• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Idag hände det som jag bara väntat på, jag svimma! Jag har känt mig yr och svimfärdig i flera dagar och idag så försvann bara allt....nu har jag legat i sängen i timmar och hela världens snurrar för mig. Imorgon om jag känner såhär blir det söka sig lite vård för se om jag kan få nåt som hjälper mig emot detta. För jag kan ju inte gå och hålla på svimma ka ju skada mig!

• PrickenoGrodan
    Syoss skrev 2011-08-26 17:23:03 följande:

Ja och allt gick superbra! :D Jag blev flyttad 4 dagar, så jag är i v.18+5 idag och BF 21:a januari. Bebis knep med benen ganska mycket men vad BM kunde se så är det en pojk :) och både jag och L sa till varandra efter åt att vi båda troligen hade skymtat en liten snopp när hon mätte lårbenet :)
    Gud så lättad jag känner mig nu! 

Jag har också den 21/1! Fast jag trodde jag var i 18+6???
  • Jamirl

shadowstorm:Nämen hjälp! Behöver du järn kanske?

• doriah
    Jamirl skrev 2011-08-26 21:58:37 följande:
    shadowstorm:Nämen hjälp! Behöver du järn kanske?
    Eller kanske lågt blodtryck? Krya på dig...
    Elsa och Lovis mamma
  • shadowstorm

Jag gissar nästan på båda...ska ta kontakt med sjukvården imorgon och sedan vända mig till MVC på måndag morgon direkt. För jag mår såå dåligt...och såhär kan jag ju inte gå runt och må, livrädd jag ska ramla i trappen, eller att jag ska svimma när jag sitter och kör bil...NÄ uuhua

• Pusselbiten86

Får man joina er.

Gick ut med min graviditet idag när vi hade varit på UL.
    Skrev såhär efter mitt ul i trådar ni kanske kan hjälpa mig?

detta är mitt 4:e barn :)

Ja vi var på Ultraljud idag.
    Skulle vara i 19+5.
    Men hon mätte de till 18+3.

Huvudet är normal stort, likaså magen . MEN inte benen..
    De är nästan 2 veckor korta med måtten på huvud och mage.
    Hon fick Huvud och mage till 19+1. 
    Men benen till 17+2..

Så de vet inte vad och om de är något fel.

Pappan till barnet och hans ena dotter har något som heter 
    genetisk kortväxthet men de vet inte om de är.
    De sa att generellt så är alla bebisar upp till vecka 20 lika stora.

Så läkaren om 2 veckor ska avgöra om de är något fel eller dyl.
    De kunde inte heller se hela bilden på fyrkammar bilden på hjärtat så de måste kolla upp hjärtat en gång till.

Men annars verkade den må bra där inne sa BM.

Vi kollade inte upp könet så det får bli en överraskning denna gången!! 

NÅGON som varit med om detta eller känner någon som har det ??? 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210
  • Syoss
    PrickenoGrodan skrev 2011-08-26 21:36:55 följande:

Jag har också den 21/1! Fast jag trodde jag var i 18+6???

Konstigt. Har du varit iväg på RUL? På pappret vi fick med oss hem står det 18+5 :)
  • LillaEko

Tror bebis haft gympapass i magen ikväll.
    Varit jätteaktiv och buffat som sjutton. Så nu har maken fått känna massa buffar med då han legat med huvudet på magen och lyssnat. Såååå mysigt!

• got2b
    Krikiz skrev 2011-08-26 13:41:47 följande:
    Jag är också en inbiten hästtjej
    Har dock dragit ner på antalet ridpass för att få ihop logistiken här hemma, men jag hoppas på att kunna fortsätta så länge det bara går. Om inte annat får det bli mycket skrittarbete eller longering på slutet. Hoppas också på att kunna komma igång igen så snabbt som möjligt efter förlossningen, men det ställer ju lite krav även på sambon, då det är en bit till stallet
    Jag har ingen egen häst då jag inte har tillräckligt med tid för det. Men rider lektion en gång i veckan för att hålla igång. Hade häst för många år sedan men sen kom skola och stadsboende i vägen och sen har det inte blivit av. Tog upp ridningen på allvar igen för två år sedan. Känner att ett pass i veckan räcker gott och väl för tillfället. Får se hur länge jag orkar rida bara. Förra helgen var jag helt slut efteråt Glad
    Min sambo har sagt att han gärna är ensam med bebis eller följer med när jag börjar rida sen igen. Hoppas man kan komma igång ganska snabbt sen. Har hört att stabiliteten i magen tar ett tag att få igen..
  • elle123

Hej!

Jag håller också på med hästar! Har ridit fram till nu, är i v. 21. Senaste gångerna jag ridit har jag känt mig lite orolig! Tänk om jag trillar av? Så det är nog tyvärr dags att ta en paus i ridningen nu. Vill inte riskera att trilla av och få missfall eller en fraktur så här sent i graviditeten. Men det är tråkigt att sluta nu för jag mår bra av att rida, känns fortfarande jätte bra för kroppen att sitta på hästen.
    Vid min förra graviditet så slutade jag också vid denna tiden att rida, också då pga oro för att trilla av och skada mig eller barnet. Efter förlossningen kunde jag inte rida förrän efter 6 månader pga att jag fick en spricka i svanskotan vid förlossningen så det gjorde helt enkelt för ont att sitta i en sadel. Hoppas det blir snabbare uppsittning den här gången!! 

Svar på tråden Januaribebis 2012