• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    Sussolita skrev 2011-06-21 15:33:21 följande:

HOLYCRAP!!! hjärtat i halsgropen...
    Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

Å vad härligt att få se den lille!

så glad jag har angelsounden och hört hjärtat för här får vi vänta till rul.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-21 16:15:03 följande:
    Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?
    Jag hade grymt ont i svanskotan från mitten av graviditeten och tills den slutade förra gången när jag låg ner. Hoppas verkligen inte att det blir så nu... Men då var det riktigt smärtsamt när man vaknade på natten och knappt kunde byta ställning.
  • Frökenolson
    minneli skrev 2011-06-21 17:44:36 följande:
    Nu ska jag fira vecka 13 med att hämta mammakläderna från förrådet! =)

härligt, jag går in i v.13 imorgon, har dock inga mammakläder hemma, bara sånna man kan ha över byxorna när trjöjan bli för kort, vet inte vad det heter, bellybelt eller nåt kanske??

Men jag har mycket baggy kläder och långa tröjor så det går bra än så länge..

• minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-21 17:47:53 följande:

härligt, jag går in i v.13 imorgon, har dock inga mammakläder hemma, bara sånna man kan ha över byxorna när trjöjan bli för kort, vet inte vad det heter, bellybelt eller nåt kanske??

Men jag har mycket baggy kläder och långa tröjor så det går bra än så länge..

Kom inte riktigt ihåg vad jag hade men det var ett par mjuksbyxor och två par jeans. Sen var det en massa amninsbhar och amningslinnen men det behöver jag ju inte direkt än =P

Vill köpa nå fina tröjor med band som man kan knyta över magen för det saknade jag förra graviditeten... så det vill jag ha nu. Ska bli så skönt att slippa dölja magen.

• bumbi 84
    minneli skrev 2011-06-21 17:44:36 följande:
    Nu ska jag fira vecka 13 med att hämta mammakläderna från förrådet! =)
  • Frökenolson
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 17:13:22 följande:

min foglossning har varat hela grav och även ett bra tag efter förlossningen. men då har jag haft det riktigt illa och gått på kryckor från vecka 16. inte kunnat klä på mig på underkroppen eller lyfta eller så.

och denna gången började det omgående och blir bara värre för varje vecka. hoppas kunna gå utan kryckor så länge som möjligt.

låter inget kul, vet att syrran hade så sin sista grav.
    Jag fick ont i vänster ljumske förra gången, och det försvann aldrig efter missfallet. även om det blev lite bättre..
    Jag har tänkt jobba november ut så jag hoppas innerligt att det inte blir så illa som för dej.. och givetvis att du inte får lika illa denna gången..
  • bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-06-21 18:20:36 följande:
    låter inget kul, vet att syrran hade så sin sista grav.
    Jag fick ont i vänster ljumske förra gången, och det försvann aldrig efter missfallet. även om det blev lite bättre..
    Jag har tänkt jobba november ut så jag hoppas innerligt att det inte blir så illa som för dej.. och givetvis att du inte får lika illa denna gången..

nej det är ingen höjdare. men det är dom värda dom små. och har ju haft turen med lätta förlossningar iaf

Tack nej det hoppas jag att du slipper du får försöka vara snäll mot fogarna redan nu så kanske det håller sig någorlunda. skaffa bälte itid och så

är ju vissa rörelser som är riktiga no no när man har foglossning.

inte vrida bäckenet, inte kliva mer än axelbrett,

sen ska man belasta båda benen jämt. och gå som ett barn itrappen.

dammsugning och diskmaskin är inget bra alls.

Lycka till

• MiAmore
    Frökenolson skrev 2011-06-21 16:15:03 följande:
    Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?
    Jag har den senaste 1-1½ veckan börjat få problem med fogarna både fram och bak, när jag anstränger dem för mkt, genom tex. dammsugning och tunga lyft. Under förra graviditeten började foglossningen först runt v.21, men då var den inte så farlig, inte förens dem 5-6 sista veckorna då jag hade rätt ont nästan hela tiden (dvs även när jag inte gjorde något ansträngande)
    ♥Milo 090107♥
  • Frökenolson
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 18:45:22 följande:

nej det är ingen höjdare. men det är dom värda dom små. och har ju haft turen med lätta förlossningar iaf

Tack nej det hoppas jag att du slipper du får försöka vara snäll mot fogarna redan nu så kanske det håller sig någorlunda. skaffa bälte itid och så

är ju vissa rörelser som är riktiga no no när man har foglossning.

inte vrida bäckenet, inte kliva mer än axelbrett,

sen ska man belasta båda benen jämt. och gå som ett barn itrappen.

dammsugning och diskmaskin är inget bra alls.

Lycka till

tack för tips!
Svar på tråden Januaribebis 2012