EFI skrev 2011-05-22 04:16:47 följande:
Om man läser Webhallens information om reklamationer, så står det klart och tydligt att man i första hand skall ringa produktens support, men att Wehallen därefter tar fullt ansvar;
"För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel (för butiks- respektive postorderköp). Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för Webhallens testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer."
Vidare kan man under garantier läsa följande:
"Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Webhallen lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade."
Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Webhallen står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvarsadress. Webhallen ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.
Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.
Hade jag varit du, så hade jag ringt och bett att få prata med deras högsta chef. Är det så att de skulle ha klantat sig i supporten, så kommer han eller hon att rätta till detta. I övrigt blir det svårt att göra någon rättvis bedömning, utan att först ha hört Webhallen uttala sig i detta ärende. Vi har nu bara ditt ord, och det finns alltid två sidor av ett mynt.
Ja men de har ju sagt att de inte har nåt ansvar för det jag har köpt utan du får vända dig till tillverkarens support.
Det är det som har gjort mig förbannad när det är de som har sålt varan så är det ju deras ansvar.
Jag har pratat med chefen både på kundtjänst och service avd delningen och de säger att deras personal har inte gjort nåt fel när de har frågat dem utan det är jag som har missuppfattat
allting.De är tydligen helt felfria och kan inte göra fel alls.
Men jag har skickat in mina krav på ersättning nu som de har bett mig om ett antal gånger säger dem fast de har sagt att det blir inte tal om nån ersättning alls så man kan ju undra hur man tolkar en sån sak??