• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • isle
    roxylady skrev 2011-08-17 11:40:56 följande:
    Leia: Åh jag förstår det.. det hade jag också gjort. Man vill ju alltid vara på säkra sidan! Jag tror hon förstår att man hellre frågar en gång extra för att känna sig trygg!
    Men skönt att det går bra i alla fall att använda den! Jag har faktiskt inte frågat min BM om mina omega3 är ok. Men jag gick in på hälsokosten hälsokraft vi har här och frågade vad jag kan ta. Och då fick jag en som heter Mor&Barn som man kan äta när man är gravid eller ammar. De borde väl inte sälja sådant som är avsett för graviditet om det inte är det? Nu blev jag nojig. Hon i butiken lär väl veta? Iofs om jag minns lite granna vad jag pratat med BM om så tror jag att jag nämnde det och hon slog inte ned på det eller vad man säger. Ja jag tror att en del grejer kan man använda med måtta ändå. Barnet är ju skyddat där inne.. men det är väl för att ingen ska överkonsumera man skriver ut sådana varningar.

Någon  som jag hjälpa mig med detta? Jag börjat fundera på aspartam som finns i en del läskedrycker, safter och sådant. Hört att det kan vara farligt, nästan abortframkallande., är det sant????? Jag har ju druckit coca cola nångång.. kanske kommer vilja göra det på cypern nu nästa vecka.. hrm... hjälp mig!
    vill bara länka in vad konsumentföreningen stockholm: EU snabbutreder aspartamets påverkan på gravida

Så här skriver Foodwire:

EU slår larm om aspartam Skrivet av Jonathan Newton    2011-05-26 Sötningsmedlet aspartam ska nu snabbgranskas på nytt i EU efter att det rests många oroliga frågetecken kring dess inverkan på gravida – och till och mad talats om att produkter med aspartam skulle förses med varningstext.
    EU-kommissionen har bett livsmedelsmyndigheten EFSA att göra en ny och fullständig utredning av hur säkert aspartam är redan till juli nästa år. Medlet skulle ses över år 2020, men nu begär man alltså en snabbgranskning, rapporterar Food Navigator.
    Detta sedan flera medlemmar i EU-parlamentet tryckt på med frågor om hur medlet påverkar gravida, och EU-parlamentet har till och med krävt varningstexter på produkter som innehåller ämnet. Samtidigt har det kommit oklara besked från EFSA:s egen studie av medlets inverkan både på gravida och som tänkbart cancerframkallande ämne. Den studien pågår just nu och väntas bli klar mot slutet av året.
    EFSA har tidigare tonat ner riskerna med aspartam, men kommissionens begäran visar att långt ifrån alla är övertygande om den utsagans riktighet.

31 maj: Här är länk till EFSAs information som kom idag. 

• curiosa
    isle skrev 2011-08-17 20:54:12 följande:
    vill bara länka in vad konsumentföreningen stockholm: EU snabbutreder aspartamets påverkan på gravida

Så här skriver Foodwire:

EU slår larm om aspartam Skrivet av Jonathan Newton    2011-05-26 Sötningsmedlet aspartam ska nu snabbgranskas på nytt i EU efter att det rests många oroliga frågetecken kring dess inverkan på gravida – och till och mad talats om att produkter med aspartam skulle förses med varningstext.
    EU-kommissionen har bett livsmedelsmyndigheten EFSA att göra en ny och fullständig utredning av hur säkert aspartam är redan till juli nästa år. Medlet skulle ses över år 2020, men nu begär man alltså en snabbgranskning, rapporterar Food Navigator.
    Detta sedan flera medlemmar i EU-parlamentet tryckt på med frågor om hur medlet påverkar gravida, och EU-parlamentet har till och med krävt varningstexter på produkter som innehåller ämnet. Samtidigt har det kommit oklara besked från EFSA:s egen studie av medlets inverkan både på gravida och som tänkbart cancerframkallande ämne. Den studien pågår just nu och väntas bli klar mot slutet av året.
    EFSA har tidigare tonat ner riskerna med aspartam, men kommissionens begäran visar att långt ifrån alla är övertygande om den utsagans riktighet.

Jag har slutat med allt vad light heter. Innan jag blev gravid kunde jag dricka colalight men det var det enda i light produkter som kom in här.
    Nu är allt i light väg banlyst och vi äter bara rena produkter helst helt utan E nummer.
  • roxylady
    isle skrev 2011-08-17 20:54:12 följande:

Så här skriver Foodwire:

Blir inte en cola till!! Och tur att jag inte gillar lightprodukter. Nä det blir allt apelsinjouice på cypern varje dag nästa vecka!!
  • Pebbles82

minneli: Grattis till lilla Ayla, beklagar sorgen! :( 

• Someday

Minneli - Jag beklagar er sorg och gratulerar ändå till er änglatjej! Hoppas verkligen att du kikar in och berättar i fall du blir gravid igen... Många många kramar med önskan om välgång!

• MaHo89

kände inte bebis nåt igår men idag har det varit party =)
    På jobbet buffade bebis på ordentligt när jag satt ner.. Supermysigt, synd man knappt hinner sitta på jobbet =P

• Marsätt

Jag är lärare i åk 2.

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
Svar på tråden Januaribebis 2012