• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • emelie654

Hej!
    Hur många är ni i den här tråden som ska ha januar, det verkar vara jätte många ju:)
    Om allt är som det ska ska vi vårat första i slutet av januar.

Beklagar verkligen ni som fått missfall. Styrke kram!

• Someday
    Carolaj83 skrev 2011-06-19 19:44:40 följande:

Missoctober88- Många många kramar!!  

Sessan4- Många många kramar!! 

Liiv- Jag hoppas verkligen att du får komma in. Vet att det låter klyschigt och när man orolig finns det inte mycket 
           som tröstar, men det behöver verkligen inte vara ett missfall! Men du behöver få det bekräftat tycker jag. Jag 
            hoppas verkligen att ni får komma in snart för VUL eller UL. Ring din mamma och be henne ringa!!

längtar2009 - Jag är ledsen även för din skull!
    Själv har jag börjat bli väldigt nervös igen. Har ändå haft ett par veckor som varit ganska lugna där jag kunnat njuta och ha det ganska gott! Men nu känns det jobbigt igen med risken för MA. Tänk om mitt barn har dött, att hjärtat slutat slå? Hur ska jag orka gå igenom det en gång till? Speciellt nu när jag  börjat berätta och vara glad? Vet inte om jag vågar göra UL heller, kan ju ringa till Privata gyn och få en tid. Nu växer ju magen, har lite molvärk/växtvärk, inga blödningar eller flytningar och jag mår illa med mycket bröstspänningar och känner stor trötthet. Alla symtom säger ju att allt är bra! Men så läser jag om alla det gått snett för, sent också! När ni börjat slappna av! Det är jobbigt. Alla känslor kommer tillbaks från förra hösten då vi hade vårt MA. Jag så precis vad ni går igenom och jag lider med er!
    Hur ska jag våga vara lycklig över att jag är gravid när allt kan ryckas från mig på en sekund?
    Usch vilken negativ tråd det blev idag...
  • Majskorn

Beklagar alla missfall/MA, Jag vet hur det känns och det är inget jag ens önskar min värsta fiende, livet sugs ur en och det blir helt plötsligt svårt att andas! Jag har avundats och hatat gravida kvinnor och deras små bebisar under några månader och varit mkt bitter och mitt i ett raseriutbrott där jag själv trodde att det skulle bli psyket nästa så får jag mitt plus...molnen försvann från himlen, de gravida och de med små bebisar hånlog inte längre och stenen från hjärtat lyftes...oron finns där men jämfört med lyckan över det nya livet så är den minimal. Sorgen över det som jag förlorade kommer också finnas, undran över vad det var för en liten krabat men det finns ingen mening med att ödsla tid på eftersom det kommer jag aldrig få veta...

Ta er tid att sörja, tillåt er att avundas och missunna även om det är "förbjudet" för det är en del av läkningen, gråt mkt och ta tröst i era respektive men glöm för guds skull inte att ta er ur det också! Mina tankar är med er och jag önskar er all lycka till med kommande barn som förhoppningsvis kommer snart!

• Someday
    Majskorn skrev 2011-06-20 10:41:39 följande:

Beklagar alla missfall/MA, Jag vet hur det känns och det är inget jag ens önskar min värsta fiende, livet sugs ur en och det blir helt plötsligt svårt att andas! Jag har avundats och hatat gravida kvinnor och deras små bebisar under några månader och varit mkt bitter och mitt i ett raseriutbrott där jag själv trodde att det skulle bli psyket nästa så får jag mitt plus...molnen försvann från himlen, de gravida och de med små bebisar hånlog inte längre och stenen från hjärtat lyftes...oron finns där men jämfört med lyckan över det nya livet så är den minimal. Sorgen över det som jag förlorade kommer också finnas, undran över vad det var för en liten krabat men det finns ingen mening med att ödsla tid på eftersom det kommer jag aldrig få veta...

Ta er tid att sörja, tillåt er att avundas och missunna även om det är "förbjudet" för det är en del av läkningen, gråt mkt och ta tröst i era respektive men glöm för guds skull inte att ta er ur det också! Mina tankar är med er och jag önskar er all lycka till med kommande barn som förhoppningsvis kommer snart!

Så sant!
  • partouze

Idag mår jag riktigt illa :( ska åka tåg X2000 i 3 timmar i eftermiddag med och vill inte
    Må såhär då haha

• roxylady
    partouze skrev 2011-06-20 11:07:23 följande:
    Idag mår jag riktigt illa :( ska åka tåg X2000 i 3 timmar i eftermiddag med och vill inte
    Må såhär då haha
    Är något nyttigt du är sugen på!!
  • Zaarah1984
    partouze skrev 2011-06-20 11:07:23 följande:
    Må såhär då haha
    Vet hur det är med illamåendet, när går det över egentligen? Du får ta postafen och allt annat som kan hjälpa mot illamåendet. Själv köpte jag seaband idag och ska se om de hjälper för på mig gör postafen ingen nytta direkt.
  • pernillis

Hej tjejer. Jättetråkigt till er som det inte har gått vägen för.. Känner mig nästan lite hemsk som då vill skriva att jag är sååå glad för jag har precis varit på VUL och sett min lilla krabat på fyra centimeter. Är i vecka 10+5 och den lilla sparkade och rörde sig massvis. Ååååh så häftigt att se!

• partouze

Har testat allt . Inget hjälper men har stått ut i 6 veckor trodde de lugnat ner sig min icke haha .. Ska ta me lite på tåget så jag iaf får i mig något clementiner går ju alltid ner

• roxylady
    partouze skrev 2011-06-20 11:14:12 följande:
    Har testat allt . Inget hjälper men har stått ut i 6 veckor trodde de lugnat ner sig min icke haha .. Ska ta me lite på tåget så jag iaf får i mig något clementiner går ju alltid ner
    Åh vet precis hur det känns.. satt och mådde illa i Onsdags på tåget. Men hade något fräscht att dricka och allt jag var sugen på så det lindrade lite med :) Och fick ju tipset om Mariekex. Gud vad de hjälpte mig!! Prova? :)
Svar på tråden Januaribebis 2012