• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-25 11:18:30 följande:
    Tack, äntligen en som förstår hur jag menar. Självklart finns det värre saker som skulle kunna hända mitt barn än att det råkade bli fel kön. Men jag blev ändå besviken, och det måste jag erkänna. Och jag känner mig ganska ensam i min situation.
    Jag har absolut inte hängt med men tror att jag kan gissa mig till en diskussion om "tacksamhet" för att man väntar barn istället för besvikelse över att det inte blev det man hoppades på. Nog kan man vara väldigt tacksam för sin graviditet och verkligen längta efter sitt barn men om en person gått i 4 månader och hoppats på ett speciellt kön så måste denna få bearbeta sin besvikelse i lugn och ro och ställa om sig till det "nya" barnet. Utan pekpinnar. Att jämföra en sådan besvikelse med den sorg det innebär för andra som inte kan bli gravida eller förlorar sitt barn är inte samma sak. Att förlora ett barn är en extrem tragedi men att förlora ett "fantasibarn" kan vara nog så tufft för den enskilda individen. Jag dömer ingen men vill bara påpeka att att förlora ett "fantasibarn" (då menar jag ett barn man fantiserat om och så visar det sig vara ett helt annat barn man får - kan handla om vad som helst; kön, ögonfärg, diagnoser mm) är oxå en förlust (menar absolut inte att det är jämförbart med den tragedi det är att förlora ett barn).
  • minjalin

Någon mer i tråden som har mycket sammandragningar i vila? Jag får flera sammandragningar om dan när jag sitter eller när jag ligger i soffan eller sängen och tittar på tv eller ska somna. Får även när jag är i rörelse och speciellt om jag är kissignödig. Kommer bara ihåg att jag hade mycket sammandragningar förra grav när jag var längre gången och typ gick lite för fort eller var kissignödig och skulle resa mig för att gå på toa. Men har inget minne av att dom kom när jag var stilla och vilade, men kanske bara inte refelkterade över det och därför inte kommerihåg det ;) Ska till bm imorn och då ska jag passa på att fråga men är nyfiken på om andra har det så och kanske vet om det är normalt?

• Pebbles82
    minjalin skrev 2011-08-25 11:44:47 följande:
    Någon mer i tråden som har mycket sammandragningar i vila? Jag får flera sammandragningar om dan när jag sitter eller när jag ligger i soffan eller sängen och tittar på tv eller ska somna. Får även när jag är i rörelse och speciellt om jag är kissignödig. Kommer bara ihåg att jag hade mycket sammandragningar förra grav när jag var längre gången och typ gick lite för fort eller var kissignödig och skulle resa mig för att gå på toa. Men har inget minne av att dom kom när jag var stilla och vilade, men kanske bara inte refelkterade över det och därför inte kommerihåg det ;) Ska till bm imorn och då ska jag passa på att fråga men är nyfiken på om andra har det så och kanske vet om det är normalt?
    Om det är speciellt normalt kan jag inte svara på - men jag har.. ;) 

Blir jag stressad, går fort eller är trött kommer de oftare, men även stillasittande kommer de då och då. Inget som gör ont dock, bara lite obehagligt så jag är inte orolig!

(Hade med dottern också, var då sjukskriven till och från v 24 eftersom jag hade uppemot 60-70 sammandragningar per dag som störde arbetet och blev kontrollerad flera gånger utan inverkan på tappen) 

Håller tummarna för att din BM säger att det är normalt, annars får jag nog också kolla upp mina!  
  • minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 11:52:40 följande:
    Om det är speciellt normalt kan jag inte svara på - men jag har.. ;) 

Blir jag stressad, går fort eller är trött kommer de oftare, men även stillasittande kommer de då och då. Inget som gör ont dock, bara lite obehagligt så jag är inte orolig!

(Hade med dottern också, var då sjukskriven till och från v 24 eftersom jag hade uppemot 60-70 sammandragningar per dag som störde arbetet och blev kontrollerad flera gånger utan inverkan på tappen) 

Håller tummarna för att din BM säger att det är normalt, annars får jag nog också kolla upp mina!  

Jag tycker det är svårt att räkna dom för det är ju mer i perioder, kommer några stycken, sen kan det vara ugnt ett tag och har jag fullt upp, typ springer omkring på jobbet så tänker jag inte på att jag får några så jag känenr det mest när jag är stilla. Men det är säkert inget farligt så länge dom inte blir regelbundna eller gör ont. Men jag har mycket uvi plus GBS förr grav så ska nog ta med ett uriprov imorn och fråga om de kan göra en odling för säkerhets skull.
  • Pebbles82
    minjalin skrev 2011-08-25 11:59:28 följande:
    Jag tycker det är svårt att räkna dom för det är ju mer i perioder, kommer några stycken, sen kan det vara ugnt ett tag och har jag fullt upp, typ springer omkring på jobbet så tänker jag inte på att jag får några så jag känenr det mest när jag är stilla. Men det är säkert inget farligt så länge dom inte blir regelbundna eller gör ont. Men jag har mycket uvi plus GBS förr grav så ska nog ta med ett uriprov imorn och fråga om de kan göra en odling för säkerhets skull.
    Det tycker jag absolut, man ska inte chansa om man vet att det finns såna saker som kan ligga bakom! Börjar mitt dra igång på "riktigt" igen så kommer jag såklart också ta urinprov för att vara på den säkra sidan! :) 
  • mabuse

Var på RUL idag - vad underbart det var! Jag hade svårt att hålla mig för skratt nästan hela tiden. Så roligt se den böka omkring därinne och känna att det verkligen är bebisen kom känns när det känns i magen! Åh så sött när den vrider sig och viftar med armarna och sparkar med benen och gör små ansiktsminer! Vi hade en kanonbra BM också som först sa att hon skulle titta lite i tysthet och sedan berätta - och det gjorde hon jättebra. Av de fyra bilderna blev det dock bara en som vi nästan blev nöjda med, men jag kommer minnas känslan och händelsen lääänge så det gör inte så mycket...

Det var också extra roligt att jag blev beräknad till exakt det datum jag räknat med - dvs tre dagar framåt från vad MVC räknat med (så att jag får lite bevis för att det verkligen blev när jag visste att det blev ;) OCH att både jag och mannen såg vad det blir kön (vilket de vägrar berätta där vi gör UL), och könet var också precis som jag vetat hela tiden! Så skönt att kunna skratta lite åt att man gått runt och förnekat vad man egentligen vetat, nu är det svart på vitt! Och jag känner mig såå lycklig!

• minjalin
    Pebbles82 skrev 2011-08-25 12:03:46 följande:
    Det tycker jag absolut, man ska inte chansa om man vet att det finns såna saker som kan ligga bakom! Börjar mitt dra igång på "riktigt" igen så kommer jag såklart också ta urinprov för att vara på den säkra sidan! :) 

Jo bättre med en odling för mycket än för lite. Jag har haft 6 stycken på knappt en timme nu när jag suttit vid datorn. Men dom är ju bara obehagliga, inte smärtsamma. Får se vad bm säger imorn :)
  • Jamirl

anonym: ÅH grattis! Va kul att allt gick bra! Hoppas på en kille då, blir vi några fler

• Pebbles82

Mabuse: Låter underbart! 

2½ timme kvar nu för min del! Lite alvedon, lite hostmedicin, nässprey och en dusch på det så borde jag fixa ett besök som förhoppningsvis är trevligt!
    (Och ja, man var välkommen trots ihärdig förkylning)

• bumbi 84
    minjalin skrev 2011-08-25 11:44:47 följande:

Jag har massvis!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012