Januaribebis 2012
Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären ![]()
Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären ![]()
Har inte varit inne och läst på eeevigheter, men jag hoppas att det blir en lugn natt på jobbet så att jag får lite tid att komma ikapp
Har varit på första kontrollen hos BM idag (25+5) och allt såg bara fint ut. Några labvärden fick jag inte veta, mer än att Hb låg jättebra vid inskrivningen och här i Uppsala kollar de inte ferritin som rutin (ha ha, det rimmar ju)
Har ju kollat av Hb några gånger på jobbet, och det har än så länge inte varit någon fara på taket. Lämnade dock nya rutinprover och en U-odling med frågeställning om GBS. Skönt att ha det gjort, för det känns som att sammandragningarna ökar och nu börjar de bli riktigt irriterande mellan varven. Inte onda, men livmodern är oerhört lättretad. Enligt BM är det en rejäl tillväxtfas just nu, så stramande ligament KAN göra livmodern ännu känsligare - får med andra ord hoppas att så är fallet och att jag slipper en AB-kur!!!
BT = 105/55
HF = 1497min
SF = 26
Soliga höstkramar till er alla där ute 
Håller tummarna för er Västeråsmamman!!!!!!!
Sonen vände sig först i v.37, så än så länge är det ju ingen fara på taken ![]()
Fick brevet förra veckan om att min GP är beviljad, så fr.o.m. 28/11 får jag njuta av hemmets lugna vrå
Blir alltmer besvärad av foglossningarna bak i ryggen, så jag är mer än avundsjuk på er som går hem inom den närmaste tiden ![]()
Skönt att höra att det är fler som bär runt på livliga små krabater
Var hos BM idag på v.29-kontrollen och alla värden såg bra ut bortsett från SF-måttet som bara ökat 1,5 cm på 4 veckor.
Har själv noterat att magen inte växt något, men då bäbben är aktiv har jag inte funderat så mycket mer på det hela. Dock skall jag tillbaka om två veckor för att BM vill lyssna och mäta en gång extra.
Har haft en hel del sd sedan flera veckor tillbaka, men de senaste två veckorna har de börjat bli smärtsamma och bitvis väldigt regelbundna. Lämnade ju en U-odling vid förra BM-besöket och den var helt blank, så det var inte förklaringen till alla sd. BM tyckte nu att jag borde sjukskriva mig de få pass som är kvar för att inte riskera att det triggar igång förlossningen i förtid, men det är lite svårt att ta steget - för visst fasen skulle det vara skönt att slippa jobba, då jag sover allt sämre pga. foglossningarna i ryggen - men samtidigt kommer jag ju att få flera månader på mig att sakna mina kära arbetskamrater ändå...... Nåja, jag lovade henne och sambon att jag skulle se hur den här natten gick och sedan ta ställning till sjukskrivningen - för det kanske är dags att sluta vara så förbaskat envis och lyssna lite mera på kroppen ![]()
Har en väldigt lugn natt på jobbet såhär långt, så jag kan ju bara tacka och ta emot. Har regelbundna SD som även drar bak mot ryggen - så jag är faktiskt glad att jag nu tagit beslutet att sjukskriva mig nästa vecka. Fick inte tid hos läkaren förrän nästa onsdag, så jag hoppas att hon då sjukskriver mig den sista planerade arbetsveckan samt retroaktivt för dagarna nästa vecka. Även om jag trivs så himla bra med mina kollegor, ska det bli rackarns skönt att få vara ledig och kunna ta dagarna i den takt som kroppen godkänner utifrån dagsformen
Helgen bjuder på barnkalas i Gävle under morgondagen samt besök hos kompisarna och inspektion av deras pågående husbygge på söndagen, så jag hoppas att alla ni andra också får en riktigt mysig helg!!!!!!
SFHelen: Stooooort grattis till er lilla kille!!! Skönt att höra att han mår bra trots tjuvstarten ![]()