-
-
Herrejösses, nu bara sprutar det ut bäbisar
Grattis till alla nykomlingar här på jorden!!!!!!!
Shadowstorm: Vad skönt att du äntligen fick hjälp att vila lite! Kanske blir även dina värkar mera produktiva nu när du fått vila och slappna av lite
Det känns alltmer som att jag kommer att vara sist kvar i den här tråden
-
Lycka till nu ni som är på G!!!!!! Själv fick jag för första gången igår kväll ett liiiiitet tecken på att något som kan liknas vid värkar. Klockade starka sammandragningar/förvärkar under dryga 1,5 timme och äntligen börjar de kännas lite produktiva. De tryckte på nedåt och allt som oftast kom det en skvätt mjölk droppande (ursäkta detaljerna)
Har vaknat några gånger under natten av sammandragningar, men inte värre än att jag kunnat somna om igen. Hoppas nu på att de sätter lite mer fart igen under dagen - hade tänkt mig lite bullbak, så kanske kan det hjälpa till att få den stora bullen i ugnen att bli klar den också 
-
Grattis till alla nya bäbisar här i tråden!!! Nu är vi inte många kvar för "AB Storkfrakt" att besöka

-
Ser att det är på sin plats med ännu fler grattis till alla nya små stjärnor här i tråden

-
Elinson: Stooort lycka till nu
Även här är magen kvar, så vi är ju ett gäng "stackare" som fortfarande väntar, väntar och väntar 
-
BF -2..........och väntan fortsätter

-
Lycka till idag ELINSON och grattis till er som redan snusar på era små

-
Är på BF -1 idag och visst rör det sig lite mindre i magen - eller kanske snarare så rör det sig på ett annat sätt. Gissar att det är bra trångt nu, så istället för sparkar och buffar är det nu mera tryck, sträck och tänjningar
Vi kallar skämtsamt bäbben för Harry (efter utbrytarkungen Houdini), då det ibland känns som att bäbben håller på att försöka bryta sig ut antingen via naveln eller flanken......... 
-
Ricinolja
Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.
Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm)
Saxat från http://www.niomanader.se/content.asp?ID=128
-
Ett jättegrattis till trådens nya små skruttar och lycka till ni som är på G!!!!!!
-
Här är det äntligen BF idag, men fortfarande inte en tillstymmelse till att någon är på gång
Dock är det ju positivt att det nu är lättare att se ett slut och att inse att lill*n faktiskt kommer att titta ut väldigt snart 
-
Grattis till bäbisarna!!!!!!!!!
Här är det BF+2 och lugnt som bara den
Trött som attan, men det beror förmodligen bara på att jag sovit som en kratta inatt. Mådde helmysko igår och under natten och tänkte att "nu äntligen kanske det är på gång".........men icke sa nicke
Får bli en lugn dag med lite småpyssel här hemma istället för barnafödande
-
Jag är också kvar och är idag på BF+3
Trodde innan att bäbben skulle titta ut ett par dagar innan BF, men nu när jag gått över tror jag mer på att jag verkligen kommer att hamna närmare 42+ än BF :-P Jag som var så inställd på en januaribäbis......men det blir ju aldrig som man har tänkt sig 
-
Grattis!!!!!!!!!!!Prinzessan skrev 2012-01-31 11:07:01 följande:Den 21 jan kom våran Melvin <3 Var en lång förlossning, men det var det värt! Han vägde 4,2 kg och var 53 cm.
Vilken vaken kille - ser långt ifrån nyfödd ut
-
BF+5 idag och inte tillstymmelse till bäbisleverans. Håller med misssally att även om det inte blir en januaribäbis så hänger jag kvar här ändå

-
Idag kl. 04:48 kom Leons lillebror till världen - 53 cm lång och 3520 g tung......och jag behöver knappast säga att han är helt perfekt
Fick en ännu snabbare förlossning denna gång. Från första lilla mensvärken tog det knappt 4 timmar innan han var ute. Djävulskt jobbigt då, men ack så skönt nu efteråt!!! Blir kvar en natt på BB för obs eftersom det var mekoniumfärgat fostervatten, men allt ser bra ut såhär långt!!!
-
Måste ju gratulera till övriga bäbisar som också tittat ut

-
Skåne85 skrev 2012-02-01 13:55:45 följande:Krikiz: grattis :) det gick fort ja, men om det bara var mensvärkar först... Hur visste du det var på gång ? Är livrädd denna bebis vill ut fortare än vad storebror ville (3timmar) och är rädd att inte känna igen när det är dags!
Ja du, jag trodde först att jag bara var lite risig i magen, men när knipen fortsatte komma trots att jag varit på toa började jag klocka dem. Det var redan från start 2-3 min mellan och de höll i sig kring 1 minut. När det varit så regelbundet i en timme ringde jag förlossningen - just pga att första förlossningen gick så snabbt. Den BM jag pratade med tyckte att vi skulle komma in för säkerhets skull - och DET rådet är jag tacksam över att vi följde. Värkarna blev snabbt kraftigare och när vi kom fram till FL vid 04-tiden tryckte det på rejält! BM ville köra en remsa, men jag tjatade till mig en undersökning för att kunna få en EDA. Var då öppen 7 cm, och innan vi kommit in på rummet började jag känna krysttendenser. BM hann inte ens sätta en venflon förrän vattnet gick och jag ville krysta - och mycket riktigt var det fritt fram. 23 min krystande och sedan var det över
Slapp spricka och klarade mig med några få "skrubbsår" i slemhinnan. Hade min BM och jag inte pratat om att jag nog borde åka in ganska snabbt när värkarna började, hade jag säkert väntat hemma ännu längre (ryser vid tanken på hur det hade gått isåfall)...... Så mitt råd är att åk hellre in för tidigt!!!!!
-
Grattis till alla små nykomlingar! Hinner ju inte på långa vägar vara inne så ofta här på FL längre, så det känns som att jag har EN HEL DEL att försöka läsa ikapp

Nåja, nu när vi alla äntligen har kläckt, så ses vi väl i fortsättningstråden istället