• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-08-23 17:29:44 följande:
    RUL-mätningarna är väl aldrig helt hundra. Räcker att dom mäter nån millimeter fel så blir det dagar vad jag hört och sen kan det ta olika lång tid för ägget att bli befruktat så försök att inte oroa dig för mycket. Bägge killarna verkar veta hur det ligger till vad jag fattat det som så ni får väl göra ett faderskapstest sen när bebisen är född.
    Jo faderskapstest ska nog göras, man blir bara så förvirrad. Vill inte såra någon, eller lura någon så! Men huvudsaken är nog att barnet mår bra:) Blir nog bättre då alla tanker lagt sig lite.
  • ccecy
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 17:35:16 följande:
    En stor kram från mig, kan inte ens tänka mig vilket virrvarr det måste vara i ditt huvud just nu! :( Så länge du är ärlig om situationen så är jag säker på att det kommer lösa sig till det bästa! 
    Vi är nog många som gjort något liknande under någon period i våra liv, hade jag varit i din sits hade jag förmodligen inte heller kunnat göra abort! 

Håller tummarna för att det kommre kännas bättre när nyheten lagt sig lite! 
    Tack det värmer! jo bättre blir det nog! måste ta och tala om läget för min mamma, det är nog jobbigast! känns som att ja gör henne besviken. men hon har stöttat mig hittils och tror nog hon fortsätter göra det! Jo känns nog bra redan att barnet mår bra :) med det andra blir nog bättre, bara faderskapstest har gjorts osv. Allt löser sig nog. Har ju boende ordnat och allt redan så behöver inte bekymra mig över sånt, vilket är tur! då hade jag nog varit helt lost! :)
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-08-23 17:49:16 följande:
    Jo faderskapstest ska nog göras, man blir bara så förvirrad. Vill inte såra någon, eller lura någon så! Men huvudsaken är nog att barnet mår bra:) Blir nog bättre då alla tanker lagt sig lite.

Det tror jag absolut och du är ju ärlig med situationen så dom vet ju hur det ligger till. Allt kommer säkert lösa sig i slutändan ska du se :) Försök att njuta av det lilla pyret i magen. Du kommer bli en jättebra mamma!
  • ccecy
    enlitenfröken skrev 2011-08-23 17:37:44 följande:
    Frökenolson skrev 2011-08-23 17:08:37 följande:
    oj vilket flytt, 9 dagar framåt, det måste vara ovanligt, eller? Kul, då är du mer än en vecka längre gången helt plötsligt =)
    Jag blev ju också flyttade 9 dagar, fast åt andra håller...vilket i mitt fall var tur! :) Barnmorskan sa till mig att det var väldigt vanligt om man som jag varit med om missfall nära inpå graviditeten eller om man hade oregelbundens menscykel.. En nära vän till mig blev flyttad 10 dagar tillbaka så helt ovanligt verkar det ju inte vara..
    Nej tror nog inte det är ovanligt att man blir flyttad, men jag hade ju lite problem här med vem fadern va, och hade ju lagt sig till rätta och jag var 90% säker att det var denhär killen som nu har varit med på MR besök osv.  Och sen blir man bara chockad när de sjunker och nu kan vara 50% chans på nån av dem två. Huvudsaken är att barnet och friskt ut och hjärtat såg bra ut :)
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-08-23 17:53:14 följande:
    Det tror jag absolut och du är ju ärlig med situationen så dom vet ju hur det ligger till. Allt kommer säkert lösa sig i slutändan ska du se :) Försök att njuta av det lilla pyret i magen. Du kommer bli en jättebra mamma!
    Jo det löser sig :) ska nog börja njuta nu, innan det är försent !:) har strax bara hälften kvar att njuta av :) Jag hoppas jag klarar det själv, man anpassar sig nog :) får göra det bästa av situationen och kämpa för två, så går de nog fin fint:) Vågar kanske köpa något plagg baby kläder nu också!:)
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-08-23 17:57:29 följande:
    Jo det löser sig :) ska nog börja njuta nu, innan det är försent !:) har strax bara hälften kvar att njuta av :) Jag hoppas jag klarar det själv, man anpassar sig nog :) får göra det bästa av situationen och kämpa för två, så går de nog fin fint:) Vågar kanske köpa något plagg baby kläder nu också!:)

Det tycker jag du ska göra :)
  • ccecy

Tackar för alla stöttande ord!:) Men ska inte kräva mer uppmärksamhet, utan berättar senare hur de slutat då de kommit så långt!:) Vi är ju flera som än ja som väntar på tillskott till familjen eller blivande familjen!:)

• pernillis

Har idag varit på RUL och sett min lilla flicka (!!!!) och är jättelycklig. När jag såg min skrutta så fick jag en sådan styrka och har äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån hennes pappa som mest drar ner mig just nu. Så jag önskar och behöver all styrka jag kan få att ta mig igenom detta. Är livrädd men jag måste tänka på vad som är bäst för mig och min lilla. 

• Romashka

Hej allihopa!

Vi var också på RUL idag kl 13. Allt gick bra! Det går nog inte att beskriva känslan när man ser sin bebis för första gången. Glad På ett sätt har jag nog fortfarande inte fattat att jag varit på RUL och sett mitt barn röra sig. Kanske tar ett tag innan det sjunker in. Flört

Hur som helst... Jag blev flyttad från 14/1 till 10/1, vilket är jätteskönt! Det innebär att jag är i v.20 imorgon redan (istället för 19+2)!! Och så bryter jag också trenden här i tråden.... för vi ska ha en liten kille! Glad Vi båda är helt överlyckliga just nu!! Grattis till er andra som också varit på RUL och sett era bebisar!

Svar på tråden Januaribebis 2012