• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sindie

Mitt RUL gick toppen! Allt var som det skulle, har fortfarande BF 19 januari.

Fick även veta vad det är som gömmer sig därinne :)

• Pebbles82
    shadowstorm skrev 2011-08-23 18:54:55 följande:
    Hehe fler än jag som inte har någon direkt mage? Jag börjar snart fundera vart hon i magen gömmer sig för jag känner henne ju dagligen. Och jag var större med sonen. Så jag trodde helt klart magen skulle dyka upp för länge sen...hehe

Jag har mitt vanliga "daller" från dottern som dragit till sig lite och blivit lite mer fast, men det är inget som putar a la bebismage direkt. På jobbet är det fortfarande bara chefen som vet, för de har inte sett något än! 

Nu är iofs bilden missvisande eftersom linnet inte sitter helt tight (fast jag har dragit ner det så långt det går), men jag LÄNGTAR efter en riktig mage nu! Känner mig bara "fyrkantig" i brist på bättre ord, men bebisen ligger väl bakåt ryggen!
    Fast jag är ju fortfarande betydligt större än med dottern... ;)

(Lyckades inte få in bilden, så länkar istället)
    v18+1
    http://alfvan.files.wordpress.com/2011/08/img_2942.jpg 
  • Jessica82

äntligen lite lugn i huset = egentid och datortid :) var på rul imorse och först var busen inte still alls så bm kunde inte mäta det hon skulle och bebin låg med knäna upp och navelsträngen mellan bena så det var omöjligt att se nånting :)

bm kämpade i 35 min och sa sen detta går inte busen vill inte vara med, gå ni och fika eller ta en promenad och kom tillbaka om 40min, så det gjorde vi och då låg den lilla still fast med hicka skulle kanske inte druckigt läsk  

allting såg bra ut och bf 13/1  istället för 4/1 vilket bara vore bra trots att det inte stämmer med mitt äl

En liten sessa ska vi få denna gången och vi är överlyckliga,
    hade vi självklart varit över en pojk oxå,
    MEN vi har 2 riktigt grabbiga killar som älska bilar och actionfigurer, så detta känns riktigt kul, sen blir det inga fler barn har mannen bestämt så detta var våran chans att bryta trenden för min mor som har 5 barnbarn och alla killar    

• Pebbles82

Åh, grattis till lyckade UL, så härligt! Börjar längta tills på torsdag nu! 

• fabler
    pernillis skrev 2011-08-23 18:32:12 följande:
    Har idag varit på RUL och sett min lilla flicka (!!!!) och är jättelycklig. När jag såg min skrutta så fick jag en sådan styrka och har äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån hennes pappa som mest drar ner mig just nu. Så jag önskar och behöver all styrka jag kan få att ta mig igenom detta. Är livrädd men jag måste tänka på vad som är bäst för mig och min lilla. 
    Det är ett stort beslut men det är bra att du tänker på vad som är bäst för dig och flickan. Kram
    elias är världens sötaste!!!
  • Jämthund

Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??

• nya mamman
    Jämthund skrev 2011-08-23 19:55:48 följande:
    Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
    Nej, jag har lika. När jag ligger har jag en kula som går en bit över naveln och när jag sitter ser det ut som en stor valk. Men när jag står och går har jag en fin bebiskula =D Så du är inte ensam!
  • Alltochinget
    elingabriella skrev 2011-08-23 18:57:11 följande:
    Vi har RUL på torsdag morgon. Pirrigt värre :)
    Vi har också RUL torsdag morgon :) Klockan 08.00
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
Svar på tråden Januaribebis 2012