• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Fler än jag som har fått ont i sätesmuskeln så det strålar ned i benet? Läste på blimamma.se att det är något man kan få.. men vad kan det bero på? Hittade ingen info om det.

• jessielarsson

Jag mår bara bra nu. tröttheten och illamåendet har gåt tillbax. Är inte riktigt lika öm i brösten heller. Väldigt svullen om magen, svårt att ha knäppt byxorna emellanåt. Men det tar jag bara som positivt  
    Man längtar ju tills magen börjar växa, känns dock som en evighet dit. Är nu i v 10+3-4 något.

Ska på inskrivning i morron, ska försöka att få barnvakt så man kan prata i lugn och ro. På hälso-samtalet så pratade vi en del om förra graviditeten, och blev erbjuden ett samtal med Aurora-gruppen, och det blev jag väldigt glad över, hade själv tänkt att ta upp det för att få prata med dom. Ska bli väldigt spännande med inskrivningen iaf. Har än så länge inte gått upp något, vilket jag är glad över, för jag är konstant hungrig och sugen på något att äta, och det som kommer in i munnen har inte direkt varit nyttigheter. Eller så äter jag för sent. Men det är svårt att motstå när det är SÅ gott!!!!

Äter inte så mycket frukt tyvärr, tycker inte att det är så gott, eller gott och gott, det finns ju godare grejer, så kanske jag ska uttrycka mig. Men jag får bättra mig, får helt enkelt inte köpa hem en massa gott.

• Butikslager

Nä jag får inte komma in..
    Om jag är jättejätteorolig fick jag ringa gve igen, men dit tänker jag inte åka..
    Det är väl bara vånta och hoppas att allt kommer ut av sig själv om det nu är kört.

Annars blir det en skitsemester.

• anmaelli
    Butikslager skrev 2011-06-20 08:57:56 följande:
    Nä jag får inte komma in..
    Om jag är jättejätteorolig fick jag ringa gve igen, men dit tänker jag inte åka..
    Det är väl bara vånta och hoppas att allt kommer ut av sig själv om det nu är kört.

Annars blir det en skitsemester.
    Så dåligt tycker jag Varför inte?
  • Butikslager
    anmaelli skrev 2011-06-20 09:08:34 följande:
    Så dåligt tycker jag Varför inte?
    Läkaren hade skrivit att hon tyckte jag skulle avvakta tills det inbokade UL:et om tre veckor.
    Och här har dom stängt gynmottagningen. Dom hade läkare till onsdag, men det var bara för akuta fall.

Om jag började blöda jättemycket och fick jätteont så fick jag självklart komma in, men inte annars.

Så det är bara vänta.
  • jessielarsson
    Butikslager skrev 2011-06-20 09:15:08 följande:
    Läkaren hade skrivit att hon tyckte jag skulle avvakta tills det inbokade UL:et om tre veckor.
    Och här har dom stängt gynmottagningen. Dom hade läkare till onsdag, men det var bara för akuta fall.

Om jag började blöda jättemycket och fick jätteont så fick jag självklart komma in, men inte annars.

Så det är bara vänta.
    Fan vad dåligt!!!
    Du får väl hitta på något, att du får fruktansvärd smärta som suttit i i flera timmar. Att du tagit värktabletter och vilat och allt det där, så kanske du får komma in.
    Fattar inte varför dom inte bara kan göra ett snabbt ul, hur lång tid hade det tagit??? Och du hade kunnat må mycket bättre. Usch jag tycker verkligen synd om dig. Hoppas att det fortf tickar ett litet hjärta där inne och att allt är bra.
  • got2b

Tråkigt med alla mf! Beklagar verkligen!!!

Jag var på vul i morse och det såg bra ut. 7+6 enligt mätningar (8+1 enligt sista mens). Bokade in en tid till om tre veckor. Vill se att det är ok en gång till innan jag ska berätta för nära.

• Butikslager
    jessielarsson skrev 2011-06-20 09:25:10 följande:
    Fan vad dåligt!!!
    Du får väl hitta på något, att du får fruktansvärd smärta som suttit i i flera timmar. Att du tagit värktabletter och vilat och allt det där, så kanske du får komma in.
    Fattar inte varför dom inte bara kan göra ett snabbt ul, hur lång tid hade det tagit??? Och du hade kunnat må mycket bättre. Usch jag tycker verkligen synd om dig. Hoppas att det fortf tickar ett litet hjärta där inne och att allt är bra.
    Fast jag vill inte heller ta någon tid av någon som behöver den mer..
    Det är ju jobbigt, men inte akut..

Sambon och min mamma är upprörda. Morsan jobbar på sjukhuset och hon sa att hon fan skulle gå upp dit om jag inte fick komma in. Så jag har inte vågat ringa henne och beröätta vad dom sa. haha..

Jag är lite mesig, medans mamma och sambon inte är rädda för att säga vad dom tycker.
  • Pebbles82
    Butikslager skrev 2011-06-20 09:15:08 följande:

Så det är bara vänta.
    Nog för att jag förstår att man inte kan ta in alla, men hade jag ens grymtat för min BM att vi skulle på semester i anslutning "snart" hade jag fått komma in på en gång.. :( Förstår inte vad det är för tråkig personal du har att göra med, det är ju inte så att du inte har grund att oroa dig och vilja få se vad det är som händer.. :( 
  • Pebbles82

Förresten har jag nu börjat mått illa av sambons duschcréme. Uäck! Riktigt vänder sig i hela magen bara jag känner doften gå förbi. Kanske får köpa honom något mer kvinnligt. 
    Eller rengöringsmedel. Den doften älskar jag.. :D  

Svar på tråden Januaribebis 2012