• Krikiz

Januaribebis 2012

Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Har inte varit inne och läst på eeevigheter, men jag hoppas att det blir en lugn natt på jobbet så att jag får lite tid att komma ikapp

Har varit på första kontrollen hos BM idag (25+5) och allt såg bara fint ut. Några labvärden fick jag inte veta, mer än att Hb låg jättebra vid inskrivningen och här i Uppsala kollar de inte ferritin som rutin (ha ha, det rimmar ju)    Har ju kollat av Hb några gånger på jobbet, och det har än så länge inte varit någon fara på taket. Lämnade dock nya rutinprover och en U-odling med frågeställning om GBS. Skönt att ha det gjort, för det känns som att sammandragningarna ökar och nu börjar de bli riktigt irriterande mellan varven. Inte onda, men livmodern är oerhört lättretad. Enligt BM är det en rejäl tillväxtfas just nu, så stramande ligament KAN göra livmodern ännu känsligare - får med andra ord hoppas att så är fallet och att jag slipper en AB-kur!!!

BT = 105/55
    HF = 1497min
    SF = 26

Soliga höstkramar till er alla där ute Solig

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Sonen vände sig först i v.37, så än så länge är det ju ingen fara på taken  

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Fick brevet förra veckan om att min GP är beviljad, så fr.o.m. 28/11 får jag njuta av hemmets lugna vrå   Blir alltmer besvärad av foglossningarna bak i ryggen, så jag är mer än avundsjuk på er som går hem inom den närmaste tiden

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Skönt att höra att det är fler som bär runt på livliga små krabater
    Var hos BM idag på v.29-kontrollen och alla värden såg bra ut bortsett från SF-måttet som bara ökat 1,5 cm på 4 veckor.
    Har själv noterat att magen inte växt något, men då bäbben är aktiv har jag inte funderat så mycket mer på det hela. Dock skall jag tillbaka om två veckor för att BM vill lyssna och mäta en gång extra.

Har haft en hel del sd sedan flera veckor tillbaka, men de senaste två veckorna har de börjat bli smärtsamma och bitvis väldigt regelbundna. Lämnade ju en U-odling vid förra BM-besöket och den var helt blank, så det var inte förklaringen till alla sd. BM tyckte nu att jag borde sjukskriva mig de få pass som är kvar för att inte riskera att det triggar igång förlossningen i förtid, men det är lite svårt att ta steget - för visst fasen skulle det vara skönt att slippa jobba, då jag sover allt sämre pga. foglossningarna i ryggen - men samtidigt kommer jag ju att få flera månader på mig att sakna mina kära arbetskamrater ändå......   Nåja, jag lovade henne och sambon att jag skulle se hur den här natten gick och sedan ta ställning till sjukskrivningen - för det kanske är dags att sluta vara så förbaskat envis och lyssna lite mera på kroppen

Nosce te ipsum.
  • Krikiz
    curiosa skrev 2011-11-10 10:21:18 följande:
    Mitt sf mått hade ju inte heller ökat och tom ev minskat på tre veckor.
    Jag ska få åka in på ett tul för att kolla så allt är bra och flödet är som det ska.
    Min bus är oxå jätte livlig så jag är inte speciellt oroad men självklart så funderar man på varför det inte växer.
    Hoppas att allt ser bra ut på TUL!!! När är det dags?

Visst hade det varit skönt att få ett TUL, men å andra sidan hade ju inte SF-måttet minskat......bara inte ökat så mycket......så det kanske är därför BM har lite is i magen tillsvidare

När jag väntade sonen hade SF-måttet avstannat vid en av rutinkontrollerna. BM skickade då in oss på TUL omgående och där fick vi beskedet om ett normalstort barn samt att jag hade mycket fostervatten. Jag kan fortfarande inte förstå hur dessa två faktorer skulle göra att SF-måttet inte ökat ett dugg. Kanske finns det en mänsklig faktor i det hela - alltså hur BM mäter SF vid just det tillfället, eller hur bäbisen ligger just då?
    Hur som helst så känner jag ingen större oro än, eftersom lill*n som sagt är mer än livlig där inne om dagarna (och nätterna med för den delen) 
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz
    ccecy skrev 2011-11-11 17:23:00 följande:
    haha, de är denhär fina finlandssvenskan, har man sjukt. så har man ont :p kom inte o tänka på att ja borde skrivit annorlunda ! :D
    Jag vet inte hur många gånger jag läste - utan att förstå vad du menade   Tänkte i mitt stilla sinne att gravidhjärna + nattarbete bevisligen inte var någon bra kombination......så nu är jag väldans tacksam över att du räddat mig från detta 
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Har en väldigt lugn natt på jobbet såhär långt, så jag kan ju bara tacka och ta emot. Har regelbundna SD som även drar bak mot ryggen - så jag är faktiskt glad att jag nu tagit beslutet att sjukskriva mig nästa vecka. Fick inte tid hos läkaren förrän nästa onsdag, så jag hoppas att hon då sjukskriver mig den sista planerade arbetsveckan samt retroaktivt för dagarna nästa vecka. Även om jag trivs så himla bra med mina kollegor, ska det bli rackarns skönt att få vara ledig och kunna ta dagarna i den takt som kroppen godkänner utifrån dagsformen

Helgen bjuder på barnkalas i Gävle under morgondagen samt besök hos kompisarna och inspektion av deras pågående husbygge på söndagen, så jag hoppas att alla ni andra också får en riktigt mysig helg!!!!!!

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

SFHelen: Stooooort grattis till er lilla kille!!! Skönt att höra att han mår bra trots tjuvstarten

Nosce te ipsum.
Svar på tråden Januaribebis 2012