• mrfocus

    Webhallen och deras metoder

    Vill man ha ersättning för något som man har haft besvär med så säger de att de har inget ansvar utan det är tillverkarens ansvar!Då kan man ju undra vad har vi konsumentköpslagen till där det står att det är säljaren som är ansvarig och ska inte hänvisa till leverantör eller tillverkaren men det bryr de sig inte om alls.

  • Svar på tråden Webhallen och deras metoder
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-21 19:33:36 följande:
    Jag har aldrig haft problem med webhallen, det är alltid mitt första val när det gäller köp, och de har alltid hjälpt mig, så jag känner inte alls igen det du säger. Men om du har gått på dom som du gör i den här tråden så förstår jag nästan om dom skjuter ut taggarna.
    ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
    Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
    Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
    Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
    Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-05-21 20:19:15 följande:
    ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
    Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
    Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
    Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
    Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
    Om man läser Webhallens information om reklamationer, så står det klart och tydligt att man i första hand skall ringa produktens support, men att Wehallen därefter tar fullt ansvar;

    "För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel (för butiks- respektive postorderköp). Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för Webhallens testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer."


    Vidare kan man under garantier läsa följande:
    "Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Webhallen lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade."

    Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Webhallen står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvarsadress. Webhallen ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.


     


    Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.


    Hade jag varit du, så hade jag ringt och bett att få prata med deras högsta chef. Är det så att de skulle ha klantat sig i supporten, så kommer han eller hon att rätta till detta. I övrigt blir det svårt att göra någon rättvis bedömning, utan att först ha hört Webhallen uttala sig i detta ärende. Vi har nu bara ditt ord, och det finns alltid två sidor av ett mynt. 


  • EFI
    Förtydligande:
    I och med att man beställer en vara från en leverantör, så godkänner man även de villkor som gäller för köpet. Detta avtal gäller så länge det inte står i strid med KkL.


  • c0ol
    mrfocus skrev 2011-05-21 20:19:15 följande:
    ja men nu är det ju så här dem har varit mot mig då är det ju inte så konstigt att man blir förbannad heller eller ska du godta att de inte bryr sig om att det är trasigt efter knappt en månad och de säger att det får du ta med dem istället,men det är ju dem som säljer skiten som får ta allt och ingen annan.
    Nej det tror jag inte du skulle tycka heller.
    Och när de ljuger och säger nåt helt annat då brister min gräns för vad jag tål ska jag lova dig.
    Och det har den gjort med det här företaget nu när de gör så här.
    Ska aldrig mer ha nåt med det här företaget att göra det sa jag till han på service avddelningen när det beter sig så som dem gör.
    Du har ju godtagit de vilkor som EFi postade, och det har alltid fungerat för mig, jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen du ger, skulle samma sak hända mig så kanske jag också skulle reagera, men aldrig på det sätt du beskriver, jag kan faktiskt förstå om de du pratar med har reagerat negativt om det du sagt till dom är det du skrivit här.

    Men hoppas det löser sig, och så får du använda någon annan butik i fortsättningen. 
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-05-22 04:16:47 följande:
    Om man läser Webhallens information om reklamationer, så står det klart och tydligt att man i första hand skall ringa produktens support, men att Wehallen därefter tar fullt ansvar;

    "För att kunna reklamera en produkt måste du uppvisa/bifoga kvitto eller följesedel (för butiks- respektive postorderköp). Webhallen testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri debiteras kunden från 250 kr för Webhallens testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer. Vid eventuell tvist följer Webhallen ARN:s rekommendationer."

    Vidare kan man under garantier läsa följande:
    "Webhallen lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor, förbrukningsartiklar såsom tex batterier samt demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Webhallen lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade."

    Om du vill returnera en trasig produkt du fått hemskickad, kontakta kundtjänst via mail eller telefon för utförlig returinformation. Webhallen står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvarsadress. Webhallen ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ.


     


    Om du har köpt produkten i någon av våra butiker ber vi dig komma in och tala med vår returpersonal så hjälper de mer än gärna till att avhjälpa problemet genom att ta in produkten för service.


