• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Liiv håller tummarna att det ska gå bra ändå. Min första grav blödde jag konstant fram till v 14. Det var bla pga en tvilling som försvann.
    En kompis till mig var sägliggande i princip hela grav pga blödningar men födde sen ett friskt barn.
    Hoppas att allt går bra för det är tortyr att inte veta.
    Stor stor kram

• Someday
    Butikslager skrev 2011-06-22 08:52:08 följande:
    Nu kom det lite blod igen imorse.
    Jag blir galen!
    Många kramar! Jag håller alla tummar och tår. Försök att ringa igen och boka tid!
    Jag tycker inte att du ska ge dig...
    DU behöver få veta!!
  • jessielarsson
    shadowstorm skrev 2011-06-21 21:08:33 följande:
    Vilken dålig dag det känns som detta varit :((((
    Jag är nog extra känslig också såklart men detta tog mig lite hårt :(

var på utvecklingssamtal på vårat dagis för min lilla gosse. Och får ju höra hur duktig han är och snäll och ja sånt. Men sen säger fröken jag tror ni ska ta han på BVC så nån får kolla varför han pratar så lite ord. Min son blir 2 år 26 juli han kan en del ord men använder dem verkligen inte jämt...tycker även det hänt massor senaste 2 veckorna med hans tal. Jag blev så ledsen :(( Man känner sig som världens sämsta mor.

Sen har de sagt att han ska byta avdelning nu i höst men nu blir det inte av för de tycker han ska vara kvar med de mindre barnen....hur kan hans utveckling fortsätta då om han ska gå med barn som inte ens pratar och vissa inte ens går ?? :(( jag har grinat så mycket idag och egentligen är det töntigt men det är så hemskt.
    Hörde på tv för någon vecka om precis det med talet, var en mormor som ringde in om sitt barnbarn som oxå var två precis och hon/han pratade inte så mycket helller och hon var så orolig, då blev svaret att innan dom är 3 år är det ingen fara om dom inte pratar. Så säg det till dagisfröken, kan ju säga att du pratat med en logoped. Tycker det är så dumt att hålla på och säga sånt där.

Jag var lite orolig när min son var 2 och inte pratade, och jag frågade på dagis vad dom tyckte, men jag skulle inte bry mig om det. Det kommer sa dom, och det gjorde det, 3 månader senare så bara rann det ord ur munnen på honom. Stå på dig, din son kommer att börja prata, bara dagisfröken som inte fattar det bara!!!
  • Frökenolson
    roxylady skrev 2011-06-22 09:22:00 följande:
    Är det bara jag som snurrar runt på natten och sover så sjukt oroligt??
    nej, jag sover också oroligt till och från, mycket drömmar..
  • roxylady
    Frökenolson skrev 2011-06-22 09:24:11 följande:
    nej, jag sover också oroligt till och från, mycket drömmar..
    Känner du dig också inte tillräckligt utsövd när du vaknat sedan? Gud jag skulle behöva sovmorgon varje dag :(
  • jessielarsson
    MiAmore skrev 2011-06-21 20:57:53 följande:
    Jag känner igen mig i allt du skriver! Kunde ha skrivet det själv. Funderar också på att be om att få gå på ett auorora samtal när jag ska på inskrivningen på torsd. Tror jag hade behövt det
    Tror inte det är dumt. Nu blev det så mycket mer än vad jag tänkt, både läkare, psykolog och Aurora Så knäpp tycker jag inte jag varit hahaha Men det är nog nyttigt, ska man bara tillåta sig själv att känna känslorna igen. Har inte tänkt på förlossningen elller på spädbarnstiden på evigheter men det ligger ju där under ytan.
  • jessielarsson
    min tur skrev 2011-06-21 21:28:24 följande:
    Vad är Aurora samatal?
    Man kan få komma och prata med utbildat folk om t.ex förlossningsrädsla, traumatiska upplevelser runt förlossningen, ja allt som rör förlossningen och om man är orolig.. Tror jag iaf, har inte hittat så mycket information om det.
  • twistedtofit
    minneli skrev 2011-06-21 17:58:42 följande:

Vill köpa nå fina tröjor med band som man kan knyta över magen för det saknade jag förra graviditeten... så det vill jag ha nu. Ska bli så skönt att slippa dölja magen.

Jag fyndade en BOOB omlottröja på tradera för 20 pix häromdagen!!
Svar på tråden Januaribebis 2012