• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaHo89

jag är, hm, vårdbiträde på demensboende och pluggar till undersköterska samtidigt, skolan börjar om på tisdag =) Men jag missar sista terminen, får ta studieuppehåll!

• Sapato

MÅSTE köpa mammabyxor nu. Idag fick jag panik på jobbet av mina jeansleggins. Fick stå och jobba typ hela dagen då dom tryckte på magen. Bebis buffade och sparkade så det blev nog trångt där inne, stackarn.
    Imorn blir det klänning.

Skåne85: Jobbar på kontor med ekonomi/bokföring osv. Sköter flera företag inom olika branscher. Så min vikarie kommer i mitten av november då det är mycket jag måste lära innan jag kan släppa ifrån mig jobbet.

Minneli: beklagar åter igen...

• Cia80

Misstänker att jag börjat få sammandragningar. Får liksom ont i magen, oftast rätt långt ner. Dock gör det ont en bra stund även om jag t.ex. lagt mig ner. Vad tror ni?    

• bumbi 84

har varit mammaledig sedan feb-07. och innan dess utbildade jag mig till hästmassör. 

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Moniqe1979

när jag gogglar runt (samt läser på burkar & flaskor här hemma) hittar jag inte aspartam (E951) i VANLIG coca cola men däremot i light colan och cola zero.  Skönt det för kan få sånna vansinniga sug efter cola ibland och gillar INTE light alternativen.

Klippt från "fråga dietisten"

Vad gäller sötningsmedel använder sig Coca-Cola av aspartam och acesulfam-K. EUs rekommenderade högsta dagliga dos för aspartam är 40 mg per kilogram kroppsvikt. Detta innebär att en vuxen person på 70 kg har ett rekommenderat högsta intag på 2800 mg aspartam per dag. Samtidigt är den högsta tillåtna mängden aspartam i läsk 600 mg/L.

Coca-Cola Light innehåller 390 mg/L aspartam. Coca-Cola Zero innehåller 240 mg/L. En vuxen person som väger 70 kg kan alltså dricka ca 7 liter Coca-Cola Light eller 11.5 liter Coca-Cola Zero innan denne kommer upp i det rekommenderade högsta dagliga intaget av aspartam. Coca-Cola innehåller inget sötningsmedel men däremot socker motsvarande ca 10 sockerbitar. Gällande acesulfam-k innehåller både Light och Zero 100 mg/L, vilket är långt under den övre tillåtna gränsen på 350 mg/L för läsk.

• PrickenoGrodan

Jag är lärare i år 3 - 5.

Minneli: Tänker på er, kram!

Idag var vi på RUL. Allt gick bra men det var en envis bebis som inte ville fotas men ska jag vara ärlig så struntar jag i det bara man vet att allt är ok. Har moderkakan i framvägg och blev flyttad från den 14 till den 21. Med sonen blev jag bara flyttad en dag, men vi får väl se när den lilla vill komma ut.

Svar på tråden Januaribebis 2012