    Hade jag varit du, så hade jag ringt och bett att få prata med deras högsta chef. Är det så att de skulle ha klantat sig i supporten, så kommer han eller hon att rätta till detta. I övrigt blir det svårt att göra någon rättvis bedömning, utan att först ha hört Webhallen uttala sig i detta ärende. Vi har nu bara ditt ord, och det finns alltid två sidor av ett mynt. 
    Ja men de har ju sagt att de inte har nåt ansvar för det jag har köpt utan du får vända dig till tillverkarens support.
    Det är det som har gjort mig förbannad när det är de som har sålt varan så är det ju deras ansvar.
    Jag har pratat med chefen både på kundtjänst och service avd delningen och de säger att deras personal har inte gjort nåt fel när de har frågat dem utan det är jag som har missuppfattat allting.De är tydligen helt felfria och kan inte göra fel alls.
    Men jag har skickat in mina krav på ersättning nu som de har bett mig om ett antal gånger säger dem fast de har sagt att det blir inte tal om nån ersättning alls så man kan ju undra hur man tolkar en sån sak??
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-21 19:33:36 följande:
    Jag har aldrig haft problem med webhallen, det är alltid mitt första val när det gäller köp, och de har alltid hjälpt mig, så jag känner inte alls igen det du säger. Men om du har gått på dom som du gör i den här tråden så förstår jag nästan om dom skjuter ut taggarna.
    c0ol skrev 2011-05-22 11:12:36 följande:
    Du har ju godtagit de vilkor som EFi postade, och det har alltid fungerat för mig, jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen du ger, skulle samma sak hända mig så kanske jag också skulle reagera, men aldrig på det sätt du beskriver, jag kan faktiskt förstå om de du pratar med har reagerat negativt om det du sagt till dom är det du skrivit här.

    Men hoppas det löser sig, och så får du använda någon annan butik i fortsättningen. 
    Ja det kan jag lova dig att hos det här skojar och bluff företaget ska jag aldrig mer ha nåt med och göra för så som de är så kan de ha sin skit för sig själva och hoppas att folk inser att de är bara ute efter att tjäna pengar och sen skiter i allt annat och hänvisar till tillverkaren så slipper vi ta hand om de problem som blir.
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-05-22 12:05:49 följande:
    c0ol skrev 2011-05-22 11:12:36 följande:
    Du har ju godtagit de vilkor som EFi postade, och det har alltid fungerat för mig, jag känner inte alls igen mig i den beskrivningen du ger, skulle samma sak hända mig så kanske jag också skulle reagera, men aldrig på det sätt du beskriver, jag kan faktiskt förstå om de du pratar med har reagerat negativt om det du sagt till dom är det du skrivit här.

    Men hoppas det löser sig, och så får du använda någon annan butik i fortsättningen. 
    Ja det kan jag lova dig att hos det här skojar och bluff företaget ska jag aldrig mer ha nåt med och göra för så som de är så kan de ha sin skit för sig själva och hoppas att folk inser att de är bara ute efter att tjäna pengar och sen skiter i allt annat och hänvisar till tillverkaren så slipper vi ta hand om de problem som blir.
    Jag kan inte låta bli att tycka att du är rejält osaklig när du kallar dem för skojar- och blufföretag. Med tanke på hur nöjda alla andra är, så förtjänar de inte dessa epitet för att en kund (du) blivit missnöjd. Det finns inga företag med 100% nöjda kunder, för det finns alltid kunder som aldrig blir nöjda.


  • mrfocus

    Nej men jag har handlat där förut med och inte haft något som helst negativt och säga om dem.Men så som dem har sagt till mig nu och har ljugit för mig så är de det i mina ögon hädanefter.Nej det vet jag med men det finns säkert mer än jag som tycker likadant och andra som tycker tvärtom.


    Men det står jag för att jag tycker de är i mina ögon.Men de behöver inte va bekymrade för de ska slippa mig för all framtid och jag ska inte besvära dem något mera.För jag vill inte ha nån kontakt med dem över huvud taget.


    De ska bara få göra rätt för sig så ska de slippa mig sen.

  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-05-22 20:10:29 följande:
    Och här är ännu en anledning till att älska webhallen www.webhallen.com/blog/2011/05/vi nnare-veckans-tips-19/
    Nej du då lär de och få muta mig bra om jag ska älska det här företaget och handla där.
    Nej det är så en kräks bara en hör namnet nu för tiden.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder