• Sapato

Januaribebis 2012

Sitter på t-banan på väg hem(gammalt tåg) och tror någon i min mage blir störd av skumpandet och ljudet för det känns som han försöker trycka sig ut ur magen.. Gaaahhh. Folk lär undra när jag sitter och gör miner och "snurrar" på min plats haha

• Sapato

Usch, det känns som att bebis borrat sig neråt idag. Jag har fått illamående attacker flera ggr
    Minns inte att det kändes så här i v.30

• Sapato

Hade också lite halsbränna igår men det är borta nu. Åt massa Pringles chips så antar att det var därför :-/
    Min son har Gastroesofagal reflux så om han inte äter medicin varje dag får han sura uppstötningar och börjar spy. Mår 100000 ggr värre i psyket när jag känner hur han haft det Stackarn för sura uppstötningar är ett helvete!!
    Hoppas bebis inte får samma!

• Sapato

Ja Omeprazol eller Losec(samma sak som omeprazol) är ok under graviditeten.

• Sapato

Tar inte värktabletter alls nu för tiden och enligt Danska forskare ska man inte ens ta Alvedon som gravid. Men jag vet inte.
    Brukar duscha varmt om jag har ont i kroppen men kanske inte haft så ont som vissa av er.

• Sapato

Stannar hemma idag för är helt slut i kroppen och hade jätte ont i magen igår
    Usch, det dåliga samvetet är här.. Varför är man så??!! Skämdes ihjäl när jag ringde jobbet nyss :-/

• Sapato

Har gått upp kanske 9kg nu men kan ha byxor jag hade innan graviditeten så är nog bara bröst och mage som växt.
    Med 1:an gick jag upp massor men åt som en gris då + väldigt onyttigt.

Är mest orolig för massa vatten på slutet, det är sååå jobbigt.

• Sapato

Nu ringde min chef mig och sa åt mig att vara hemma i några dar om jag känner att jag behöver det. De är så förstående och det känns så skönt för får så dåligt samvete.

• Sapato

Paet: Står er också i vardagsrummet
    Min är precis lika med mugghållare och allt, hihi

Svar på tråden Januaribebis 2012