• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 08:26:15 följande:
    Tänk vad spännande med hus! Har alltid sagt att jag inte vill bo i annat än lägenhet, men det börjar krypa lite i skinnet nu... ;) 
    Ja vi har köpt ett hus med en lagom stor trädgård så de finns plats att leka men den tar inte så lång tid att klippa gräset. Vi har ju dock köpt ett hus som kräver en hel del renovering men vi börjar med nedervåningen för övervåningen kommer vi inte behöva förrens bebisen behöver eget rum. Och övervåningen går fortfarande att nytta så de kommer få vara lekrum för sonen till och börja med då hans rum inte kommer rymma alla hans leksaker.
    Men ska väl erkänna att jag här om natten låg och tänkte " vad har vi gett oss in på... vad är de för fel att bo i våran trea resten av livet". Men jag vet själv svaret och de e dessa förbannade trappor då vi bor tre trappor (två våningar) upp utan hiss och jag vägrar släpa en vagn upp och ner för dessa trappor igen och då samtidigt försöka få med sig en trottsig son upp... näää tack.
    elias är världens sötaste!!!
  • Krikiz
    APEW skrev 2011-08-22 21:20:02 följande:
    Hej

Idag var jag på RUL och allt såg bra ut. Hade moderkakan i framvägg, men jag har känt rörelser tidigt ändå.
    Det blir en liten pojke för oss. Går emot trenden lite. =)

Någon mer som fått väldigt ont i magen efter UL?
    Grattis till ett lyckat RUL och den lille killen där inne

Vi har vårt RUL imorgon kl. 09:00. Jag ska jobba inatt, så jag hoppas att jag inte är alltför trött och sliten när det blir showtime   Funderar på att bjuda sambon på mysfrukost på det närliggande fiket i väntan på UL - lite vardagslyx kan ju knappast skada?

Lycka till alla ni andra som också har era RUL framför er nu i dagarna!!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • curiosa

Ledig (ja eller det kanske är fel ord, arbetslös är nog mer rätt) idag och grejar för fullt här hemma.
    Försöker att redan nu börja förbereda inför kommande flytt om tre månader.
    Då flyttar vi till pv som nu håller på förfullt att bygga ut sitt hus så vi alla ska få plats.
    Säljer av en massa saker som inte behövs och kollar över vad som kommer att behövas.
    Hinner knappt tänka på bebis nu men imorgon är det v 20+0, redan halvvägs. Hur ska jag hinna allt som ska göras???

• Majskorn
    elinson skrev 2011-08-23 09:14:56 följande:
    urk.. har börjat få lite sura uppstötningar speciellt efter frukosten. Det som är ännu lite mer nasty är att jag tar omega-3 kapslar till frukost. Så jag går och rapar fiskolja hela förmiddagen.¨

Försöker döva det lite med kaffe... men det blir bara kaffe med fisksmak.

Någon fler som som fått denna lilla trevliga biverkning ännu? Ska lägga till att jag blir mätt tidigare än förrut och att magen min sitter väldigt högt ;)

Jag känner med dig, äter dock ingen omega 3 så fiskoljesmaken slipper jag...men halsbränna from hell och sura uppstötningar har jag (har aldrig haft i hela mitt liv innan grav) dessutom smakar all mat illa och jag blir mätt för minsta lilla...
  • APEW
    Krikiz skrev 2011-08-23 09:58:12 följande:
    Grattis till ett lyckat RUL och den lille killen där inne

Vi har vårt RUL imorgon kl. 09:00. Jag ska jobba inatt, så jag hoppas att jag inte är alltför trött och sliten när det blir showtime   Funderar på att bjuda sambon på mysfrukost på det närliggande fiket i väntan på UL - lite vardagslyx kan ju knappast skada?

Lycka till alla ni andra som också har era RUL framför er nu i dagarna!!!!!!
    Mysfrukost låter perfekt.
    Lycka till imorgon.
  • Pebbles82
    fabler skrev 2011-08-23 09:17:11 följande:
    Ja vi har köpt ett hus med en lagom stor trädgård så de finns plats att leka men den tar inte så lång tid att klippa gräset. Vi har ju dock köpt ett hus som kräver en hel del renovering men vi börjar med nedervåningen för övervåningen kommer vi inte behöva förrens bebisen behöver eget rum. Och övervåningen går fortfarande att nytta så de kommer få vara lekrum för sonen till och börja med då hans rum inte kommer rymma alla hans leksaker.
    Men ska väl erkänna att jag här om natten låg och tänkte " vad har vi gett oss in på... vad är de för fel att bo i våran trea resten av livet". Men jag vet själv svaret och de e dessa förbannade trappor då vi bor tre trappor (två våningar) upp utan hiss och jag vägrar släpa en vagn upp och ner för dessa trappor igen och då samtidigt försöka få med sig en trottsig son upp... näää tack.
    Låter ju faktiskt helt underbart! Huset blir ju mycket trevligare om man får sätta egen prägel på det sen! ;) 

