• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse
    RaraS skrev 2011-06-20 15:07:09 följande:

Jag ska göra privat UL på onsdag, då är jag i v 10+3. Egentligen hade jag velat göra det i vecka 12, men nästa vecka hade de ingen tid. Deras semesterperioder hade börjat. Jag fick ju X i höstas och det gjorde mig medveten om allt som kan hända och jag vill göra ett extra VUL så att jag inte har något MA....en del kanske tycker man är nojjig och utsätter sitt foster för onödiga risker, men ett extra VUL hit eller dit, det gör ju ingen skillnad tycker jag. Jag tror det kommer få mig att kunna slappna av och njuta av graviditeten mer än vad jag kan göra nu! Jag kommer inte våga att berätta för folk runt omkring mig förrän jag vet att det är ok!

Tack för svaret! Jag vill gärna också kunna slappna av, men jag vet inte om jag vågar ringa, kan man bara säga att man vill göra det på grund av oro? Brukar de gå med på det?
  • RaraS
    mabuse skrev 2011-06-20 16:04:58 följande:
    Tack för svaret! Jag vill gärna också kunna slappna av, men jag vet inte om jag vågar ringa, kan man bara säga att man vill göra det på grund av oro? Brukar de gå med på det?

Jo, jag sa att jag ville göra ultraljud på grund av oro....sa också att jag hade haft X i höstas och det gjort mig väldigt medveten om allt som kunde. Och jag sa också att jag börjat må bättre de senaste veckan och börjat oroa mig för MA istället, när risken för ett nytt X försvunnit. Sköterskan sa ju att man inte ska göra ultraljud i onödan men hon förstod min oro och bokade in mig på en kort tid...tror hon sa 15 min. Det räcker för mig! Jag förstår själv att man inte ska springa på VUL/UL varenda vecka, men en extra gång tror jag inte gör någon skada. Tror bara det får mig att glädjas mera!

Vi har berättat för våra föräldrar och jag blir faktiskt nästan rädd när de säger grattis och ser sådär glada ut och pratar barnvagnar och ny bil etc! Herregud, jag är ju bara i v 11! Säg inte sådär! Allt kan ju faktiskt hända! Det har vi ju sett här i tråden!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MaHo89

jag ringde idag och ville byta min tid för vul för att min sambo är borta på jobb, har aldrig pratat med otrevligare människa och det var då jävlar omöjligt att få byta, syrran ska följa men synd för min sambo som missar!!

• Västeråsmamman

Kom nyss hem från läkarbesöket. Fick se en liten krabat som rörde på sig mkt. Hon mätte till 11+2 ungefär men sa att det inte var så säkert. Enl sista mens borde det vara 11+4 men säkert vet man ju inte förran vid Rul.
    Det var i alla fall jättehäftigt att få se en liten människa i miniatyr och hon behövde inte ens göra vul utan kunde göra direkt på magen.
    Lycka till alla ni andra som väntar.

Kram en glad tjej

• curiosa

Jag är så nojig nu så jag vet inte längre. Känner att jag snart måste få komma in och se om allt är ok men samtidigt så är jag för snål för att betala 600kr privat och på sjukhuset kommer jag nog inte få göra ett till (har redan gjort tre fast de har jag inte gjort pga att jag varit orolig iofs)
    Kan inte vänta i typ 6-8 veckor till det går bara inte....

• minneli

Caradan: Det är fruktansvärt jobbigt att vänta och läser man den här tråden blir det väl bara ännu mer jobbigt!

Jag har minst 6 veckor kvar till rul. Känns som en evighet, har ju som ingen bekräftelse alls på att det är nån därinne!

• annanoa

Jag är jätteglad att vi har kub ul nästa tisdag, hade nog blivit tokig annars, som ni söger, man vill ju veta att allt står rätt till..

• shadowstorm

God kvällst alla gravida damer :) Jag är såå nöjd för jag har fått låna mammas TENS :) så nu sitter jag och avnjuter en härlig axelmassage :) Har så ont i ena axeln sedan mitt fd jobb, arbetsskada som jag nog egentligen skulle ha anmält =P

Snaart i vecka 12 :) längtar :)sen börjar man längtar till RUL :)

• LillaEko

Konstigt att det är så olika i olika landsting.
    Jag har ju gjort två vul, ett i v 6+5 och ett i 9+0.
    Ska imorgon in och göra det tredje för kub, men då blir det ul på magen, måtte verkligen allt se bra ut. Denna tråden är tyvärr väldigt skrämmande just nu.

Lider med er av hela mitt hjärta, vet precis vad ni går igenom och finns inga ord som räcker till.

Ikväll är jag helt färdig.
    Har ju jobbat ett 26 tim pass nu sön-mån. Sovande natt, men sömnen blir ju sådär när man inte är hemma.
    Ikväll är jag dessutom tvungen att tvätta då vi åker bort ons och sen ska jag jobba borta nästa vecka, så inga tvättmöjligheter.....helt j*vla slut vill jag lova.
    Har dessutom en stackars hund som är sugen på en runda, så får väl ge henne lite nu innan tvätten ska upp vid 21.00.
    Sen lär jag stupa i säng! 

Svar på tråden Januaribebis 2012