• Sapato

Januaribebis 2012

Är också andra barnet för mig och har hämtat boxar

• Sapato

Igår bakades det lussebullar och idag Janssons.. Julen är min bästa vän som gravid. Kan inte vänta

• Sapato

Pratade med min chef idag om att om jag orkar så vill jag jobba längre.
    Han sa att jag jobbar så länge jag vill, så får se hur länge det blir men satsar på någon vecka in i Januari då. Har ju bf 13/1.
    Hade tänkt gå hem 30/12 annars.

Ska läsa ikapp tråden imorgon men nu orkar jag inte det då jag är på mobilen.

• Sapato

Klaga lite

VARFÖR kan inte folk sluta stressa på morgonen?!
    Nu igen var det en kvinna som dunsade in i min mage för att hinna med ett tåg när nästa går om 5minuter.. Gaahhh.
    De springer så fort så man hinner inte ens säga till men nästa gång tänker jag vända och springa efter och ge en rejäl utskällning.
    Nu sparkar bebis för fullt så väckt av smällen blev han.

Kan förstå om tågen gick med 15minuters trafik men de gör de inte i sthlms innerstad!!
    Gå hemifrån liite tidigare om du har så bråttom.

• Sapato

God morgon förresten, hur mår ni andra idag??
    Ska till BM i eftermiddag, myyyys

• Sapato
    nya mamman skrev 2011-11-10 08:33:49 följande:
    Är det fler som "lider" av hunger?? Jag är hungrig hela tiden känns det som. Har vaknat flera nätter av att jag varit hungrig, trots att jag ätit innan jag lagt mig.
    Behöver säkert äta var tredje timme... 
    Du har ställt in dig på mamma-mode, äta var tredje timme

Nä, men jag äter också mindre men ofta. Fick nyss höra av en arbetskamrat att jag äter på nått hela tiden. Nyss var det äpple nu är jag inne på fullkornskex.
  • Sapato

Har inte bristningar på magen men lite på brösten. Fick samma med sonen!

Var hos bm igår v.31 och sf-måttet låg på 30
    Alla prover visade bra och hjärtat slog 143.

Det ända var blodtrycket som fick tas om 2ggr då jag var väldigt stressad när vi kom dit. Men var bra efter lite vila

Nu är alla besök innan BF inbokade, känns skumt för tide har gått så fort.

• Sapato

God morgon.

Vaknade vid 1 inatt och kunde inte sova så gick inte på tradera genom mobilen och vann lite bebiskläder för i princip 0kr så ibland är det bra att vara vaken på natten.

Har inte heller packat väskan och gör nog inte det förrän slutet av december.
    Vill köpa en bärbar dator då det blev några timmar på förlossningen sist, kan man titta på film.

• Sapato

Gick upp typ mitt i natten och kunde inte somna om. Gick även och la mig efter sambon igår så han fråga imorse om jag aldrig sover

Sonen och jag hann både titta på film och äta frukost hemma i lugn och ro (äter annars på förskola och jobb)

Förutom att jag inte sover mår jag toppen.
    V.32 nu så inte långt kvar alls.
    På måndag kommer min vikarie, hon har mkt att lära
    Ska försöka jobba till iaf 6 januari.. Men tar en dag i taget!

• Sapato
    shadowstorm skrev 2011-11-14 22:40:57 följande:
    Vad många av er som går föräldragrupper. Det är inget jag gick på när jag vänta sonen och inget jag går på nu heller. Skulle inte ha tid...känner mig stressad redan nu hur min tid ska räcka till :P
    Känner samma sak. Har inte tid och den tiden vi har vill vi lägga på sonen då ensamtiden med honom aldrig kommer igen.
    Både jag och sambon sa nej i kör när BM frågade om vi ville gå.
    Jag är en googlare så söker upp allt jag vill ha svar på och läser på så känns som att jag inte missar nått.
Svar på tråden Januaribebis 2012