Nu bor ju vi i ett sånt där område som det är skitdyrt (ett radhus här går väl på 4-5 mille plus månadsavgift) att köpa något i, så vi får nog snällt bo kvar i vår lägenhet tills dess att vi kommit överrens om att vi är redo att lämna Stockholm bakom oss. Lär nog inte dröja så länge tror jag! 

Jag tycker det är jobbigt att släpa med barnvagn och vi har ändå stoor hiss... 
  • fabler
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 10:18:23 följande:
    Låter ju faktiskt helt underbart! Huset blir ju mycket trevligare om man får sätta egen prägel på det sen! ;) 

Nu bor ju vi i ett sånt där område som det är skitdyrt (ett radhus här går väl på 4-5 mille plus månadsavgift) att köpa något i, så vi får nog snällt bo kvar i vår lägenhet tills dess att vi kommit överrens om att vi är redo att lämna Stockholm bakom oss. Lär nog inte dröja så länge tror jag! 

Jag tycker det är jobbigt att släpa med barnvagn och vi har ändå stoor hiss... 
    Ja de blir ju trevligare när de är klart och man slipper allt slipdamm !
    Ja husen här är aningens billigare vårat betala vi 1.150.000 och de är 133kvm.

Nej om man skulle ta och försöka börja göra nån lunch till mig och sonen. Tror de får bli rotmos och fiskkaker.
    elias är världens sötaste!!!
  • Someday
    Pebbles82 skrev 2011-08-23 08:21:30 följande:
    Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara.. :( Kräks du också eller mår du "bara" illa? 

Jag hann med en hel arbetsdag igår (första efter semester och inskolning) och nu sitter jag hemma med årets tyngsta förkylning som bara smög sig på. Blä! 
    Jag mår "bara" illa. Kan inte kräkas. Tror att jag hade mått bättre om jag hade kunnat det... Går omkring med känslan man har innan man blir magsjuk dygnet runt! Sväljer och sväljer... Inget hjälper! Usch vad jag gnäller känner jag. Borde vara glad och tacksam! Har ju längtat hela livet efter det här =)
  • Krikiz
    Someday skrev 2011-08-23 11:35:41 följande:
    Jag mår "bara" illa. Kan inte kräkas. Tror att jag hade mått bättre om jag hade kunnat det... Går omkring med känslan man har innan man blir magsjuk dygnet runt! Sväljer och sväljer... Inget hjälper! Usch vad jag gnäller känner jag. Borde vara glad och tacksam! Har ju längtat hela livet efter det här =)
    Finns det ingen möjlighet för dig att få akupunktur mot illamåendet - alternativt akupressur (de tejpar fast små frön på örat som du själv kan trycka på lite då och då under dagen)? Med sonen mådde jag precis som du gör i dryga åtta veckor. Trots att jag knaprade Lergigan som godis och använde Sea-Bands när jag inte jobbade blev det ingen skillnad. Det som tillslut räddade mig var Lergigan i kombination med akupunktur. Kan inte annat än starkt rekommendera det!!!!!!
    Nosce te ipsum.
  • Syoss
    fabler skrev 2011-08-23 07:57:27 följande:
    huvva, själv hade jag svårt att ta mig ur sängen när sonen ville gå upp vid sju. Tur jag skulle va hemma med  han idag för annars hade jag fått lov att gå upp kl sex för att hinna med tåget.

Igår var vi till huset och slet bort lite lister och ställde in våran nya kyl o frys i köket, ska bli så kul och få flytta in där.

Vi har också nyss köpt hus :) Vi får tillgång den 1:a september men vi har inte fått vår lägenhet såld än så vi har inte så bråttom med flytt, vilket känns både bra och dåligt. Lägenheten måste ju bli såld men eftersom det är billigare att bo i lägenheten så kommer vi bo kvar här ett tag till och istället börja måla och tapetsera lite i huset så länge :) Känns dock tråkigt att stå med dubbla hyror :/
    Jag har aldrig bott i hus under mina livsår så det ska bli spännande! :) 
Svar på tråden Januaribebis 2012