• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Moniqe1979

svårt att formulera men känner mig inte alls glad för att få saker till bebis som inte ens är NÄRA att komma ut särskillt då jag inte själv börjat handla till det barnet, men samtidigt BORDE man ju vara glad för tanken var ju säkert väl menad.

• Kissekatten
    Moniqe1979 skrev 2011-08-16 15:09:31 följande:
    svårt att formulera men känner mig inte alls glad för att få saker till bebis som inte ens är NÄRA att komma ut särskillt då jag inte själv börjat handla till det barnet, men samtidigt BORDE man ju vara glad för tanken var ju säkert väl menad.
    Förstår hur du känner.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • roxylady
    Ja jag förstår dig att det känns knepigt?? Sådant ska ju komma på deras egna födelsedagar osv.
    Jo så är det ju.. men ändå.

Grattis på din dag föresten! :)
  • Majskorn

Grattis! =)

Jag e ganska säker på att alla julklappar till mig i år blir till bebis eftersom jag sällan får nåt speciellt...får bara typ ett nagelack eller nåt liknande då de inte vet vad jag vill ha (frågar inte heller) så det blir nog bara bebisprylar vilket e trist för kommande jular så kommer lillknodd få så mkt saker att hälften vore nog....vill ju inte jag ha direkt...  

• Carolaj83
    Moniqe1979-grattis

Blir jätte glad om någon ger mig saker till något av mina barn, får varken presenter när jag fyller år eller på jul längre, förra året köpte jag julklapp till mig sj slog in o skrev god jul mamma önskar o sen mina barns namn  
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • saras02
    nadia bk skrev 2011-08-15 19:15:44 följande:
    man brukar ligga mellan 10 och 20
    Jag hade 8 av 20 i vecka 12 och jag måste äta två niferex varje dag under hela graviditeten och även fortsätta sen när jag ammar. Nu e jag jag i vecka 15 och min mage har blivit så strulig pga det här. Tycker det känns ganska jobbigt faktiskt att jag ska gå och vara dålig i magen varje dag så länge. Om man får tycka lite synd om sig själv :)
  • Serendipitet

Skulle ni avråda från att lyfta tungt? Ökar det missfallsrisk? Har hört att BM avråder från det främst för att man belastar rygg och bäcken, och senare i graviditeten kan framkalla sammandragningar genom att lyfta för tungt. Lyfte en soffa igår och det gick ju bra, men tänkte först efteråt att det kanske var dumt?

Bebis sparkar på bra <3 Nu lite mat. 

• Some
    GoodEnough mom skrev 2011-08-16 16:15:12 följande:
    Skulle ni avråda från att lyfta tungt? Ökar det missfallsrisk? Har hört att BM avråder från det främst för att man belastar rygg och bäcken, och senare i graviditeten kan framkalla sammandragningar genom att lyfta för tungt. Lyfte en soffa igår och det gick ju bra, men tänkte först efteråt att det kanske var dumt?

Bebis sparkar på bra <3 Nu lite mat. 
    Nej det ökar inte missfallsrisken vid en normal graviditet. Däremot måste man tänka på att knipa ordentligt när man lyfter. Bäckenbotten blir utsatt för väldiga påfrestningar under graviditeten och när man lyfter tungt ökar man påfrestningen just då och därför är det viktigt att knipa och hålla emot.
    happy until proven otherwise
  • RaraS
    Jag förstår dig! Jag blev till och med arg på min man för att han kom hem med en en minitröja från Italien i helgen... "Hur vågar du! Vi har ju inte ens varit på RUL ännu!" Och min svärfar har redan köpt en barnvagn på blocket så de ska ha en egen barnvagn hos sig när de passar bebisen, och så att vi slipper att släpa med en i bilen varje gång vi hälsar på....snällt, men alla andra går så fort fram tycker jag!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
Svar på tråden Januaribebis 2012