• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Roewell
    Veronica O skrev 2011-06-21 20:24:13 följande:
    Vi har fått 1:a januari 2012 som beräknad BF Skrattande
    Samma som oss :) Vi håller tummarna för en 12a :D
  • minneli
    shadowstorm skrev 2011-06-21 22:28:53 följande:
    ja min mor sa samma sak fd dagisfröken i 18 år. Jag tror han pratar minde på dagis men konstigt han är ju den snällaste och som verkligen tar hand om sig själv så jag tror han får minst tid på dagis. Ja och på 6 månader hinner det ju hända hur mycket som helst vilket jag märkt bara senaste veckorna. Jag har ju märkt hemma att han härmar ju väldigt mycket av det man säger men aldrig hört han säga mer än oooj och nej på dagis. så jag förstår det ej...känns trist det ska kännas såhär :(

Förstår att det känns jobbigt och jag tycker det är helt fel av personalen att säga så. Jag arbetar på en småbarnsavdelning med barn från 1 år till 2,5 år så jag känner att jag verkligen har koll på den ålder och hur pass olika språkutvecklingen sker. Vi har de som är 1,5 som pratar mer än de som är över 2 osv.. alla är olika.. Har dessutom nyss gått en kurs "tidig registrering av språkutveckling" och där man fokuserar mer än på själva talet, språket är samspel, språkförståelse och mkt mer än bara att kunna uttala ord. Min dotter fyllde nyss 2 år och hon pratar mycket men kan väl inte jättemånga ord, men hon gör ju sig ändå förstådd, och vad är väl det om inte kommunikation? Då har de ju en förståelse för hur man ska kommunicera och resten kommer sen.

Ja nu blev det är lite ot från tråden, men jag tycker verklligen inte att du ska må dåligt över det här och jag känner att du ska försöka skita i vad hon eller han sa även fast det kan vara svårt. Det var riktigt klumpigt sagt!

• Frökenolson
    Roewell skrev 2011-06-21 22:34:16 följande:

Hej alla igen. Har inte varit så sjukligt aktiv här inne men har läst och följt er andra.

Måste dela med mig av vad som hände tidigare under kvällen.
    Jag satt på toaletten när jag kände buff buff, de rör sig i magen. Inte gaser utan något helt annat, två korta små popcorn smällar skulle jag vilja beskriva det som ;) Jag slängde mig på telefon och ringde bästisen för att höra om de kunde vara bebis. Hon sa ja absolut så ja antar att de var det även om de är väldigt tidigt (v.13). vad tror ni?

Tänkte även slänga in en bild på magen och kan tillägga att mina vanliga kläder INTE passar längre..

kul att du känner bebis!! jag har också känt något, vet inte vad, nu hoppas jag på mer aktivitet snart!
  • minneli

Jag läste igår att man kunde känna bäbisen i v.13. Om man kände något strax under naveln och det inte följdes av något "kurrande" så kunde det vara det stod det =) Jag är också i v.13 och tror jag kände igår.

Roewell skrev 2011-06-21 22:34:16 följande:

Hej alla igen. Har inte varit så sjukligt aktiv här inne men har läst och följt er andra.

Måste dela med mig av vad som hände tidigare under kvällen.
    Jag satt på toaletten när jag kände buff buff, de rör sig i magen. Inte gaser utan något helt annat, två korta små popcorn smällar skulle jag vilja beskriva det som ;) Jag slängde mig på telefon och ringde bästisen för att höra om de kunde vara bebis. Hon sa ja absolut så ja antar att de var det även om de är väldigt tidigt (v.13). vad tror ni?

Tänkte även slänga in en bild på magen och kan tillägga att mina vanliga kläder INTE passar längre..

• Roewell
    Frökenolson skrev 2011-06-21 22:46:57 följande:
    kul att du känner bebis!! jag har också känt något, vet inte vad, nu hoppas jag på mer aktivitet snart!
    Ja mer mer mer satt ja på toa och tänkte. Tänk när de börja buffa omkring ordentligt där inne, Mysigt!
    minneli skrev 2011-06-21 22:49:38 följande:
    Jag läste igår att man kunde känna bäbisen i v.13. Om man kände något strax under naveln och det inte följdes av något "kurrande" så kunde det vara det stod det =) Jag är också i v.13 och tror jag kände igår.
    Jag hade hakat upp mig på guldfiskgrejen men tyckte inte alls de kändes som en guldfisk. Hur kändes de för dig?
  • minneli
    Roewell skrev 2011-06-21 22:52:39 följande:
    minneli skrev 2011-06-21 22:49:38 följande:
    Jag hade hakat upp mig på guldfiskgrejen men tyckte inte alls de kändes som en guldfisk. Hur kändes de för dig?

Mer som något litet snurrade runt strax nedanför naveln! =D

Med dotter kände jag i v.14, men då kändes det faktiskt som att det kunde varit en fisk som simmade mot magen... =P

• Sussolita
    Prinzessan skrev 2011-06-21 16:09:09 följande:
    Åh vad spännande!!! Jag ska på undersökning på tisdag.. men de kommer nog inte göra något UL... suck.. det är inte förrän vecka 18 i mitt landsting tror jag :( Lååång väntan.
    Ja men nervositeten är extrem, är så himla rädd för att det ska vara nått galet. Och mina drömmar om missfall i natt gjorde den inte bättre :S Jag går privat eftersom här i mitt landsting är det inte heller förens v 18-20 men efter 2 missfall i höstas så vill jag veta :)
    MiAmore skrev 2011-06-21 16:10:18 följande:
    Åh vad härligt Sådana samtal är välkomna (under förutsättning att man kan den dagen det blev ombokat till klart *ler*)
    Ja helt klart roligt att det blir tidigare, och vilken tur att killen kunde få ledigt idag istället (jobbar 10 mil bort).
    men guud nu är det bara 6½timme kvar....
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 17:14:23 följande:

Å vad härligt att få se den lille!

så glad jag har angelsounden och hört hjärtat för här får vi vänta till rul.

Vi har funderat på att köpa en sån, men är så mycket delade meningar på om man skall använda den eller inte. Vad tycker du?
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Frökenolson

Äntligen v.13(12+0)
    Har gått upp ytterligare ett kilo, fattar inte hur detta ska sluta. Jag tycker inte jag äter så mycket mer än mat, och då ganska bra mat, visst jag kunde äta mer sallad och så men ändå...
    Ha en unerbar dag tjejer!

Svar på tråden Januaribebis 2012