• mrfocus

Webhallen och deras metoder

Vill man ha ersättning för något som man har haft besvär med så säger de att de har inget ansvar utan det är tillverkarens ansvar!Då kan man ju undra vad har vi konsumentköpslagen till där det står att det är säljaren som är ansvarig och ska inte hänvisa till leverantör eller tillverkaren men det bryr de sig inte om alls.

• Svar på tråden Webhallen och deras metoder
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-06-06 19:07:11 följande:

Men då behöver du ju inte läsa dem något mera då när du har fått ditt svar att det är jag som har gjort fel enligt dig.

Och webhallen är så bra och handla hos.

Goddag yxskaft.
    Apple user since 1987
  • mrfocus
    inze skrev 2011-06-06 20:16:04 följande:
    Bara för att den oändliga tråd i alla fall bara fortsätter kan jag ju säga att jag har ett abonnemang där samtal till fasta telefoner bara kostar i uppringningskostnad d v s under kronan oavsett hur länge jag sedan får vänta på att nån svarar elelr hur länge jag pratar med någon.
    Du menar då att jag ska byta abonemang för att jag ska ringa till det där företaget?
    Det har jag ingen anledning att göra utan då får de ju betala det som det kostar.
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-06-07 00:58:41 följande:
    Goddag yxskaft.
    Ja du det är väl du som är ett yxskaft
  • inze
    mrfocus skrev 2011-06-07 06:41:15 följande:
    Du menar då att jag ska byta abonemang för att jag ska ringa till det där företaget?
    Det har jag ingen anledning att göra utan då får de ju betala det som det kostar.
    Det sa jag väl inget om men du undrade ju över vad man kunde ha som inte kostar så mycket som du tydligen får betala för att ringa med ditt abonnemang och då gav jag ett exempel på att det finns abonnemang som kostar mindre.
  • mrfocus
    inze skrev 2011-06-07 07:28:51 följande:
    Det sa jag väl inget om men du undrade ju över vad man kunde ha som inte kostar så mycket som du tydligen får betala för att ringa med ditt abonnemang och då gav jag ett exempel på att det finns abonnemang som kostar mindre.

Ja jag har halebop vänner och finns det de som är billigare då?

Då skulle ju varenda en ha dem i så fall om det nu vore så.

Men det är ju inget och tjafsa om.Tycker vi lägger ner allt prat på den här länken nu för det är väl överstökat nu ?

• c0ol
    mrfocus skrev 2011-06-06 11:52:27 följande:

Ja känner du så så är det ju bra i så fall men då har du ju tur att det är så då!

Då undrar jag varför ska jag lägga ut ett par hundra i samtalskostnader för för nåt som de har sålt?

Då kan du ju skicka mig 200 hundra kronor då.Du kan ju höra av dig så kan du få kontonr om det inget är och bråka om..

Vi leker med att du ringt 10 samtal till dom, det kostar 7,90 i uppkopplingsavgift för dig, där är det ca 192:- kvar som du har pratat för, det ger ungefär 5 timmar och 30 minuter i samtalstid, alltså ca 30 minuter per samtal.

eller säg att du ringt väldigt många ggr men kort till dom, 100 samtal ger 79:- i uppkopplingsavgift , det blir då ca 3 timmar och 30 minuter samtalstid totalt på 100 samtal, ca 2 minuter per samtal, det är nog inte rimligt.

tex så är telenor rörligt billigare än halebop vänner. 
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-06-09 12:23:01 följande:
    Vi leker med att du ringt 10 samtal till dom, det kostar 7,90 i uppkopplingsavgift för dig, där är det ca 192:- kvar som du har pratat för, det ger ungefär 5 timmar och 30 minuter i samtalstid, alltså ca 30 minuter per samtal.

eller säg att du ringt väldigt många ggr men kort till dom, 100 samtal ger 79:- i uppkopplingsavgift , det blir då ca 3 timmar och 30 minuter samtalstid totalt på 100 samtal, ca 2 minuter per samtal, det är nog inte rimligt.

tex så är telenor rörligt billigare än halebop vänner.

Vilken energi folk kan ha då !

Då har de inte myckket och göra vill jag säga.

Men nu är det ju så att det var så det var och det är ju så verkligheten är och hur länge det har tagit eller inte men jag har ju sett på räkningen och räknat ihop det och då blev det så.

• c0ol
    mrfocus skrev 2011-06-10 19:56:35 följande:

Vilken energi folk kan ha då !

Då har de inte myckket och göra vill jag säga.

Men nu är det ju så att det var så det var och det är ju så verkligheten är och hur länge det har tagit eller inte men jag har ju sett på räkningen och räknat ihop det och då blev det så.

Tar ca 3 minuter att räkna ut och att hitta ett billigare abonnemang till dig. Du borde vara glad att folk vill hjälpa dig, men det du uppvisar är en otrolig bitterhet.

Ja såklart har du räknat ut efter den detaljerade specen, för det är ju den du ska skicka in så att du kan få ersättning för dina utlägg.
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • mrfocus
    c0ol skrev 2011-06-12 12:09:04 följande:
    Tar ca 3 minuter att räkna ut och att hitta ett billigare abonnemang till dig. Du borde vara glad att folk vill hjälpa dig, men det du uppvisar är en otrolig bitterhet.

Ja såklart har du räknat ut efter den detaljerade specen, för det är ju den du ska skicka in så att du kan få ersättning för dina utlägg.

ja det är ju det jag har gjort med ja men det abonnemanget jag har är billigt för mig det jag ringer och jag brukar ju inte sitta i telefon kö var dag heller så jag är nöjd med det jag har nu och tänkker behålla det med.

Men tack för omtanken iaf!

• EnLitenSkvätt
    mrfocus skrev 2011-06-07 06:41:15 följande:
    du kan ju räkna med att det någonstans i något avtal eller diverse att de inte ersätter förlorad arbetsinkomst eller ersätter telefonkostnad för att du har ringt..

däremot så ska dom ju inte frånsäga sig ansvaret att ta hand om en produkt dem sålt om det är fel på den,
    smisk ska dom ha!
  • mrfocus
    EnLitenSkvätt skrev 2011-06-20 07:13:33 följande:
    du kan ju räkna med att det någonstans i något avtal eller diverse att de inte ersätter förlorad arbetsinkomst eller ersätter telefonkostnad för att du har ringt..

däremot så ska dom ju inte frånsäga sig ansvaret att ta hand om en produkt dem sålt om det är fel på den,
    smisk ska dom ha!
    Ja men nu är det överstökat och jag har fått de pengar jag har lagt ut för alla samtal jag har ringt till dem.
    Efter många om och men men från och med nu så ska jag inte ha något mer med den att göra allas utan jag vänder mig direkt till tillverkaren istället.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder