• Liina87

Januaribebis 2012

Haanky: hon väger 1844 och jag är i vecka 33 går in i 34 på söndag. :))

• Liina87
    MissT skrev 2011-12-03 19:04:59 följande:
    Mitt sf-mått har stått still de senaste veckorna. Hade 31 i v 31+4 och nu i v 34+0 var det fortfarande 31. Magen växte mycket i början för i v 24+4 hade jag 26 men sen har det bara vuxit 5 cm på 10v. Ska göra en mätning till nästa vecka för att kolla upp det. Men det är säkert ingen fara för någon av oss. För mig är det olika BM som mätt så lite kan ju bero på det eller att bebisen ligger på annat sätt osv.
    Jag har funderat lite på det här med sf måttet, jag har legat strax ovanför medel strecket men nu sist låg jag strax under var då i vecka 33+ och låg på 30,5 cm, men var tvungen att mäta omkretsen på magen när jag kom hem och där har magen växt massor även om inte sf måttet visade det.
    Det jag menar är att man ska nog inte stirra sig blind på sf måttet då det känns som om det beror på hur bebisen ligger osv, men jag kan ju ha helt fel. Min bm sa iallafall att jag inte behöver vara orolig.  
  • Liina87
    pernillis skrev 2011-12-10 13:42:40 följande:
    Tjejer, vad vet ni om hallonbladste? Hur mycket ska man dricka och när ska man börja? Vad ska det vara bra för? Läser så mycket olika om det så tänkte kolla er erfarenhet!
    Jag tar gärna emot tips också.
    Jag har dock beställt hem det så hoppas jag får det i nästa vecka.

Jag beställde det härifrån  http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168 och det står även lite med dosering där, men tyvärr inte hur många koppar om dagen.
  • Liina87
    LillaEko skrev 2011-12-10 19:59:52 följande:
    Jag har också tänkt beställa det. Just för aatt man hört att det kan ha positiv effekt.
    Ja det är ju värt att testa sen får man se hur det blir.

• Liina87

Tärning6;: så har jag också det. Känns som en rejäl Mensvärk och sen är det bra igen men det kommer från och till hela dagen. Tur att jag ska till bm imorgon så får jag fråga henne om det:)

• Liina87

Allt gick bra hos BM idag, SF måttet hade ökat så det var skönt har nu 32 och är i vecka 35+3. Blev dock lite nervös när hon kallade om en annan barnmorska för att dubbel kolla det måttet hon hade fått, men de fick samma och allt annat såg bra ut. Hon ligger även med huvudet neråt men det är fortfarande ruckbart.

http://www.linapetite.blogspot.com/

• Liina87

Tärning6: jag har precis samma känsla som dig, tror att vår lilla prinsessa tittar ut tidigare, frågan är bara när, eller om det bara är en fixide det återstår att se.

• Liina87

På tal om något positivt i dagens tråd;) skämt o sido:) då har jag nu packat bb-väskan och oj det blev en hel del grejer, packade en väska till mig och en till lillsessan, kan säga att det var riktigt mysigt att sitta i sängen och titta och lägga ner alla sakerna snyggt och prydligt i väskan:)

Svar på tråden Januaribebis 2012