• mrfocus

Webhallen och deras metoder

Vill man ha ersättning för något som man har haft besvär med så säger de att de har inget ansvar utan det är tillverkarens ansvar!Då kan man ju undra vad har vi konsumentköpslagen till där det står att det är säljaren som är ansvarig och ska inte hänvisa till leverantör eller tillverkaren men det bryr de sig inte om alls.

• Svar på tråden Webhallen och deras metoder
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-06-04 22:15:56 följande:
    Du menar att du nu har inkommit med alla dina krav till företaget, och de har inte hörsammat någonting?!

Ja och varför skulle jag tala om det för dig då?

Det är väl inget jag behöver skkriva här och till dig?

• EFI
    mrfocus skrev 2011-06-05 20:06:27 följande:

Ja och varför skulle jag tala om det för dig då?

Det är väl inget jag behöver skkriva här och till dig?

Varför i hela fridens namn skapade du annars tråden? Sen behöver du inte vara snäsig mot oss som faktiskt tar oss tid och lyssnar på dig.
    Apple user since 1987
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-06-05 23:29:40 följande:
    Varför i hela fridens namn skapade du annars tråden? Sen behöver du inte vara snäsig mot oss som faktiskt tar oss tid och lyssnar på dig.

Ja men jag behöver väl inte tala om allt i detalj för dig utan nu har du ju fått reda på det du vill och du säger ju att det inte är så ju så varför tjafsa om det då?

Sen så är jag inte otrevlig och snäsig mot nån alls för varför skulle jag vara det?

• Twilight

Oj, jag känner verkligen tvärtom, Webhallen är alltid mitt förstahandsval. Kundtjänst har alltid varit suverän, och det har aldrig varit problem med byte av trasiga varor.

Att bråka om ersättning för mobilsamtal känns lite ... överdrivet! 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • mrfocus
    Twilight skrev 2011-06-06 10:17:39 följande:
    Oj, jag känner verkligen tvärtom, Webhallen är alltid mitt förstahandsval. Kundtjänst har alltid varit suverän, och det har aldrig varit problem med byte av trasiga varor.

Att bråka om ersättning för mobilsamtal känns lite ... överdrivet!

Ja känner du så så är det ju bra i så fall men då har du ju tur att det är så då!

Då undrar jag varför ska jag lägga ut ett par hundra i samtalskostnader för för nåt som de har sålt?

Då kan du ju skicka mig 200 hundra kronor då.Du kan ju höra av dig så kan du få kontonr om det inget är och bråka om..

• Twilight
    mrfocus skrev 2011-06-06 11:52:27 följande:

Ja känner du så så är det ju bra i så fall men då har du ju tur att det är så då!

Då undrar jag varför ska jag lägga ut ett par hundra i samtalskostnader för för nåt som de har sålt?

Då kan du ju skicka mig 200 hundra kronor då.Du kan ju höra av dig så kan du få kontonr om det inget är och bråka om..

Du kanske borde se över ditt mobilabbonnemang istället?
    ♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • EFI
    mrfocus skrev 2011-06-06 10:07:30 följande:

Ja men jag behöver väl inte tala om allt i detalj för dig utan nu har du ju fått reda på det du vill och du säger ju att det inte är så ju så varför tjafsa om det då?

Sen så är jag inte otrevlig och snäsig mot nån alls för varför skulle jag vara det?

Det du skriver uppfattas snäsigt och då är det så det är. Du får inte glömma bort att det är den som sänder ett meddelande som bär ansvaret för hur det uppfattas, inte mottagaren.
    Apple user since 1987
  • mrfocus
    EFI skrev 2011-06-06 18:36:56 följande:
    Det du skriver uppfattas snäsigt och då är det så det är. Du får inte glömma bort att det är den som sänder ett meddelande som bär ansvaret för hur det uppfattas, inte mottagaren.

Men då behöver du ju inte läsa dem något mera då när du har fått ditt svar att det är jag som har gjort fel enligt dig.

Och webhallen är så bra och handla hos.

• mrfocus
    Twilight skrev 2011-06-06 18:24:03 följande:
    Du kanske borde se över ditt mobilabbonnemang istället?

Ja vad kan du rekomendera då om det nu inte kostar något och ringa då?

Kan ju tala om för dig med att jag satt och väntade upp till en kvart innan jag fick prata med någn de flesta gånger jag ringde.

• inze
    mrfocus skrev 2011-06-06 19:08:35 följande:

Ja vad kan du rekomendera då om det nu inte kostar något och ringa då?

Kan ju tala om för dig med att jag satt och väntade upp till en kvart innan jag fick prata med någn de flesta gånger jag ringde.

Bara för att den oändliga tråd i alla fall bara fortsätter kan jag ju säga att jag har ett abonnemang där samtal till fasta telefoner bara kostar i uppringningskostnad d v s under kronan oavsett hur länge jag sedan får vänta på att nån svarar elelr hur länge jag pratar med någon.
Svar på tråden Webhallen och deras metoder