• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sussolita
    RaraS skrev 2011-06-21 15:05:50 följande:
    Haha, vår vovve vet också! Han är så himla lugn och kelig med mig nu för tiden! Så jag är säker på att han vet, men funderat på hur, om det är något med doften eller om han möjligtvis hör hjärtljuden eller nåt...det är facinerande med hundar!
    Visst är det så Men en gosig vovve tackar man ju inte nej till
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita

HOLYCRAP!!! hjärtat i halsgropen...
    Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Prinzessan
    Sussolita skrev 2011-06-21 15:33:21 följande:

Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

Åh vad spännande!!! Jag ska på undersökning på tisdag.. men de kommer nog inte göra något UL... suck.. det är inte förrän vecka 18 i mitt landsting tror jag :( Lååång väntan.
  • MiAmore
    Sussolita skrev 2011-06-21 15:33:21 följande:

Åh vad härligt Sådana samtal är välkomna (under förutsättning att man kan den dagen det blev ombokat till klart *ler*)
    ♥Milo 090107♥
  • Frökenolson

Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?

• Stellan
    RaraS skrev 2011-06-21 15:05:50 följande:
    Haha, vår vovve vet också! Han är så himla lugn och kelig med mig nu för tiden! Så jag är säker på att han vet, men funderat på hur, om det är något med doften eller om han möjligtvis hör hjärtljuden eller nåt...det är facinerande med hundar!
    Nämen, vad intressant att flera har keliga hundar. Våran donna på ett år brukar vilja vara ifred när hon sover eller ligger och tar det lugn, helst ingen kroppskontakt just då. NU DÄREMOT är mitt knä det bästa stället att ta en tupplur. Tackar inte nej till extra gos med henne, och har funderat på om hon känner av lille bebisen på nått underligt sätt......
  • SysterAnna
    Stellan skrev 2011-06-21 16:24:45 följande:
    Nämen, vad intressant att flera har keliga hundar. Våran donna på ett år brukar vilja vara ifred när hon sover eller ligger och tar det lugn, helst ingen kroppskontakt just då. NU DÄREMOT är mitt knä det bästa stället att ta en tupplur. Tackar inte nej till extra gos med henne, och har funderat på om hon känner av lille bebisen på nått underligt sätt......
    Har börjat fundera på om vår katt märker något. Han ska vara nära mig hela tiden så fort jag är hemma osv. Dock har jag jobbat mycket senaste och han har en tendens att bli mammigare då, men inte så här mycket som det är nu.
  • Bubbelhubbel
    erajka skrev 2011-06-21 10:52:08 följande:
    menar ni allvar?!?!?!?!Då menas det att alla som jobbar inom vården inte kan jobba under hela graviditeten!!!
    Klart man måste kunna lyfta saker och anstränga sig OM INTE EN LÄKARE SÄGER ANNAT!!! Man ska ju inte bli någon soffpotatis direkt, ut och rör på er och beter som vanligt förutom att man ska vara försiktig med vissa läkemedel och livsmedel!!!
    Självklart får man anstränga sig men att lyfta en massa tunga grejer kan nog skada barnet iaf senare i graviditeten. Man blir ju ingen soffpotatis för att man inte lyfter en massa tunga grejer hela tiden. Man kan ju fortfarande träna, motionera och bete sig som vanligt men vara lite mer försiktig...
  • Helena85

Lyckos er som får göra VUL&UL tidigt. Här har vi knappt någon läkare på gyn och dom tar inte in mig för ett VUL. barnmorskan gör inte heller tydligen när man är så tidigt, sen kan dom inte skicka remiss till gyn heller om man inte är inskriven. Så dom är väldigt stränga där vi bor.

Men men de är bara tänka positivt. Har ju såå ömmande bröst, illamåendet sitter i hela dagarna och lite "mensvärk" ibland. Illamåendet är värst, har inte varit så dålig med någon av dom andra två. usch. hoppas de går över snart.

Kommer troligen få RUL i aug/sep. Har inskrivning 19 juli, men sommaren brukar gå fort eftersom man har semester så de är ändå ingen fara.

Längtar!

• bumbi 84
    Frökenolson skrev 2011-06-21 16:15:03 följande:
    Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?

min foglossning har varat hela grav och även ett bra tag efter förlossningen. men då har jag haft det riktigt illa och gått på kryckor från vecka 16. inte kunnat klä på mig på underkroppen eller lyfta eller så.

och denna gången började det omgående och blir bara värre för varje vecka. hoppas kunna gå utan kryckor så länge som möjligt.

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
Svar på tråden Januaribebis 2012