• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sunflower Sthlm

Vad mycket tråkigt som hänt i tråden, beklagar verkligen!

Själv gjorde jag vul nummer två igår, fick se en plutt på 19 mm med tickande hjärta. Sååå otroligt skönt! Har blivit lite uppskrämd av allt som hänt i tråden måste jag erkänna. Och efter två utomkveds är det extra skönt att veta att ena äggledaren fungerar som den ska. Nu är jag även officiellt förflyttad till MVC och slipper gå på fler kontroller pga utomkveds. Lycka!

Jag är i 8+4 idag enl. vul, två dagar längre gången än vad jag räknat med, skönt. Känns som jag slipper två dagar i väntan på vecka 12. Glad

• zatori
    Alltochinget skrev 2011-06-20 22:04:13 följande:
    Är det farligt att lyfta tungt och anstränga sig? Om ja, varför? Vad kan hända?
    Frågade min BM samma sak eftersom jag jobbar på en tung avdelning inom vården där vi har aggressiva patienter som bland annat slåss. Men hon sa att det inte är någon fara ännu då bebisen ligger väl skyddad nere i bäckenet. Det blir värre sen när magen blivit större och bebisen blir mer exponerad. Jag frågade även om träning (anstränga sig) och hon sa att så länge jag själv känner att jag mår bra och inte känner något obehag är det ingen fara. Springer mycket fram och tillbaka på jobbet och plockar upp tunga patineter som ramlat och så, så jag var såklart jätteorolig. Kändes lite bättre efter att ha pratat med henne.  (Men självklart är det inte bra att tex stressa för mycket)
  • Västeråsmamman

Många som jobbar inom vården får havandeskapspenning sista två månaderna. Jag tror att det är svårt att svara generellt man måste lyssna på sin kropp.
    Men man ska absolut inte vara någon soffpotatis.

• Västeråsmamman

Lillbumbin det kan va bra att kolla så att du inte fått uvi. Man kan lätt få det när man är gravid och då kan det göra ont i magen.
    Är du säker på att det inte var tarmarna som spökar? De kan också göra jätteont ibland pga hormonerna.

• Västeråsmamman

Sunflower härligt att höra att allt var bra.
    Kram

• Sussolita

hej hej!

Nu närmar vi oss vårt andra UL med stormsteg. Är hur nervös som
    helst att nått ska gått fel med den lill* i magen :/  Har ju varit dunderförkyld i en vecka med jätte svår hosta, men hoppas inte bebis tar skada av det.
    Men på torsdag får vi se...
    Kramar

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • elingabriella
    lillbumbin skrev 2011-06-21 09:47:30 följande:
    Hej.. Inatt vaknade jag utav världens värk imagen;( jag går in i vecka 13 i morgon men blir jätte orolig... Jag vaknade och det kändes som en värk nästan... De höll i ca 10 min. Sen blev det bra igen. Är det någon fler som känt av samma sak? Har även fått börja ha mammabyxor nu för mina vanliga jeans sitter åt så mkt. Med andra barnet kunde jag ha mina vanliga byxor fram till vecka 36.. Undra hur stor jag ska bli denna gång? :)
    Jag har haft jätteont jag också. Det var i lördags kväll och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vi skulle till vänner men helst av allt ville jag bara lägga mig i fosterställning. Som tur var släppte det efter ca 20 minuter och vi kunde åka. Det är första graviditeten för mig och jag är blev verkligen orolig :( Som tur var har jag fortfarande gravidsymptom så jag HOPPAS att allt är ok. Ska till BM imorgon så ska höra vad hon tror.
  • elingabriella
    Sussolita skrev 2011-06-21 11:51:00 följande:
    hej hej!

Nu närmar vi oss vårt andra UL med stormsteg. Är hur nervös som
    helst att nått ska gått fel med den lill* i magen :/  Har ju varit dunderförkyld i en vecka med jätte svår hosta, men hoppas inte bebis tar skada av det.
    Men på torsdag får vi se...
    Kramar
    Så spännande! Det är säkert ingen fara med förkylningen :) Såg på din profil att du också har två hundar och väntar första barnet. Roligt! Min lille Ville ligger vid min mage jättemycket nu och jag undrar om han kanske kan känna på sig vad som händer där inne? :) hihi {#emotions_dlg.flower}
  • Butikslager

Det här med att ha ont. Jag hade JÄTTEONT kring vecka 16 med sonen. Ordentlig mensvärk och jag trodde det var kört på riktigt! Men det la av efter typ 30min och jag somnade.

Sen när jag träffade BM sa hon att det är vanligt. Det är mycket som händer i magen och mycket som kan göra ont och det är ingen fara.

Det verkar ju som om det är jättevanligt i alla fall!

• Sunflower Sthlm
    lillbumbin skrev 2011-06-21 09:47:30 följande:
    Hej.. Inatt vaknade jag utav världens värk imagen;( jag går in i vecka 13 i morgon men blir jätte orolig... Jag vaknade och det kändes som en värk nästan... De höll i ca 10 min. Sen blev det bra igen. Är det någon fler som känt av samma sak? Har även fått börja ha mammabyxor nu för mina vanliga jeans sitter åt så mkt. Med andra barnet kunde jag ha mina vanliga byxor fram till vecka 36.. Undra hur stor jag ska bli denna gång? :)
    Jag har också haft väldigt ont flera gånger, men i mitt fall var det tarmarna som bråkade. Fick som kramp, mitt i natten, som gjorde att jag vaknade. Fick lite panik men det var ingen fara. Är du förstoppad eller funkar magen?
Svar på tråden Januaribebis 2012