• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • mabuse

Ja, eller hur Pebbles82! Hoppas du också får en härlig upplevelse trots förkylning - lycka till!

• Syoss
    zatori skrev 2011-08-24 23:06:32 följande:
    Ah, okej. Då förstår jag. Ja, jag känner också att det är en trygghet att syrran nyss fått barn. Då kan jag fråga henne om saker och ting och hon kan lära mig allt hon kan om bebisar! ;) Ja, jag hörde att hon skulle kika förbi och kolla in lyan igen! :) Hoppas ni får den såld nu.

Jaha! Men ungefär hur många timmar i månaden blir det då - 50 eller 150? Trist att inte orka jobba också, pengar är ju en nödvändighet. :/ Ja, jag har hört att du mått väldigt dålgit till och från. Förstår att det roligaste inte är att stå i matoslukt hela dagarna då. Särskilt om man måste stressa omkring också då blir man ännu mer illamående. Hur är det nu lite längre fram i graviditeten, mår du bättre?

Vad spännande att se åt vilket håll ni blir flyttade nu då. :) Kul att det (än så länge) bara skiljer fyra dagar mellan oss! :)

Ja så himla svårt ska de väl inte va att få den såld tycker man :)

Från början jobbade jag 100 timmar i månaden, sen i början av graviditeten gick jag ner till 60 och nu i september kortar vi ner mina arbetspass till max 5 timmar, så då måste jag även gå ner till 40 i månaden. Jag tar extrapass också när jag orkar. Tur att L förstår att jag inte klarar av att jobba mer än så. Är det mycket att göra så är det inte ens säkert att man hinner får sin rast.. Nu mår jag väl lite bättre än vad jag gjorde först men nu har jag mycket migrän istället. Upp till 2 anfall i veckan om jag har otur. Och fogarna spökar, det är därför vi har kortat ner längden mina arbetspass, kan knappt gå när jag kommer hem.
    Min arbetskompis fick inte sin gravidpeng beviljad så jag har inte så mycket hopp för att jag ska få det heller :/
    Hur mår du, du har väl mått ganska bra hittills va? :) 

Usch, jag börjar bli riktigt nervös för RUL nu. Ett dygn kvar.. Jag drömde hemska mardömmar om det inatt :( Tur att jag ska iväg och jobba ikväll, då somnar jag som en stock sen, annars hade det nog inte blivit så mycket sömn i natt.   
  • Alltochinget

Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • bumbi 84
    Alltochinget skrev 2011-08-25 12:49:35 följande:
    Jag behöver råd och tips om BABYSKYDD. Ni som har barn sen innan (eller känner nån som har barn) vad har/hade ni/de för babyskydd? Tycker det är så svårt att välja! Det är stor skillnad i pris men hur skiljer de sig från varandra? Vilket är bäst?
    Vi har haft brio. och det har även dom flesta bekanta.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • minjalin
    Alltochinget skrev 2011-08-25 12:49:35 följande:

Hade BRIO Primo och kommer ha samma babyskydd till denna bebisen
  • bumbi 84
    MaHo89 skrev 2011-08-25 13:05:16 följande:
    Tack för mig och lycka till
    Nej men fy! gick det inget bra?
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012