• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85

Så där tänker min sambo också marickan.... Jag känner inte så, tvekar inte på att kunna älska nästa barn lika mkt så jag har sagt till min sambo att han är ensamast i världen om att känna så... Men tydligen inte hihi

• Jessica82
    marickan skrev 2011-08-26 14:19:57 följande:
    Man har ju så mycket funderingar och grubblerier under en graviditet. För mig var det könet på bebisen jag grubblade på förra graviditeten. Den här gången tänker jag att oberoende av vilket kön bebisen har så känns det helt orimligt att jag ska kunna älska en till lika mycket som jag älskar min dotter. Känns som att det inte går. Sen tänker jag att det ordnar sig garanterat. Sen tänker jag, men tänk om jag verkligen inte älskar den nya bebisen lika mycket? Då kommer jag ju avsky mig själv... Sådär håller jag på och grubblar :)

det där är lite klurigt att reda ut :) älskar inte nån av mina söner mer eller mindre, bara på ett annat sätt, dom är ju olika individer och med väldigt olika egenskaper som jag både älskar och gillar mindre :D,

min stora är ju min förstfödda och är "speciell" på det viset, 2:an känner jag är speciellt nära då han har jag fött naturlig väg (hade lite svårt med samhörigheten till den stora första veckorna efter akutsnitt).

kanske går att jämföra som kärleken till sina egna föräldrar?! mamma och pappa är ju lika viktiga fast två olika människor :) 
  • marickan

Jessica82: Vilken bra beskrivning det där med sina föräldrar. Helt plötsligt väcktes en tanke som jag aldrig förut tänkt. Min egen mamma gick bort när jag var liten och jag har vuxit upp med min pappa och bröder. Kanske var det därför som jag så gärna önskade en dotter under min förra graviditet, för att kunna skapa den mor och dotterrelation som jag själv har saknat :)
    Nåja, hur som helst, man vill ju vara en så bra förälder som möjligt. Det är väl därför som sådana här tankar snurrar i skallen :)

• Syoss
    zatori skrev 2011-08-26 15:52:32 följande:
    Syoss: Har ni varit iväg på RUL idag nu då? Hur har det gått?

Ja och allt gick superbra! :D Jag blev flyttad 4 dagar, så jag är i v.18+5 idag och BF 21:a januari. Bebis knep med benen ganska mycket men vad BM kunde se så är det en pojk :) och både jag och L sa till varandra efter åt att vi båda troligen hade skymtat en liten snopp när hon mätte lårbenet :)
    Gud så lättad jag känner mig nu! 
  • doriah
    marickan skrev 2011-08-26 14:19:57 följande:
    Man har ju så mycket funderingar och grubblerier under en graviditet. För mig var det könet på bebisen jag grubblade på förra graviditeten. Den här gången tänker jag att oberoende av vilket kön bebisen har så känns det helt orimligt att jag ska kunna älska en till lika mycket som jag älskar min dotter. Känns som att det inte går. Sen tänker jag att det ordnar sig garanterat. Sen tänker jag, men tänk om jag verkligen inte älskar den nya bebisen lika mycket? Då kommer jag ju avsky mig själv... Sådär håller jag på och grubblar :)
    Så tänkte jag när jag väntade min lilla också men jag hörde en sån bra "liknelse" här om dagen. Det är som om en dörr öppnar sig när man får barn - och hela den dörrren är fylld med kärlek för sitt barn så när man väntar tvåan tänker man "hur ska jag någonsin få in mer kärlek genom den där dörren, det går ju inte!" Men så föds tvåan - och då öppnar sig en helt ny dörr, brevid den andra
    Elsa och Lovis mamma
  • Jessica82
    marickan skrev 2011-08-26 17:14:50 följande:
    Jessica82: Vilken bra beskrivning det där med sina föräldrar. Helt plötsligt väcktes en tanke som jag aldrig förut tänkt. Min egen mamma gick bort när jag var liten och jag har vuxit upp med min pappa och bröder. Kanske var det därför som jag så gärna önskade en dotter under min förra graviditet, för att kunna skapa den mor och dotterrelation som jag själv har saknat :)
    Nåja, hur som helst, man vill ju vara en så bra förälder som möjligt. Det är väl därför som sådana här tankar snurrar i skallen :)

oj. kände hur klumpig jag var som skrev så, är ju absolut inte alltid så självklart att alla har båda föräldrar :( tur du inte tog illa upp :)
  • marickan

doriah: Ja det där med dörrarna har jag hört nån gång förut. Det är nog ett bra sätt att beskriva känslan man har för sina barn. Men jag tänker ändå att dörröppningarna kanske jan vara olika stora... rymma olika mycket kärlek... Fast om ett år skrattar jag nog åt det här tramset, jag kan idag tycka att jag tänkte mycket fånigt under första graviditeten och den första tiden med dottern ;)

• marickan

Jessica82: Jag tyckte bara det var intressant. Har aldrig tänkt på den liknelsen förut, men jag kan tänka mig att mor och dotterrelationen kändes extra speciell just för mig då min mamma inte fick vara med så länge. Jag är övertygad om att om man har vissa tankar så bottnar dom i nånting. Bullen i ugnen verkar ha klart för sig varför hon så gärna önskar sig en son. Men jag har egentligen aldrig tänkt på varför jag så gärna ville ha en dotter, jag bara ville det och sen när hon kom har jag inte tänkt mer på det förrän nu då jag är gravid igen :)

Svar på tråden Januaribebis 2012