes jag och det kändes lite bättre. Haha.

Fan, orkar knappt tänka på att jag är gravid för då blir jag bara orolig att något ska gå snett.
    Vill bara ringa BM och be om VUL, men än är det för tidigt..

• Kissekatten
    Butikslager skrev 2011-05-27 16:38:34 följande:
     Men sen kräktes jag och det kändes lite bättre. Haha.
    Haha!!
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-05-27 16:38:34 följande:
    Vad underbart att läsa om alla som sett hjärtan på VUL! Grattis alla! :)

Och jag känner som du Pebbles. Hade inte kräkts på hela dagen idag och började bli orolig! Vart tusan tog illamåendet vägen? Är det kört nu igen? Men sen kräktes jag och det kändes lite bättre. Haha.

Fan, orkar knappt tänka på att jag är gravid för då blir jag bara orolig att något ska gå snett.
    Vill bara ringa BM och be om VUL, men än är det för tidigt..
    Tack för dagens skratt, det behövdes..
  • Pebbles82
    KathleenH skrev 2011-05-27 15:35:23 följande:
    Jag förstår såklart att du är orolig, men tänk såhär, du har haft dina missafll, din otur, nu är det dags för lite TUR och lycka!! Bara för att du mådde på ett sätt förra graviditeten behöver du ju inte må alls likadant nu. Jag vet att man oroar sej iaf, men försök att tänka att din otur är förbi nu. {#emotions_dlg.flower}
    Håller verkligen tummarna för att du har rätt! Det ÄR vår tur nu! 
  • Pebbles82
    Haanky skrev 2011-05-27 16:24:08 följande:
    Pebbles: det kanske är en pojk denna gången :)
    Ja, eller så inbillar jag mig bara att jag mådde så kass i början på förra graviditeten. Med tanke på att jag inte ens fattade att jag var gravid förrän v 7 då så lär jag ju inte mått SÅ dåligt tidigt. Det kan alltså komma..  
  • Marsätt

Vad många det är som har varit på VUL. Själv får jag vänta tills v. 18 men jag är lugn ändå. Mår ganska bra. Illamåendet är mer sällan, jag har aldrig kräkts på mina nu 3 graviditeter. Brösten ömmar fortfarande men inte lika mycket. Tröttheten ska vi inte ens tala...känns som man har blivit slagen i huvet med något hårt... Min BM ringde i dag och den 10/6 får jag komma på inskrivning, alltså precis 2 veckor idag. Men ser ut som en fet kossa just nu...förstår inte hur jag ska kunna dölja detta längre.. Är ju i v. 8

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥
  • maami

Hej, tänkte att jag hoppar in här om jag får?? Jag har bf 31 jan o är i v 5...? Detta blir förhoppningsvis vårt andra barn, vi har en son som snart blir 11 månader :) Det känns lite galet att (kanske) få barn så tätt men ändå superkul!!! Grattis till alla er andra som går i väntans tider, själv är jag sjuuuuukt nervös för mf, men tar en dag i taget..

Dags att kontakta bm? jag vill oxå ha tidigt vul eftersom jag oroar mig så mkt... Rynkar på näsan

Är ni fler därute som oxå har barn tätt?

• 79a
    Marsätt skrev 2011-05-27 17:53:30 följande:
    Vad många det är som har varit på VUL. Själv får jag vänta tills v. 18 men jag är lugn ändå. Mår ganska bra. Illamåendet är mer sällan, jag har aldrig kräkts på mina nu 3 graviditeter. Brösten ömmar fortfarande men inte lika mycket. Tröttheten ska vi inte ens tala...känns som man har blivit slagen i huvet med något hårt... Min BM ringde i dag och den 10/6 får jag komma på inskrivning, alltså precis 2 veckor idag. Men ser ut som en fet kossa just nu...förstår inte hur jag ska kunna dölja detta längre.. Är ju i v. 8
    Får också vänta...alternativt få ett tidigare UL om vi väljer KUB-test. Ska på info möte om det om två veckor så vi får se om det är något vi vill göra.

Det är min tredje graviditet och min mage håller på att sprängas på kvällarna. Känns som att man håller in magen hela dagen på jobbet och sen när man kommer hem så spänner det så man vill gråta. Jag har gjort stora skjortor till mitt nya mode för att inget ska synas ännu. Det är ganska jobbigt. Har precis gått 8+0.
Svar på tråden Januaribebis 2012