• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 19:49:42 följande:
    Jag har mitt vanliga "daller" från dottern som dragit till sig lite och blivit lite mer fast, men det är inget som putar a la bebismage direkt. På jobbet är det fortfarande bara chefen som vet, för de har inte sett något än! 

Nu är iofs bilden missvisande eftersom linnet inte sitter helt tight (fast jag har dragit ner det så långt det går), men jag LÄNGTAR efter en riktig mage nu! Känner mig bara "fyrkantig" i brist på bättre ord, men bebisen ligger väl bakåt ryggen!
    Fast jag är ju fortfarande betydligt större än med dottern... ;)

(Lyckades inte få in bilden, så länkar istället)
    v18+1
    alfvan.files.wordpress.com/2011/08/img_2942.j... 
    hehe vad är det med våra bebisar i magen :) ja i tajtare kläder synd den ju bättre men vid denna tid sist syndes det under alla kläder kunde inte dölja den :) Nu vill vi ha mage också ;)
  • Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-23 20:14:11 följande:
    hehe vad är det med våra bebisar i magen :) ja i tajtare kläder synd den ju bättre men vid denna tid sist syndes det under alla kläder kunde inte dölja den :) Nu vill vi ha mage också ;)
    Ja, FRAM med dem! 
  • zatori
    Syoss skrev 2011-08-23 13:41:23 följande:
    Japp, det är på fredag :) nervositeten blir allt större...
    Stämmer bra att jag är värmlänning, Grumsing och din granne t.o.m ;) Hittills har jag velat vara lite anonym men det är väl dags att "outa" sig nu :)
    Hahaha! Det är allt en liten värld du. :D Då kan jag nog lista ut vem du är till och med. Har inte så många grannar som ska ha bebis i januari och som snart ska flytta till hus. Vad jag vet iallafall! Kul att vi hittat till samma tråd. :)

Förstår dig, jag var också skitnervös innan RUL, men all nervositet bara rann av mig när hon sa att det verkade bra. (Trots att jag fick en jäkla surkärring som gjorde ultraljudet, och som förstörde hela upplevelsen lite)
  • LillaEko
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Jag känner precis likadant. Magen blir dessutom mer mjuk och degig när man sitter så då känner man sig verkligen fet bara!!!
  • bumbi 84

Grattis till alla lyckade Rul! härligt att höra!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • lullebo
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Jag har samma som dig. När jag sitter känns det mest som en stor degklump.. Mkt bättre att stå upp ;)
  • Someday

Jag känner mig också mest fet när jag sitter. Mer normal när jag ligger. Gravid när jag står! Framförallt på kvällen!

• Syoss
    zatori skrev 2011-08-23 20:30:55 följande:
    Hahaha! Det är allt en liten värld du. :D Då kan jag nog lista ut vem du är till och med. Har inte så många grannar som ska ha bebis i januari och som snart ska flytta till hus. Vad jag vet iallafall! Kul att vi hittat till samma tråd. :)

Förstår dig, jag var också skitnervös innan RUL, men all nervositet bara rann av mig när hon sa att det verkade bra. (Trots att jag fick en jäkla surkärring som gjorde ultraljudet, och som förstörde hela upplevelsen lite)

Jo världen är väldigt liten ibland :P Jag tycker det är kul att vi ska ha barn typ samtidigt, även om vi inte känner varandra så bra :) då kan även våra sambos ha någon i samma sits att ventilera med ibland ;)

Hoppas inte vi får en surkärring som gör vårt UL, tråkigt om det blir så att det förstör upplevelsen. Det är ju ändå superstort att ligga där och stirra upp på skärmen, på det mest underbara man har.  
  • zatori
    Syoss skrev 2011-08-23 21:37:34 följande:
    Jo världen är väldigt liten ibland :P Jag tycker det är kul att vi ska ha barn typ samtidigt, även om vi inte känner varandra så bra :) då kan även våra sambos ha någon i samma sits att ventilera med ibland ;)

Hoppas inte vi får en surkärring som gör vårt UL, tråkigt om det blir så att det förstör upplevelsen. Det är ju ändå superstort att ligga där och stirra upp på skärmen, på det mest underbara man har.  
    Ja, det är jättebra! Känns som att de har hunnit prata om det en hel del redan. De behöver också någon att prata med som inte är vi sambos. :)

Nä, jag hoppas ni slipper henne som vi hade. Hon var inte särskilt rolig alls. Och när jag sa att jag var jättenervös inför ultraljudet svarade hon bara "mhm" och kom inte med något lugnande svar om att de flesta är nervösa men att man oftast inte har någon anledning, eller nåt liknande. Ja, det är verkligen häftigt att få se sin lilla bebis ligga och sprattla omkring därinne. <3

Men ni har varit på ultraljud tidigare va? En gång? För oss blev det fjärde gången igår så vi har varit bortskämda med ultraljud! Var hos bm idag och fick lyssna på hjärtljudet för sörsta gången. Det var häftigt!

Ni ska väl ta reda på kön om jag inte missuppfattat det? Har du någon känsla om vad det kan vara för något? :)
Svar på tråden Januaribebis 2012