• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    tandra skrev 2011-08-15 22:22:23 följande:
    Skrev i den här tråden för längesen, men som då så har jag följt er utan att skriva Var på RUL i torsdags, hon som gjorde ultraljudet frågade om vi ville veta kön så då vart jag sjukt nyfiken & höll på att säga ja men sambon var väldigt snabb att säga nej Flört MEN när hon skulle mäta lårbenen så skymtade jag ändå, eller ja de va inte så svårt att missa Och som jag såg så väntar vi tjej nummer 2! sååå spännande!

Innan RUL så kände jag inte bebis så mycket, men samma kväll så börja den göra sig till känna. Oj oj vilka kullerbyttor hon får till!

Såg att det var en till här från Borlänge, hej ames  
    vad roligt och se en till från blge. Var i blge bor du? Vi håller på och flyttar till årby.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    minjalin skrev 2011-08-16 09:33:12 följande:

Enligt den kinesiska kalendern tidiagre i tråden så väntar vi en flicka, men då skulle vår son blivit en flicka istället så det är nog mest bluff och båg. Är ju trots allt 50 % chans att den säger rätt så inte så konstigt att den stämmer på många :p

för mig skulle sonen bli flicka och tjejen i magen en kille.
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm

varit en dålig dag idag...mått illa, och nu har det varit bra flera veckor men snacka om bakslag :(

Var upp till en vän med massa kläder som sonen vuxit ur, och hon tvinga på mig massa tjejkläder hehe...Jag blir så rädd, vill gå på ett ul till och höra flicka så jag vågar köpa nåt i rosa/lila

• minjalin
    fabler skrev 2011-08-16 17:54:45 följande:
    för mig skulle sonen bli flicka och tjejen i magen en kille.

hehe, ja det stämmer nog inte så bra :p
  • Carolaj83

läkarbesök+ul imorgon för att kolla moderkaka+hjärta*nervös*

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-08-16 19:22:27 följande:
    läkarbesök+ul imorgon för att kolla moderkaka+hjärta*nervös*
    det kommer gå fint, kul att få se liten igen!
  • Frökenolson

Idag står det 50% på graviditetsräknaren, =) Känns som en milstolpe, hjärtljud hos bm nästa vecka!

• PrickenoGrodan

Hej tjejer! Imorgon ska jag på RUL, nervös som bara den. Vi ska inte ta reda på könet. Maken vill inte och då kan jag hålla mig även om jag är nyfiken. Men jag undrar om min kära man kommer att se könet, han är ju gynekolog och gör ju en del UL. Sist såg han att sonen var en pojke medan jag inte såg något och då höll han tyst hela graviditeten även om han sa att han gissade på att det var en pojke och att han kanske sett något.

En fråga när har ni nästa besök hos BM? Jag har i v.21 men ser att många ska dit först senare???

• minjalin

Någon mer som inte tycker livmodern växer? Jag är i v 18+6 idag och livmodern går fortfarande precis till naveln och det gjorde den för en vecka sedan också. Men det kanske brukar vara så att det står still, och sen drar iväg, och står still och drar iväg? Ska ju på rul på fredag så då får man ju förhoppningsvis höra att allt är normalt. Ska till bm v 20+2 sen och då börjar hon väl mäta så det kommer också kännas skönt. Tycker jag är mindre än med sonen om jag jämför bilder =/ alla säger ju att man ska vara större när man är omföderska. Fast det kanske spelar in om man väger mycket mindre denna grav jämfört med förra? Vägde 5 kg mer i startvikt förra grav och hade gått upp 6 kg i v 20 medan jag bara gått upp 3,5 kg nu. Men bebis sparkar på i alla fall :)

• cabrera

Var med om något riktigt obehagligt idag :S Var på H&M med min pojkvän idag o hade lite huvudvärk..sen helt från ingenstans börja jag svettas och blev snurrig och fick svårt att andas o jag kände hur hårt hjärtat började slå.. trodde jag skulle behöva lägga mej på golvet påvägen ut därifrån.. Mådde lika dåligt på hemresan också..Har vilat en stund nu men de var hur läskigt som helst .. Är helt slut nu :(

Svar på tråden Januaribebis 2012