• Krikiz

Januaribebis 2012

Grattis Ames!!!!!!

Nosce te ipsum.
  • Krikiz
    minjalin skrev 2012-01-09 21:25:39 följande:
    Har haft värk i ryggen sen lunchtid och börjar nu känna av lite värkar. Så här var det dagen innan sonen föddes och på natten satte det igång så det ska bli spännande att se vad som händer i natt :P Har i alla fall packat ner i princip allt så packar jag hellre upp lite imorn igen. Har bf på torsdag.
    Håller tummarna för att det blir bäbis nu!!!!!!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Grattis till alla nya bäbisar här i tråden och till er som är på G - stoooort lycka till

Här är det v. 38+0 idag och inte en tillstymmelse till bäbis. Så var det visserligen med sonen också som kom på BF+7 (och då tog det 6 tim från första lilla känning till dess att han var ute), men det skulle ju vara lite härligt att få uppleva en "normalsnabb" förlossning den här gången.

Är precis som många av er andra sjuuuukt trött, men tyvärr är jag inte lika duktig på att ta det lugnt och sova en stund på dagen    Vet inte varför, men det tar emot att lägga sig ner, känner mig så lat av någon anledning - även om jag vet att det inte finns någon i min omgivning som skulle se mig så......  Får väl hoppas på att det är en liten släng av "mini-boande" som gör att jag inte kan ta det lugnt. Nåja, det visar sig väl snart isåfall!

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Jättestort grattis till alla er som ploppat ut era små skatter redan - och jag håller tummar och tår för er som är på gång med bäbisleveranserna!!!!!!!!!!

Hänger annars kvar i den här tråden ett bra tag till skulle jag tro   BF 26/1 och med sonen gick jag ju över en vecka, så jag har inga som helst förhoppningar om att det ska gå snabbare den här gången. Nästan lite deprimerande när jag tänker på att det kan vara hela 4 veckor kvar innan h*n tittar ut........men å andra sidan KAN det ju komma med buller och bång redan idag. Tror att jag håller fast vid den sistnämnda tanken, så känns det liiite bättre i alla fall

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Har sagt det förr och jag säger det igen - stoooort grattis till er som fått era juveler och lycka till alla ni som är på gång att "ploppa"

Nosce te ipsum.
  • Krikiz
    suomigirl skrev 2012-01-16 09:05:53 följande:
    hoppas ni får era bebisar snart....

jag har skrivit min förlossningsberättelse nu ifall nån har tråkigt och vill läsa :)

www.annemariax.blogspot.com  
    Vilken liten sprinter ni fått   Skönt att allt gick så bra och snabbt på slutet!!!
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz
    kikidil skrev 2012-01-16 21:44:01 följande:
    Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.

Lycka till imorgon!!!!! Håller tummar och tår för att det känns bättre imorgon när ni väl är på plats på sjukhuset!
    Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Grattis till alla nya bäbisar!!! Börjar snart bli lite avundsjuk på er som får snusa på era små   Å andra sidan mår jag ju inte dåligt eller plågas av pinvärkar på något sätt, så jag får fortsätta njuta av bäbismagen så länge den varar.........för trots allt saknar man ju den litegrann när bäbben väl är ute   Hade igår mer eller mindre regelbundna sammandragningar under större delen av dagen/kvällen, men de gjorde inte på något sätt ont, så jag tror inte att de är produktiva över huvud taget......

Var på koll hos BM igår (38+5) och allt såg bara  bra ut. Fick inte veta SF-måttet i cm, men den fortsätter följa sin kurva, så det är ju huvudsaken. BT = 105/65 och bäbisen är nu mera ruckbar än rörlig, men absolut inte fixerad. Bäbben har fortfarande möjlighet att vända sig från höger till vänster. Hon trodde heller inte att h*n skulle fixera sig mer än vad den gjort såhär långt förrän förlossningen sätter igång.

Nosce te ipsum.
  • Krikiz

Grattis Ms J

Paet: Skickar över ett fång med "dunderhonungskramar" för lite extra kraft och styrka såhär på slutspurten - är inte avundsjuk på din smärta, men på resultatet som kommer av densamma

Nosce te ipsum.
Svar på tråden Januaribebis 2012